Marzy ci się nowy kolor włosów? Zanim umówisz się do fryzjera, sprawdź, jakie koloryzacje będą modne w 2021 roku i dowiedz się, czego powinnaś oczekiwać od dobrego stylisty fryzur.
Grzegorz Łubiński stylizacją fryzur zajmuje się już prawie 23 lata. W 2006 roku, razem z Przemkiem Kowalskim założył salon VIP ROOM, a od 2008 roku opiekuje się włosami prezenterów stacji TVN24, TVN Sport i TVN Pogoda. Łubiński ma też na swoim koncie współpracę z prawie każdym polskim projektantem. Współtworzył i stylizował fryzury między innymi na pokazach Roberta Kupisza, Łukasza Jemioła, Bizuu czy MMC. A od 5 lat pracuje przy projekcie "Doskonałość mody" magazynu "Twój Styl". Teraz jego umiejętności zauważyli jurorzy międzynarodowego konkursu i Grzegorz Łubiński trafił do prestiżowego grona "twórców zmian w branży fryzjerskiej".
Pana praca została wyróżniona jako jedno z 8000 zgłoszeń na konkurs marki Wella Professional – 140Changemakers. Czy mógłby Pan wytłumaczyć, czym dla stylistów fryzur jest udział w takim konkursie? Jakie znaczenie ma dla Pana zdobyte wyróżnienie?
Bardzo się cieszę, że moje prace zostały dostrzeżone przez organizatora tego jubileuszowego konkursu i moja praca znalazła się wśród 140 najlepszych wybranych przez Wella Professional. Najbardziej cieszy mnie fakt, że jest to konkurs globalny, a wśród tysięcy zgłoszonych prac moja praca została dostrzeżona. Potraktowałem to jako dobrą zabawę, często publikuję zdjęcia swoich prac, strzyżeń i koloryzacji, na swoim Instagramie. Oznaczenie codziennej pracy kilkoma dodatkowymi hasztagami nic mnie nie kosztowało, a jak widać opłaciło się. Myślę, że każdy z laureatów potraktował ten konkurs podobnie jak ja. Chyba każdego dobra konkurencja motywuje do dalszego działania, a samo wyróżnienie uskrzydla. Na pewno chętnie wezmę udział w kolejnym tego typu konkursie.
Czy mógłby Pan opisać swoją zwycięską koloryzację i zdradzić, co Pana zdaniem ją wyróżniało?
Jak dla mnie nie było niczego szczególnego w tej pracy - po prostu kolejny piękny kolor. Jeden z wielu jakie wykonuje w salonie każdego dnia. Co ujęło jurorów? Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale ten kolor musiał mieć to „coś”.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Zaproponowana przez Pana i wyróżniona przez Wella Professional koloryzacja to przepiękny blond. Czy trudno jest stworzyć taki kolor?
Do tworzenia pięknych koloryzacji jest potrzebne doświadczenie oraz znajomość tajników koloryzacji - tego, jak się zachowują pigmenty, jak je ze sobą sprytnie łączyć, żeby uzyskać pożądany efekt. Nie ukrywam, że posiadanie wiedzy na temat technik i sprawnego posługiwania się nimi ułatwia pracę i świadczy o poziomie stylisty. Dlatego szkolenie i obserwowanie rynku jest bardzo istotne w samodoskonaleniu. Każda koloryzacja podlega indywidualnej ocenie stylisty, dobór techniki i wybranie odpowiednich produktów to też część naszej codziennej pracy. A kluczowy wpływ na efekt końcowy ma stan włosów i skóry głowy. Dlatego, przed przystąpieniem do pracy, należy ocenić ich kondycję. Każdy fryzjer ma takie małe laboratorium chemiczno-plastyczne, w którym trzyma swoje ulubione produkty do pracy – na przykład farby. Ja na początku swojej ścieżki zawodowej postawiłem na Wella Professional i był to doskonały wybór. Dziś Wella Pro nie ma dla mnie sekretów! Lata praktyki i znajomość marki pozwalają mi na lekkość i usprawniają moją pracę. Poza tym, jak dla mnie farby Wella Professional są najlepsze technologicznie. Najchętniej sięgam jednak po kolory Illumina by Koleston Perfect i mam kompletnego bzika na punkcie Opali z tej serii farb.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Na co zwraca Pan uwagę proponując klientce koloryzację?
Wiele zależy od oczekiwań klientki i możliwości, jakie mamy podczas wykonywanego zabiegu koloryzacji. Mam na myśli to, z jakim kolorem wyjściowym przychodzi do nas klient lub klientka. Im większy "bałagan" na włosach i bardziej skomplikowana historia wcześniej wykonywanych zabiegów, tym trudniejsza koloryzacja nas czeka. Dobry stylista stawia na diagnozę - konsultacja to klucz do sukcesu. Lubię decydować, często proponuję i przedstawiam moim klientom swoją wizje. Zawsze zwracam uwagę na urodę i wygląd klienta, i staram się wybrać to, co moim zdaniem jest dla niego najlepsze. Potrafię również odmówić wykonania usługi, jeśli widzę, że wizja klientki i moja zdecydowanie się różnią. Koloryzacje i stylizacje wykonane na życzenie klientki, ale wbrew wiedzy i intuicji stylisty, nie kończą się dobrze. To trzeba czuć, kochać, żeby wyszło pięknie! Każdą pracę traktuję jak coś twórczego. Zresztą chyba w każdym zawodzie tak jest, że jak coś robimy "od serca", to dajemy z siebie 100 procent. Tak jest też przy tworzeniu nowej koloryzacji czy strzyżenia.
Co Pana zdaniem ma większe znaczenie - cięcie czy koloryzacja?
Jedno jest dopełnieniem drugiego. Chociaż raz koloryzacja podkreśla strzyżenie, a innym razem strzyżenie wydobywa piękno koloru. Uwielbiam strzyżenie i zawsze podkreślam, że cięcie jest najbliższe mojemu sercu. Jednak nie odpowiem, co ma ostatecznie większe znaczenie. Dla jednych ważne jest dobre cięcie, dla innych kolor. Dla mnie kolor i cięcie mają taki sam cel - upiększać.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Jaka koloryzacje będzie Pana zdaniem najpopularniejsza w 2021 roku?
Aktualnie na rynku panuje kilka trendów w koloryzacji. Fryzjerstwo stało się sztuką użytkową i indywidualną. Myślę, że zostaniemy na jakiś czas w naturalnych odcieniach z refleksami - tu jednak będzie duża dowolność technik. Jedno jest pewne - na naszych głowach zakrólują pastele i opale. Pudrowe róże zamienimy na kolor miętowy lub zgaszone żółcie, czerwienie. Na najbliższy sezon planuję dużo koloryzacji panelowych w dwóch odcieniach.
Stworzył Pan w Warszawie salon Łubiński Kowalski VIP Room. Na czym polega wyjątkowość tego miejsca?
VIP ROOM to już marka sama w sobie, nasze salony charakteryzują się wysoką jakością usług. Pracujemy na najlepszych kosmetykach i współpracujemy z najlepszymi markami. W salonie obsługujemy klientów indywidualnie, nie mamy asystentów, którzy za nas wykonują naszą pracę. Jesteśmy odpowiedzialni za wszystko, co robimy, i wkładamy w nasze prace wiele uwagi i wiedzy. Nasza praca na co dzień wygląda tak samo jak w każdym salonie. Ale podążając za naszym motto - HOME FOR YOUR HAIR - stworzyliśmy miejsce, gdzie panuje domowa atmosfera, a piękne wnętrza zapewniają klientom odrobinę luksusu w przystępnych cenach. Oferujemy bezpłatną konsultację. Zadbaliśmy też o to, żeby klienci czuli się u nas bardzo bezpiecznie - spełniamy wszystkie wymagania sanitarne. Możemy się pochwalić filtrami plazmowymi - od pierwszego dnia pandemii filtrujemy powietrze, likwidując wirusy i bakterie w czasie rzeczywistym. Filtry, z których korzystamy normalnie są używane przede wszystkim w szpitalach.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Jest Pan nie tylko stylistą fryzur, ale też szkoleniowcem. Jakie trendy we fryzjerstwie są teraz najmocniejsze? Czego uczy Pan swoich podopiecznych?
Szkolę głównie ze strzyżeń. "Zaprzyjaźniam" moich kursantów z brzytwą lub nożem chińskim. A w tym sezonie stawiam na lekkość. Jestem w trakcie przygotowania nowej kolekcji strzyżeń i koloryzacji. Geometryczne strzyżenia i proste linie to moja specjalność, chociaż mam kilka krótkich fryzur na ten sezon w planach. Bardzo lubię strzyc i nie boję się zmian.