Ćwicz przy biurku. Proste i skuteczne ćwiczenia dla zapracowanych
Fot. iStock

Ćwicz przy biurku. Proste i skuteczne ćwiczenia dla zapracowanych

Siedzący tryb życia wbrew pozorom bywa bardzo męczący. Osiem godzin przy biurku każdego dnia to ogromne wyzwanie dla ciała, które tkwi w niemal identycznej, dodatkowo często bardzo niezdrowej pozycji. Dlatego tak ważna jest aktywność fizyczna, która pozwoli pozbyć się lub chociaż zredukować dolegliwości, które często doskwierają pracownikom biurowym.

Nie trzeba być od razu mistrzem olimpijskim w jakiejś dziedzinie sportu, żeby zapewnić ciału trochę ruchu. Wystarczą proste ćwiczenia, które można wykonywać, nie odchodząc od biurka.

  • Przeciągnij się – wyprostuj się maksymalnie i podnieś ręce wysoko nad głowę. Złap się za dłonie i przechyl się w prawą, a następnie w lewą stronę.
  • Wyprostuj nogi pod biurkiem, złącz stopy i oderwij pięty od podłogi. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund.
  • Rozciągnij mięśnie pośladków – wyprostuj się na krześle, połóż kostkę jednej nogi na  kolanie drugiej. Obejmij kolano nogi na górze i przyciągnij do siebie, pilnując, by cały czas trzymać proste plecy. Lewe kolano przyciągaj prawą ręką, a prawe – lewą. 
  •  Zrób tzw. nożyce pod biurkiem. Wyprostuj nogi i plecy. Unieś nogi nad podłogą i kilkakrotnie na zmianę je skrzyżuj. 
  •  Rozruszaj zesztywniałe mięśnie barków i karku. Wystarczy, że podczas pracy będziesz wykonywać barkami okrężne ruchy raz do przodu, raz do tyłu. 
  •  Usiądź prosto i napnij mięśnie brzucha. Stopy oprzyj płasko na podłodze, unieś jedną nogę, wyprostuj ją i maksymalnie napnij mięśnie uda. To samo powtórz drugą nogą. 
  •  Wyprostuj plecy, oprzyj dobrze stopy na podłodze, a następnie delikatnie oderwij pośladki od krzesła. Spróbuj wytrzymać w takiej pozycji chociaż trzy sekundy. 
  •  Siedząc i wykonując swoje obowiązki, napinaj i rozluźniaj mięśnie brzucha, łydek, ud i pośladków. 
  •  Wyprostuj się na krześle, złącz stopy i oprzyj je na podłodze. Odrywaj je od podłoża tak, by opierały się tylko na piętach. Dodatkowo możesz wykonywać ruchy okrężne uniesioną częścią stopy. 
Więcej na twojstyl.pl

Czytaj również