Marka Swarovski przejmuje stery i wraz z uznanym na całym świecie producentem porcelany, firmą Rosenthal, wprowadza nową, zachwycającą kolekcję pod inspirującą nazwą SIGNUM.
Partnerstwo pomiędzy firmami Swarovski i Rosenthal to kolejny sposób na przełamywanie granic i budowanie nowych mostów. Ta ekskluzywna kolekcja zastawy stołowej uosabia odnowiony wizerunek firmy Swarovski, jak również jej przywiązanie do najwyższych standardów rzemiosła, dzięki połączeniu niezrównanego know-how dostarczanego przez firmę Rosenthal oraz nowej kreatywnej wizji firmy Swarovski, którą zapoczątkowaliśmy w 2021 roku i z dumą rozwijamy z każdą kolejną premierą, mówi Michele Molon, tymczasowy Dyrektor Generalny marki Swarovski.
Każdy element to oddzielny projekt dyrektor kreatywnej marki Swarovski, Giovanny Engelbert, a za jego realizację odpowiadają prawdziwi eksperci od porcelany z firmy Rosenthal. Autorzy tych ozdób chcieli przede wszystkim zamknąć w nich magiczne chwile radości oraz wyróżnić spuściznę i wieloletnią, ale pełną innowacyjności tradycję rzemieślniczego kunsztu obu firm.
Ta kolekcja to nowy sposób na upiększenie sobie życia. Lubimy przyozdabiać się biżuterią, ale czerpiemy również radość z tej zabawnej i jednocześnie eleganckiej kolekcji, wzbogacając o nią swoje życie i sprawiając, że i ono staje się piękniejsze, przyznaje Giovanna Engelbert, Dyrektor Kreatywna marki Swarovski.
W tej kolekcji Swarovski po raz pierwszy przedstawia wzór marki. Oto jej spojrzenie na powracający i prawdziwie hipnotyzujący motyw — ośmiokąt. Powstała w wyniku inspiracji XIX-wiecznym austriackim nurtem artystycznym kolekcja zachowuje nowoczesne spojrzenie na sztukę i rzemiosło. Oddające retro-futurystycznego ducha dzieła są radosne, a zarazem wyrafinowane.
Wyjątkowa dbałość o szczegóły i dogłębna znajomość fachu marki Rosenthal sprawia, że kolekcja ta jest nie tylko pełna artyzmu, ale także bardzo praktyczna. Niemiecka firma, którą zdecydowanie wyróżniają wielokrotnie nagradzane wzory, przeniosła to nowe spojrzenie do świata kryształowego stylu życia. Wszystko to za sprawą żywych, soczystych i słodko-cukierkowych kolorów.
Naszą pasją jest tworzenie takich kolekcji porcelany, które przywołują wyjątkowe wspomnienia i łączą ludzi na całym świecie. To założenie podziela także marka Swarovski, ponieważ jej dzieła są źródłem radości i inspiracji. Kolekcja Signum to spełnienie obu tych dążeń, mówi Mads Ryder, dyrektor firmy Rosenthal
Powstała we współpracy marek Swarovski i Rosenthal kolekcja SIGNUM to pełen detali hołd złożony rzemieślniczej spuściźnie. Podobnie jak ośmiokąt, tak i kolory marki Swarovski — niebieski, zielony, żółty i różowy — odnalazły się w geometrycznych wzorach wzbogaconych ręcznie malowanymi złotymi akcentami, które na powrót łączą dziedzictwo i rzemieślniczy kunszt projektowania i tworzenia biżuterii Swarovski. Kryształowe pokrywki ze stylowym grawerem w kształcie łabędzia przyciągają całą uwagę i dodają tej magicznej całości nieco luksusu, podobnie jak znajdujące się na środku złote łabędzie marki Swarovski.
Od kształtów przez nadruki po nanoszenie delikatnych i ręcznie malowanych detali dekoracyjnych — każdy z tych etapów jest dowodem na kunszt i doświadczenie firmy Rosenthal.
Wyróżniająca się żywą zielenią kolekcja obejmuje zestawy do herbaty i kawy oraz pełne zastawy stołowe. Zaprojektowano ją tak, by cieszyła oko zarówno jako oddzielna całość, jak i by można ją było połączyć z elementami w innych kolorach. Dzięki niej można wcielić w życie najbardziej artystyczną wizję nakrycia stołu — by nadać mu bardziej nowoczesny charakter, wystarczy pomieszać różne wzory.
Niesamowite połączenie sztuki i nauki, jakie zaobserwować można w kolekcji SIGNUM marek Swarovski i Rosenthal, to hołd oddany l’art de la table — czyli przyjemności płynącej z nakrywania do stołu w pełnej nowoczesnej świeżości odsłonie.
Kolekcja jest dostępna w internecie już od czerwca, zaś w sklepach od lipca 2022 roku.