Ubrania i dodatki eco-friendly: uszyte z bawełny organicznej, poliestru z recyklingu, imitacji skóry. Oferują je znane i lubiane marki dostępne na platformie MODIVO. Jest i dużo klasyki, i aktualnych trendów.
Na MODIVO.pl w zakładce eco-friendly znajdziemy wszystkie produkty, które powstały w duchu zrównoważonej mody. Ekologiczne podejście do mody to przyszłość branży, ma ona bowiem ogromny wpływ na środowisko. Przy wyborze marek do portfolio, MODIVO kieruje się czynnikiem eco-friendly, by wyznaczać nowe trendy i dołożyć cegiełkę do globalnego projektu ekologicznej mody.
Sukienka skandynawskiej marki Remain i klasyczne niebieskie dżinsy Guess mają wspólną cechę: uszyto je z bawełny organicznej. Taki materiał nie zawiera substancji chemicznych, jest milszy w dotyku, jego włókna są silniejsze. Daje większy komfort noszenia i lepiej „oddycha”.
Poliester z recyklingu, z którego powstały m.in. płaszcz w ceglastym kolorze czy czarna czapeczka, wytwarzany jest z włókien plastikowych przetworzonych butelek PET.
Kolejny krok ku modzie zrównoważonej to farbowanie tkanin przy mniejszym zużyciu wody. Marka Levi’s regularnie poszerza linię Water<Less,w której dżinsy farbowane są innowacyjną metodą pozwalającą zredukować zużycie wody nawet do 96%.
Ciekawostka? Buty francuskiej marki Veja. Wegańskie. Powstają m.in. z organicznej bawełny i kauczuku z drzew lasu amazońskiego. Influencerki pokochały je za połączenie nowoczesnego, ekologicznego podejścia do mody z ponadczasową estetyką retro.
Wśród marek dostępnych na modivo.pl są też nowości prosto z Polski. Frootwear to brand, który w innowacyjny sposób wykorzystuje odpady z owoców i inne materiały z recyklingu do produkcji butów. Z czego powstają sneakersy? Z przetworzonych odpadów z jabłek, winogron czy grejpfrutów. Wszystkie buty tworzone są ręcznie, w Polsce.
Hiszpańska sieciówka Mango robi duży krok w stronę mody zrównoważonej. Jej przedstawiciele podpisali Kartę Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu – przewiduje zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, rezygnację z naturalnych futer czy plastiku. Ważny cel? Do 2025 roku ubrania wprowadzone do sprzedaży mają powstawać z bawełny pochodzenia zrównoważonego.
Benetton już od dziesięciu lat realizuje cel „600 ton mniej tworzyw sztucznych” w produkcji ubrań. Marka inwestuje w lekkie materiały powstałe na bazie włókien drewna. Zastępują plastik w produkcji wieszaków na ubrania i finalnie mają być użytkowane jako jedyne w butikach na całym świecie. Plan na bycie eko zakłada też m.in. wprowadzenie do sprzedaży wyłącznie organicznej bawełny oraz toreb papierowych na zakupy, wykonanych w całości z makulatury.