5 wskazówek jak przenieść biznes do internetu
Fot. iStock

5 wskazówek jak przenieść biznes do internetu

W czasie pandemii na opcję pracy online decyduje się coraz więcej firm - to nie tylko światowy trend, ale często konieczność. Przedsiębiorcy, którzy przenieśli działalność do internetu, często jednak stwierdzają, że to rozwiązanie zapewnia dużo niezależności i szybko przynosi oczekiwane rezultaty. W sieci jest bowiem więcej możliwości efektywnego komunikowania i można w krótkim czasie zwiększyć skalę prowadzonego biznesu. Jak zacząć, radzi Magdalena Pawłowska, ekspertka w dziedzinach marketingu i szkoleń online, autorka książki Jedna kampania do wolności.

W procesie zmian, także biznesowych, najtrudniejszy może być pierwszy krok. Zamiast czekać, warto zrobić go teraz, by być w gronie firm/ekspertów, którzy odważnie patrzą w przyszłość i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Oto 5 wskazówek, które pomogą ci przenieść biznes do przestrzeni online i osiągnąć sukces

  1. Dokładnie analizuj swoją sytuację biznesową Zadaj sobie kluczowe pytania: jak możesz przetransformować swoje działania na produkty lub usługi online? Które z nich możesz przenieść do sieci, a z których powinnaś zrezygnować? Do kogo chcesz kierować swoją ofertę? Pamiętaj, że teraz nie ogranicza cię już lokalizacja – możesz docierać do ludzi z całej Polski, a nawet świata. Dobra analiza w punkcie wyjścia to podstawa sukcesu.
  2. Dostosuj ofertę do potrzeb rynku i otwórz się na zmiany Jak dopasować swoją ofertę, kiedy wydaje ci się, że twój produkt lub usługa nie sprzeda się w sieci? Pozwól sobie na kreatywność! Przykładem jest jedna z marek bielizny damskiej, a bieliznę, jak wiadomo, najlepiej jest przymierzyć. Jak marka sobie poradziła z promowaniem tak trudnego produktu? Organizacją live’ów, na których ekspertki udzielały wiedzy z zakresu brafittingu. To oczywiste, że nie każdy produkt można wdrożyć do sieci w niezmienionej formie, dlatego wciąż szukaj nowych możliwości.
  3. Komunikuj jak najwięcej Zadbaj o to, by poinformować swoich obecnych i potencjalnych klientów o zmianach, które wprowadzasz. Nawet jeśli twoja firma przechodzi chwilowy kryzys, pamiętaj, że brak komunikacji tworzy pole do plotek, domysłów, wzbudza niepewność. Daj znać swojej społeczności, że jesteś, działasz i pracujesz nad nowymi rozwiązaniami! Oczywiście promuj też swoją nową ofertę – nikt się o niej nie dowie, dopóki sama nie będziesz głośno o niej mówić. Zadbaj o reklamę, o swoje profile w mediach społecznościowych, nawiązuj relację z klientami. Pomocny może być też newsletter, w którym będziesz informować o nowościach w firmie.
  4. Zadbaj o wdrożenie zespołu Wiele osób obawia się zmian. Upewnij się więc, że ludzie, których zatrudniasz, będą czuli się komfortowo w nowej sytuacji. Zadbaj o klarowną komunikację, wdrażaj potrzebne szkolenia, zapewnij współpracowników, że to, co obecnie dzieje się w firmie, to szansa na rozwój dla całego zespołu. Pamiętaj, by poświęcać czas na kontakt z pracownikami, nawet jeśli teraz działacie zdalnie. Spotkania w formie wideokonferencji raz w tygodniu to dobry start.
  5. Dokształcaj się nieustannie Te zmiany to szansa na rozwój również dla ciebie. Wykorzystaj ją, by poszerzać wiedzę. Obecnie w sieci masz dostęp do wielu szkoleń i kursów internetowych, które pomogą ci w prowadzeniu biznesu online. Dokształcając się możesz też odkryć  sposoby na dodatkowy zarobek. Jeśli jesteś ekspertką w swojej branży, może to czas na własny kurs online? Śmiało odkrywaj potencjał, jaki tkwi w internecie!

Magdalena Pawłowska Ekspertka kursów online, autorka książki „Jedna kampania do wolności”, założycielka podcastu Marketing Master Class.

jedna-kampania-do-wolnosci-jak-stworzyc-produkt-online-pozyskac-klientow-i-zyc-na-wlasnych-warunkach-w-iext51379595

Więcej na twojstyl.pl

Czytaj również