O najmodniejszych koloryzacjach i dobrym fryzjerstwie rozmawiamy z Grzegorzem Łubińskim - laureatem konkursu Wella Professional
Fot. mat. prasowe

O najmodniejszych koloryzacjach i dobrym fryzjerstwie rozmawiamy z Grzegorzem Łubińskim - laureatem konkursu Wella Professional

Marzy ci się nowy kolor włosów? Zanim umówisz się do fryzjera, sprawdź, jakie koloryzacje będą modne w 2021 roku i dowiedz się, czego powinnaś oczekiwać od dobrego stylisty fryzur. 

Grzegorz Łubiński stylizacją fryzur zajmuje się już prawie 23 lata. W 2006 roku, razem z  Przemkiem Kowalskim założył salon VIP ROOM, a od 2008 roku opiekuje się włosami prezenterów stacji TVN24, TVN Sport i TVN Pogoda. Łubiński ma też na swoim koncie współpracę z prawie każdym polskim projektantem. Współtworzył i stylizował fryzury między innymi na pokazach Roberta Kupisza, Łukasza Jemioła, Bizuu czy MMC. A od 5 lat pracuje przy projekcie "Doskonałość mody" magazynu "Twój Styl". Teraz jego umiejętności zauważyli jurorzy międzynarodowego konkursu i Grzegorz Łubiński trafił do prestiżowego grona "twórców zmian w branży fryzjerskiej".

Pana praca została wyróżniona jako jedno z 8000 zgłoszeń na konkurs marki Wella Professional – 140Changemakers. Czy mógłby Pan wytłumaczyć, czym dla stylistów fryzur jest udział w takim konkursie? Jakie znaczenie ma dla Pana zdobyte wyróżnienie?

Bardzo się cieszę, że moje prace zostały dostrzeżone przez organizatora tego jubileuszowego konkursu i moja praca znalazła się wśród 140 najlepszych wybranych przez Wella Professional. Najbardziej cieszy mnie fakt, że jest to konkurs globalny, a wśród tysięcy zgłoszonych prac moja praca została dostrzeżona. Potraktowałem to jako dobrą zabawę, często publikuję zdjęcia swoich prac, strzyżeń i koloryzacji, na swoim Instagramie. Oznaczenie codziennej pracy kilkoma dodatkowymi hasztagami nic mnie nie kosztowało, a jak widać opłaciło się. Myślę, że każdy z laureatów potraktował ten konkurs podobnie jak ja. Chyba każdego dobra konkurencja motywuje do dalszego działania, a samo  wyróżnienie uskrzydla. Na pewno chętnie wezmę udział w kolejnym tego typu konkursie.

Czy mógłby Pan opisać swoją zwycięską koloryzację i zdradzić, co Pana zdaniem ją wyróżniało?

Jak dla mnie nie było niczego szczególnego w tej pracy - po prostu kolejny piękny kolor. Jeden z wielu jakie wykonuje w salonie każdego dnia. Co ujęło jurorów? Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale ten kolor musiał mieć to „coś”.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez HAIR Łubiński•Kowalski (@hair_by_grzegorzlubinski)

Zaproponowana przez Pana i wyróżniona przez Wella Professional koloryzacja to przepiękny blond. Czy trudno jest stworzyć taki kolor?

 Do tworzenia pięknych koloryzacji jest potrzebne doświadczenie oraz znajomość tajników koloryzacji - tego, jak się zachowują pigmenty, jak je ze sobą sprytnie łączyć, żeby uzyskać pożądany efekt. Nie ukrywam, że posiadanie wiedzy na temat technik i sprawnego posługiwania się nimi ułatwia pracę i świadczy o poziomie stylisty. Dlatego szkolenie i obserwowanie rynku jest bardzo istotne w samodoskonaleniu. Każda koloryzacja podlega indywidualnej ocenie stylisty, dobór techniki i wybranie odpowiednich produktów to też część naszej codziennej pracy.  A kluczowy wpływ na efekt końcowy ma stan włosów i skóry głowy. Dlatego, przed przystąpieniem do pracy, należy ocenić ich kondycję. Każdy fryzjer ma takie małe laboratorium chemiczno-plastyczne, w którym trzyma swoje ulubione produkty do pracy – na przykład farby. Ja na początku swojej ścieżki zawodowej postawiłem na Wella Professional i był to doskonały wybór. Dziś Wella Pro nie ma dla mnie sekretów! Lata praktyki i znajomość marki pozwalają mi na lekkość i usprawniają moją pracę. Poza tym, jak dla mnie farby Wella Professional są najlepsze technologicznie. Najchętniej sięgam jednak po kolory Illumina by Koleston Perfect i mam kompletnego bzika na punkcie Opali z tej serii farb. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez HAIR Łubiński•Kowalski (@hair_by_grzegorzlubinski)

Na co zwraca Pan uwagę proponując klientce koloryzację? 

Wiele zależy od oczekiwań klientki i możliwości, jakie mamy podczas wykonywanego zabiegu koloryzacji. Mam na myśli to, z jakim kolorem wyjściowym przychodzi do nas klient lub klientka. Im większy "bałagan" na włosach i bardziej skomplikowana historia wcześniej wykonywanych zabiegów, tym trudniejsza koloryzacja nas czeka. Dobry stylista stawia na diagnozę - konsultacja to klucz do sukcesu. Lubię decydować, często proponuję i przedstawiam moim klientom swoją wizje. Zawsze zwracam uwagę na urodę i wygląd klienta, i staram się wybrać to, co moim zdaniem jest dla niego najlepsze. Potrafię również odmówić wykonania usługi, jeśli widzę, że wizja klientki i moja zdecydowanie się różnią. Koloryzacje i stylizacje wykonane na życzenie klientki, ale wbrew wiedzy i intuicji stylisty, nie kończą się dobrze. To trzeba czuć, kochać, żeby wyszło pięknie! Każdą pracę traktuję jak coś twórczego. Zresztą chyba w każdym zawodzie tak jest, że jak coś robimy "od serca", to dajemy z siebie 100 procent. Tak jest też przy tworzeniu nowej koloryzacji czy strzyżenia.

Co Pana zdaniem ma większe znaczenie - cięcie czy koloryzacja?

Jedno jest dopełnieniem drugiego. Chociaż raz koloryzacja podkreśla strzyżenie, a innym razem strzyżenie wydobywa piękno koloru. Uwielbiam strzyżenie i zawsze podkreślam, że cięcie jest najbliższe mojemu sercu.  Jednak nie odpowiem, co ma ostatecznie większe znaczenie. Dla jednych ważne jest dobre cięcie, dla innych kolor. Dla mnie kolor i cięcie mają taki sam cel - upiększać. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez HAIR Łubiński•Kowalski (@hair_by_grzegorzlubinski)

Jaka koloryzacje będzie Pana zdaniem najpopularniejsza w 2021 roku?

Aktualnie na rynku panuje kilka trendów w koloryzacji. Fryzjerstwo stało się sztuką użytkową i indywidualną. Myślę, że zostaniemy na jakiś czas w naturalnych odcieniach z refleksami - tu jednak będzie duża dowolność technik. Jedno jest pewne - na naszych głowach zakrólują pastele i opale. Pudrowe róże zamienimy na kolor miętowy lub zgaszone żółcie, czerwienie. Na najbliższy sezon planuję dużo koloryzacji panelowych w dwóch odcieniach. 

Stworzył Pan w Warszawie salon Łubiński Kowalski VIP Room. Na czym polega wyjątkowość tego miejsca?

VIP ROOM to już marka sama w sobie, nasze salony charakteryzują się wysoką jakością usług. Pracujemy na najlepszych kosmetykach i współpracujemy z najlepszymi markami. W salonie obsługujemy klientów indywidualnie, nie mamy asystentów, którzy za nas wykonują naszą pracę. Jesteśmy odpowiedzialni za wszystko, co robimy, i wkładamy w nasze prace wiele uwagi i wiedzy. Nasza praca na co dzień wygląda tak samo jak w każdym salonie. Ale podążając za naszym motto -  HOME FOR YOUR HAIR - stworzyliśmy miejsce, gdzie panuje domowa atmosfera, a piękne wnętrza zapewniają klientom odrobinę luksusu w przystępnych cenach. Oferujemy bezpłatną konsultację. Zadbaliśmy też o to, żeby klienci czuli się u nas bardzo bezpiecznie - spełniamy wszystkie wymagania sanitarne. Możemy się pochwalić filtrami plazmowymi - od pierwszego dnia pandemii filtrujemy powietrze, likwidując wirusy i bakterie w czasie rzeczywistym. Filtry, z których korzystamy normalnie są używane przede wszystkim w szpitalach. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez HAIR Łubiński•Kowalski (@viproomwarszawa)

Jest Pan nie tylko stylistą fryzur, ale też szkoleniowcem. Jakie trendy we fryzjerstwie są teraz najmocniejsze? Czego uczy Pan swoich podopiecznych?

Szkolę głównie ze strzyżeń. "Zaprzyjaźniam" moich kursantów z brzytwą lub nożem chińskim. A w tym sezonie stawiam na lekkość. Jestem w trakcie przygotowania nowej kolekcji strzyżeń i koloryzacji. Geometryczne strzyżenia i proste linie to moja specjalność, chociaż mam kilka krótkich fryzur na ten sezon w planach. Bardzo lubię strzyc i nie boję się zmian. 

Więcej na twojstyl.pl

Czytaj również