Premiery

"Dlaczego Polki pokochały Twinset? Ich romantyzm to siła” – mówi CEO marki, Alessandro Varisco

Dlaczego Polki pokochały Twinset? Ich romantyzm to siła” – mówi  CEO marki, Alessandro Varisco
Kasia Struss i Alessandro Varisco, CEO marki Twinset
Fot. Materiały prasowe

Twinset od ponad dwóch dekad konsekwentnie buduje swoją pozycję jako uosobienie włoskiego stylu życia - pełnego elegancji, emocji i kobiecej siły. Z okazji polskiej premiery kolekcji na jesień-zimę 2025, rozmawiamy z CEO marki, Alessandro Varisco.

Twinset to marka, która łączy miękkość dzianin z nowoczesną technologią, zmysłowość sylwetki z codzienną funkcjonalnością, a romantyzm z luksusem w najbardziej wyważonej formie. Produkowana w sercu Włoch, w Carpi i Modenie, jest nie tylko symbolem jakości „Made in Italy”, ale także manifestem współczesnej kobiecości – świadomej, eleganckiej, odważnej. Z sercem jako swoim logo, Twinset to opowieść o modzie pisana dla kobiet z jasną wizją siebie.

TS: Kobieta Twinset to...

Alessandro Varisco: To kobieta bohemy, jak Sienna Miller. Romantyczna, ale silna, która z łatwością łączy kobiecość ze stanowczością. Nasze klientki to kobiety które dbają o własne kariery, podróżują po świecie, mają własne życie i pasje. Zawsze pozostają wierne sobie.  Gdy dołączyłem do firmy, kolekcje były bardziej dziewczęce – pełne koronek, kokard i haftów. Dziś nasz styl ewoluował: nadal pozostaje romantyczny, ale w bardziej nowoczesnej, wyrazistej, charakternej odsłonie. Idealnie oddają wartości bliskie naszym klientkom, a szczególnie Polkom. 

Ta definicja kobiet bohemy jest niezwykle bliska pojęciu „słowiańskiej duszy”. To sekret popularności marki w Polsce?

Oczywiście są kobiety, które wybierają minimalizm, ale coraz więcej Polek szuka ubrań, które mówią coś więcej. Twinset do nich przemawia w naturalny sposób, ponieważ projektujemy dla kobiet, które chcą wyglądać kobieco, ale nie infantylnie. Romantyzm w naszym wydaniu to siła – a polskie klientki są silne. Wiedzą, czego chcą. Nie ubierają się po to, by spełniać oczekiwania innych – tylko po to, by wyrazić siebie.

Na dzisiejszym evencie prezentującym najnowszą kolekcję Twinset w Polsce, gościnią specjalną jest jedna z ikon światowego modelingu - Kasia Struss. Dlaczego właśnie ona?

Dla mnie Kasia jest idealną ambasadorką Twinset. Jest nowoczesna, ale ma w sobie nutę romantyzmu. Ma dzieci, rodzinę, ale też imponującą karierę i mocną osobowość. To kwintesencja kobiety naszej marki: z jednej strony czuła, troskliwa, romantyczna, z drugiej – stanowcza i niezależna. Ta lekka słowiańskość też pięknie współgra z estetyką marki – delikatna, ale nie słaba. Silna, ale nie chłodna.

2506011_TWINSET_0416
Kasia Struss na premierze kolekcji Twinset AW25 w Warszawie
materiały prasowe

Jak ważna dla Twinset jest idea „Made in Italy”?

Jest absolutnie kluczowa. W czasach globalizacji i łatwego dostępu do informacji, prawdziwą różnicę robi właśnie włoskie pochodzenie. Dziś każdy może produkować dosłownie wszędzie. To, co my projektujemy i tworzymy we Włoszech, niesie ze sobą unikalną wartość. Siłą „Made in Italy” są ludzie – rzemieślnicy, technicy, konstruktorzy, których doświadczenie i wyczucie detalu trudno powielić gdziekolwiek indziej.

2506011_TWINSET_0036
Prezentacja kolekcji Twinset na jesień-zimę 2025
materiały prasowe

Twinset słynie także ze sztuki dziewiarskiej i unikatowych wzorów. Jak wygląda proces produkcji kolekcji?

Nasze centrum znajduje się w Carpi – sercu włoskiego przemysłu dziewiarskiego. To region o ogromnym potencjale innowacyjnym, gdzie tworzy się nie tylko bazowy knitwear, ale też dzianiny na najwyższym poziomie precyzji wykończenia i detalu. I to właśnie wyróżnia Twinset – nasz produkt jest perfekcyjnie dopracowany, a jednocześnie autentycznie włoski.

2506011_TWINSET_0033
Prezentacja kolekcji Twinset na jesień-zimę 2025
materiały prasowe

Twinset konsekwentnie działa w świecie wielkiej mody i stawia na topowe nazwiska. Globalną ambasadorką marki jest Doutzen Kroes, a nowe kolekcje prezentujecie na Tygodniach Mody w Mediolanie. Jakie są dalsze plany rozwoju marki?

Przede wszystkim: ekspansja międzynarodowa. Kiedy dołączyłem do firmy, tylko 10% sprzedaży pochodziło z rynków zagranicznych. Dziś to już 55%. Moim celem jest osiągnięcie proporcji 80% poza Włochami i 20% w kraju. Dlatego właśnie skupiamy się na rynkach takich jak Polska, kraje nordyckie i Bałkany. Ważnym elementem tej strategii są także Stany Zjednoczone. Notujemy wyjątkowo dobry odbiór wśród amerykańskich turystów odwiedzających Włochy. Oni już znają naszą markę i są gotowi, by kupować Twinset także u siebie.

2506011_TWINSET_0217
Prezentacja kolekcji Twinset na jesień-zimę 2025
materiały prasowe

Brzmi jak początek nowego rozdziału.

Zdecydowanie. I ten rozdział piszemy wspólnie z kobietami, które są dokładnie takie, jak nasze ubrania: pełne emocji, ale świadome swojej siły.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również