Trendy

Taliowana marynarka to definicja współczesnej klasyki. Tak noszą ją ikony stylu

Taliowana marynarka to definicja współczesnej klasyki. Tak noszą ją ikony stylu
Fot. Launchmetrics/Spotlight

Od Londynu po Nowy Jork — marynarka Aligne zachwyciła modową precyzją i świeżym spojrzeniem na codzienną elegancję. Viralowy model stał się inspiracją dla wielu popularnych marek, które w swoich kolekcjach propagują trend na ponadczasowy żakiet w stylu lat 90.

Gdy mowa o nowej fali modowych marek redefiniujących codzienny luksus, Aligne pojawia się na horyzoncie z siłą, jakiej dawno nie widzieliśmy. Nie jest to przypadkowa popularność. To efekt przemyślanej wizji i estetyki, która celnie trafia w potrzeby współczesnej kobiety: pewnej siebie, świadomej trendów, ceniącej funkcjonalność równie wysoko, co styl.

 

Nieprzypadkowo, ikony streetstyle’u z Kopenhagi, Londynu czy Brooklynu noszą dziś kultową już marynarkę marki z taką samą nonszalancją, z jaką Carolyn Bessette-Kennedy nosiła jedwabne koszule w latach 90. Model tej marynarki to kwintesencja tego, co w modzie określamy mianem quiet statement: ciszej niż logo, głośniej niż przeciętność.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ALIGNE (@aligne)

Klasyka w nowej wersji

Inspirując się archiwami lat 90., a także sylwetkami, które na nowo definiują proporcje, Aligne proponuje garderobę idealnie skrojoną na co dzień. W kolekcjach znajdziemy marynarki z zaznaczoną talią, które zdają się być hołdem dla estetyki Phoebe Philo z czasów Céline, a jednocześnie idealnie rezonują z potrzebami współczesnej kobiety.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ALIGNE (@aligne)

Kolor jako deklaracja

W erze quiet luxury, gdzie beż, szarość i taupe dominują stylizacje, marka inspiruje do kolorystycznych flirtów z modą. Przykłady? Pistacjowe topy, maślane spódnice, kardigany w odcieniu wiśni i jeansy zdobione diamencikami. Umiejętność balansowania pomiędzy klasyką, a odważnymi akcentami przypomina złotą erę amerykańskiego sportswearu z lat 70. – kiedy Halston potrafił uchwycić zmysłowość i wygodę w jednym projekcie. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Laura Maree Smith (@lau.maree)

Taliowana marynarka must-havem tej wiosny

Kiedy kamizelka Leo sprzedała się na pniu, klientki zaczęły domagać się wersji z rękawami. Tak narodziła się Daphne — marynarka, która dziś ma status ikony. Sprzedano już ponad 6 000 sztuk tego modelu, a jej viralowa popularność stała się inspiracją dla wielu popularnych marek. W swoich kolekcjach także posiadają taliowane marynarki nawiązujące do ponadczasowego kroju, który podbił serca influencerek.

 

645c04332215965cbf24ed943a297ed9cbb10a93
H&M, 104,99 zł
mat. prasowe
07d38d290f4a4cd19447bf2bd6859afd
Selected Femme/Zalando, 773 zł
mat. prasowe
09598077250-a2
Zara, 149 zł
mat. prasowe
529a87f339374c4f9991c31ae9f3cd3c
Marks&Spencer/Zalando, 527 zł
mat. prasowe