Realizując swoj ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2045 roku, Hyundai wykracza daleko poza obszar aut elektrycznych. Producent pracuje nad technologami, które zrewolucjonizują cały transport.
Wizja marki Hyundai "Postęp dla Ludzkości" opiera się na dążeniu do zapewnienia powszechnego dostępu do mobilności przy jednoczesnym wspieraniu rozwoju bezemisyjnego społeczeństwa. Producent skrupulatnie wciela ją w życie, rozszerzając swoje zobowiązanie do zerowej emisji CO2 na wszystkie sektory mobilności – wierzy bowiem, że te wysiłki pomogą zapewnić przyszłym pokoleniom czystszy świat.
Jako pionier elektromobilności Hyundai od lat rozwija gamę aut elektrycznych. Popularność zdobyła już przebojowa Kona Electric, która łączy praktyczność i dynamikę SUV-a z wyjątkowo niskim zużyciem prądu oraz imponującym zasięgiem, co potwierdzają niezależne testy. Dziś elektryfikacja aut marki Hyundai postępuje pod submarką IONIQ, oferującą innowacyjnego crossovera IONIQ 5 z możliwością superszybkiego ładowania.
View this post on Instagram
Inżynierowie koncernu mają wiadomość, że transport odpowiada za około 20% globalnej emisji CO2, z czego większość pochodzi z transportu drogowego. Samochody elektryczne mogą znacząco zmniejszyć tę emisję, a zwiększenie ich udziału ustanowi kamień milowy na rzecz neutralności węglowej. Z tego względu od 2035 r. wszystkie modele marki Hyundai sprzedawane w Europie będą pojazdami elektrycznymi – bateryjnymi lub wodorowymi.
View this post on Instagram
Wodór kompletuje strategię koncernu jako źródło napędu nie tylko dla aut osobowych, ale też ciężarówek i autobusów. Równocześnie Hyundai rozwija cały ekosystem dla pojazdów ładowanych z gniazdka – od sieci stacji szybkiego ładowania po magazyny energii budowane z wycofanych akumulatorów.
Neutralność węglowa w wizji "Postęp dla Ludzkości" dotyczy zresztą całego cyklu życia samochodu, włącznie z przyjazną środowisku produkcją, opartą na odnawialnych źródłach energii. To nie wszystko: producent pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów z recyklingu (np. tapicerki wytwarzanej przy użyciu butelek PET) i angażuje się w projekty środowiskowe – wspólnie z fundacją "Healthy Seas" pomaga w oczyszczaniu oceanów.
View this post on Instagram
A ponieważ przyszłość mobilności będzie dotyczyć nie tylko samochodów, inżynierowie koncernu zajmują się rozwojem robotów, takich jak egzoszkielety czy łaziki, tworzone m.in. z myślą o osobach niepełnosprawnych. Opracowywane przez markę Hyundai inteligentne technologie mogą też pozwolić ludziom zmienić sposób dojazdów do pracy.
View this post on Instagram
Aby przyspieszyć te zmiany, producent inwestuje znaczące środki w rozwój systemów autonomicznej jazdy, sztucznej inteligencji, a także rozwiązań transportowych dla miast przyszłości. Składają się na nie miejska mobilność powietrzna (UAM), pojazdy specjalnego przeznaczenia (PBV) oraz huby, które zapewnią kluczowe połączenia transferowe pomiędzy tymi usługami, wraz z przestrzenią dla relaksu.
View this post on Instagram
Miejska mobilność powietrzna umożliwi podróże lotnicze przez miasto z jednego węzła do drugiego z wykorzystaniem lekkich, cichych i bezpiecznych samolotów z napędem elektrycznym. W hubie pasażerowie będą mogli przesiąść się do pojazdów specjalnego przeznaczenia, które zaoferują transport naziemny pomiędzy punktami docelowymi. Nadrzędnym celem marki Hyundai jest stworzenie ekosystemu, który łączy wszystkie rodzaje mobilności.