Warszawa doczekała się pierwszego sklepu japońskiej marki Uniqlo. W domach towarowych Wars Sawa Junior powstał dwupiętrowy pop up z najbardziej popularnymi elementami kolekcji. Większość z nas głównie kojarzy markę z ultralekkich puchowych kurtek, które możemy schować do małego wygodnego woreczka i nosić w torebce lub kieszeni. Ale filozofia Uniqlo to coś więcej niż tylko ubrania. Zapraszamy do krótkiego przewodnika po świecie Uniqlo.
LifeWear to koncepcja ubrań zaprojektowanych z myślą o ulepszaniu naszego życia, zgodnie z japońskimi wartościami prostoty, jakości i trwałości. Ubrania Uniqlo są nowoczesne, eleganckie i pozwalają na tworzenie oryginalnego stylu. Mają zaspokajać potrzeby klienta i ciągle ewoluują, bo on jest dla marki najważniejszy. To jego sugestie sprawiają, że ubrania są udoskonalane. Najdrobniejsze szczegóły, takie jak metki wszyte w swetrach i koszulach zostały zmniejszone właśnie na prośbę klientów.
Heattech to innowacyjna tkanina, która odprowadza wilgoć z naszego ciała i zamienia ją w ciepło. Włókna tkaniny zatrzymują ciepło, żeby nas ogrzać. Szczególnie uwielbiane w chłodniejszych klimatach ubrania z tej kolekcji są tak popularne, że do tej pory sprzedano ponad sto milionów sztuk. Linia obejmuje bieliznę, ubrania, akcesoria i ma trzy poziomy ciepła. Od teraz możemy zapomnieć o ubieraniu na cebulkę.
Wyświetl ten post na Instagramie
Kolekcja Airism to ubrania z oddychającego i szybkoschnącego materiału, który swoją delikatnością przypomina jedwab. To głównie bielizna, T-shirty i ubrania sportowe.
Ultralekkie puchowe kurtki są w ofercie marki od 2009 roku. Nadzwyczajną lekkość zawdzięczają specjalnie zaprojektowanemu nylonowi, którego przędza ma grubość jednej dziesiątej ludzkiego włosa. Ostatnia innowacja marki to dzianiny 3-D. Utkane bez szwów, z jednej nitki, minimalizują odpady przy produkcji i lepiej dopasowują się do sylwetki.
Nie dałoby się opowiedzieć historii Uniqlo bez wspomnienia kolekcji ze znanymi projektantami. Dotychczasowe współprace były inne niż te, które znamy z rynku mody, z reguły szybkie i głośne. Uniqlo wybiera do współpracy osoby, które dzielą swoją wizję mody z marką i zostaje z nimi na dłużej. Jil Sander znana z surowego minimalistycznego stylu o swojej kolekcji +J mówi: „Unikam zbędnych dekoracji, które odciągają uwagę od osobowości noszącego ubrania, koncentruję się na jakości materiału, wykonania i idealnym kroju”.
Wyświetl ten post na Instagramie
Paryski projektant Christoph Lemaire jest związany z marką od 2015 roku. Po udanych wspólnych kolekcjach został zatrudniony jako dyrektor kreatywny lini Uniqlo U. Najnowsza kolekcja U na jesień/zimę 2022 to kapsułowa garderoba, która pozwoli nam przejść przez cały sezon i zmieści się w jednej walizce. J.W. Anderson przenosi brytyjskie klasyki do świata LifeWear. Po raz piąty tej jesieni zaprojektował kolekcję, która bezbłędnie łączy jego odważne myślenie z funkcjonalnością Uniqlo.
„Praca z Uniqlo to wyjątkowa okazja żeby dotrzeć do klientów na całym świecie. Projektowanie z myślą o tak szerokim odbiorcy zmusza do innego myślenia. Ludzie mają naprawdę osobisty stosunek do marki. Ja noszę dużo ubrań z kolekcji, która ma wiele świetnych produktów. Projekty są przystępne, zaprojektowane z dbałością o szczegół i wysokiej jakości” - mówi J.W. Anderson
Uniqlo T-shirt Collection to sposób na podkreślenie osobowości i wyrażenie poglądów. To celebracja światowej popkultury. Sztuka, muzyka, kino to inspiracje dla różnorodnych linii wewnątrz kolekcji. Wear Your World to myśl przewodnia, dzięki której pokażesz innym jakich lubisz artystów, czego słuchasz, jakie masz hobby. Wśród projektów są między innymi „Muzea Świata”, linia w której możemy zapoznać się z największymi światowymi galeriami jak Museum of Modern Art w Nowym Jorku czy Tate Modern w Londynie. Twórczość Warhola, Basquiata i Harringa to również część kolekcji związanej ze sztuką, a znane postaci z bajek Disneya, komiksów i filmów Marvela na pewno znajdą fanów wśród młodszych odbiorców.
Wyświetl ten post na Instagramie
Kolekcja „Peace for all” niesie za sobą ważne przesłanie dla ludzi na całym świecie. Całość dochodów ze sprzedaży jest przekazywana międzynarodowym organizacjom, które pomagają ofiarom przemocy, dyskryminacji, ludziom z najbiedniejszych zakątków świata, terenów objętych konfliktem i klęskami żywiołowymi. Kiedy nosimy taką koszulkę, dzielimy się nadzieją na spokojną i bezpieczną przyszłość.