Książę Harry reklamuje odpowiedzialne podróżowanie w satyrycznym klipie nakręconym dla Travalysta. Jednak bardziej niż niewątpliwe komediowe zdolności wnuka królowej Elżbiety drugiej, porusza napis na jego koszulce.
W reklamie Travalysta widać księcia Harry'ego w trakcie joggingu. Biegającego po lesie księcia zatrzymuje dwóch agentów ratingowych, których zadaniem jest... ocenienie, jakim jest on turystą. Zaskoczony członek brytyjskiej rodziny odpowiada na kilka pytań, ma okazję popisać się znajomością języka Maorysów i ostatecznie uzyskuje nie najgorszą ocenę.
Okazuje się, że pochodzący z Nowej Zelandii oceniający go agent (w tej roli występuje Rhys Darby znany z kultowego serialu "Flight of the Conchords") testuje na wnuku królowej Elżbiety nowy program ratingowy, w którym – inaczej niż dotąd – to nie odwiedzane przez turystę miejsce jest oceniane, tylko oceniany jest odwiedzający je turysta.
Harry jest więc między innymi chwalony za zakręcanie wody na czas szczotkowania zębów i skorzystanie tylko z jednego z dwunastu ręczników, które miał do swojej dyspozycji podczas pobytu w nowozelandzkim hotelu. O co chodzi w tym zabawnym, choć absurdalnym filmiku, który od niedawna można oglądać w sieci? To reklama odpowiedzialnego podróżowania, czyli takiego, które w jak najmniejszym stopniu zaszkodzi planecie.
Książę Harry jako członek rodziny królewskiej angażował się w różnego rodzaju inicjatywy mające na celu na przykład wspieranie weteranów wojennych, walkę z kłusownictwem czy ochronę środowiska. Pomimo wycofania się z pełnienia oficjalnych funkcji, książę Sussex nie zrezygnował z aktywizmu i nadal wykorzystuje swoją rozpoznawalność, by wspierać szczytne cele.
Od niedawna Harry jest jednym z założycieli The Travalyst Coalition – organizacji, która zrzesza firmy w ten czy innymi sposób związane z rynkiem turystycznym. Koalicja ta powstała, by ułatwiać odpowiedzialnym turystom dokonywanie zrównoważonych wyborów tak, żeby eksplorowaniu świata nie towarzyszyła jego bezmyślna eksploatacja czy wręcz niszczenie. I występując w reklamie Travalyst książę Sussex w zabawny sposób uświadamia widzom, że to dokonywanie zrównoważonych wyborów może być teraz łatwiejsze.
Jak można się było spodziewać, dzięki udziałowi księcia Harry'ego, reklama The Travalyst Coalition wzbudziła duże zainteresowanie. Z pewnością na pozytywny odbiór tego filmiku wpływ miało nie tylko humorystyczne potraktowanie tematu i zaskakująco dobre aktorstwo księcia, ale też jego koszulka.
Bo nie trudno zauważyć, że t-shirt księcia Sussex jest uroczym odniesieniem do jego ojcostwa. Napis "Girl Dad" można przetłumaczyć jako "tata dziewczynki", a jak wiadomo, od czerwca 2021 roku książę Harry jest nie tylko ojcem chłopca (urodzonego w maju 2019 roku Archie'ego), ale też dziewczynki – Lilibet Mountbatten-Windsor.