Każda kobieta potrzebuje jednego dnia w roku, kiedy może potwierdzić zdrowie swoich piersi. Dlatego Fundacja Rak'n'Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi po raz kolejny zachęcają Polki do regularnych badań USG, przypominając, że "Dzień na U" powinien być stałym punktem w naszym kalendarzu. W tym roku do akcji włączyła się także... Syrenka Warszawska, która zniknęła z Bulwarów Wiślanych, o czym opowiada film promujący kampanię. W spocie wystąpili Aleksandra Hamkało, Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.
W październiku Syrenka Warszawska postanowiła wziąć sobie wolne i zniknęła na jeden dzień z Bulwarów Wiślanych. Wszystko po to, żeby potwierdzić zdrowie swoich piersi i wziąć udział w kampanii "Dzień na U"! W ramach akcji powstał spot promocyjny, w którym grana przez Aleksandrę Hamkało Syrenka Warszawska "ożywa", ku zdziwieniu zebranego tłumu, schodzi z pomnika, zarzuca syreni ogon na plecy i idzie śmiało przed siebie. Celem jej podróży jest gabinet lekarski.
Po drodze spotyka pewne trudności, ale dzięki swojej determinacji dociera na miejsce, by – jak każda kobieta potwierdzić – zdrowie swoich piersi podczas badania USG. W podróży towarzyszą jej pomocne (lub trochę mniej) osoby, w które wcielili się znani i lubiani artyści oraz influencerzy – Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow. Film można obejrzeć na stronie www.dziennau.pl.
Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest "brak czasu". Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej "wymówki", wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek. "Dzień na U" to czas na diagnostykę, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta. Właśnie do tego będziemy przekonywać już po raz trzeci – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll*.
W tym roku pomysłodawcy kampanii w niekonwencjonalny sposób chcą pokazać, że każda z nas, nawet Syrenka, zasługuje na chociaż jeden dzień wolnego od pracy czy obowiązków domowych i zadbanie o swoje zdrowie. W akcję włączył się także Prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, który dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy.
Od 135 lat staramy się zmieniać świat kobiet na lepsze, a październik jest dla nas szczególnym miesiącem, bo właśnie wtedy szczególnie głośno mówimy o tym, co ważne, przełamując społeczne tabu, w tym wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll realizujemy "Dzień na U", przekonując kobiety, że warto znaleźć chwilę na potwierdzenie zdrowia i zadbać o swoją lepszą przyszłość. To dla nas ważna inicjatywa i nie mamy wątpliwości, że bez względu na wszystko, naszym priorytetem powinno być zdrowie i bezpieczeństwo – mówi Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska.
Nasze wysiłki wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu "Dzień na U" zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG(dawniej ANG Spółdzielnia, ILABO, Infemini Medi Home. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię "Dzień na U".
*Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną, chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji. Fundacja zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomaga przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Fundacja Rak’n’Roll mówi o raku rzeczowo i odważnie, przełamuje tabu, uświadamia. Udało się jej stworzyć nową jakość w sposobie mówienia o chorobie w przestrzeni publicznej. Wobec rosnącej skali problemu, utrudnia życie rakowi. Działa na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Więcej informacji na stronie: www.raknroll.pl
**Kampania Avon Kontra Rak Piersi działa w Polsce już od 1998 roku i jest jedną z największych inicjatyw poświęconych profilaktyce raka piersi w kraju. Celem akcji jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. Zachęcamy do regularnego badania, aby potwierdzić zdrowie swoich piersi. Kampanię Avon Kontra Rak Piersi można wspierać przez cały rok, kupując produkty z Różową Wstążką. Całkowity dochód z ich sprzedaży przeznaczony jest na realizację kampanii Avon Kontra Rak Piersi.