Czy sztuka i technologia zawsze tworzą nową jakość, czy stoją w opozycji do siebie? Jak znaleźć balans między kreatywnością a nowoczesnymi narzędziami? Te pytania zdominowały dyskusję w ramach 5. edycji Akademii Deni Cler, które odbyło się w Archicom Collection Galery w Willi Fabrykanta przy ul. Grzybowskiej w Warszawie.
Wieczór z Akademią Deni Cler rozpoczął power speech Urszuli Dudziak, wokalistki, kompozytorki i autorki tekstów, ikony sceny jazzowej. Technologia daje mojej sztuce nowe skrzydła, pozwala na eksperymentowanie i odkrywanie nowych brzmień. Ale to emocje pozostają sednem każdej twórczości – podkreśliła artystka. To właśnie nowoczesne narzędzia pozwalają mojej sztuce docierać do miejsc, o których kiedyś nawet nie marzyłam – dodała w swoim wystąpieniu o rozwijaniu pasji i twórczości.
Panel dyskusyjny „Sztuka i technologia…” zgromadził kobiety sukcesu, które dzieliły się swoimi doświadczeniami związanymi z kreatywnością i innowacją. W rozmowie udział wzięły: Katarzyna Zdanowicz – dziennikarka i prezenterka, Grażyna Wolszczak – aktorka filmowa i teatralna, Katarzyna Bonda – pisarka, autorka bestsellerowych powieści kryminalnych, Beata Zborowska – CFO Play, Agnieszka Rynkowska – członkini zarządu ds. B2B T-Mobile oraz Iwona Kossmann – CEO Deni Cler.
"Nie obawiam się technologii. Jestem większą optymistką. Całe dorosłe życie jestem związana z technologią, jestem inżynierem z wykształcenia i 25 lat poświęciłam pracy w firmach technologicznych" – mówiła Agnieszka Rynkowska. "Technologia zawsze wspomaga człowieka, ale nigdy go nie zastąpi. Dzisiaj dyskutujemy o sztuce i o technologii. Sztuka zawsze będzie pobudzała nas do rozwoju jako społeczeństwo i pisarze, aktorzy, ludzie, sztuki są bardzo nam do tego potrzebni. Naukowcy będą badać tą technologię, a my jako społeczeństwo będziemy z niej korzystać w sposób mniej lub bardziej uświadomiony. Co ciekawe ojcem sztucznej inteligencji jest wybitny brytyjski matematyk i informatyk Alan Turing, który żył w latach 1912-1954. Pytanie więc, czy to jest rewolucja czy ewolucja? Jestem zwolenniczką teorii, że to jest ewolucja. Nie powinniśmy się tego obawiać. Wierzę w cykle technologiczne, w balans i wierzę w ludzi" – dodała członkini zarządu ds. B2B T-Mobile.
"Sztuczna inteligencja potrafi rozpoznać interakcję z klientem, żeby dopasować odpowiedź i rozwiązanie. Dlaczego nie? Nie widzę w tym nic złego" - dodała Beata Zborowska. "Uwielbiam automatyzować na wszelki sposób procesy biznesowe, które zajmują dużo czasu, których zazwyczaj nikt nie lubi, ale trzeba tę pracę wykonać. Sztuczna inteligencja, asystenci klienta i chat bot to narzędzia najczęściej wykorzystywane w kontakcie z klientem. Dostępna jest już analiza zachowań. Sztuczna inteligencja potrafi rozpoznać interakcję z klientem, żeby dopasować odpowiedź i rozwiązanie".
"Sztuka i technologia mogą współgrać w sposób, który wzbogaca naszą codzienność. Dzisiejsze wydarzenie pokazało, jak wartościowe jest łączenie tych dwóch światów, by tworzyć nową wartość" - podsumowała spotkanie Prezeska Deni Cler, Iwona Kossmann.