Hyundai w twojstyl.pl

Hyundai dba o lepsze jutro

Hyundai dba o lepsze jutro
Fot. Mat. prasowe

Realizując swój ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2045 r., Hyundai wykracza daleko poza obszar aut elektrycznych. Producent pracuje nad technologami, które zrewolucjonizują cały transport.

Wizja marki Hyundai „Postęp dla Ludzkości” opiera się na dążeniu do zapewnienia powszechnego dostępu do mobilności przy jednoczesnym wspieraniu rozwoju bezemisyjnego społeczeństwa. Producent skrupulatnie wciela ją w życie, rozszerzając swoje zobowiązanie do zerowej emisji CO2 na wszystkie sektory mobilności – wierzy bowiem, że te wysiłki pomogą zapewnić przyszłym pokoleniom czystszy świat. Jako pionier elektromobilności Hyundai od lat rozwija gamę aut elektrycznych. Popularność zdobyła już przebojowa Kona Electric, która łączy praktyczność i dynamikę SUV-a z wyjątkowo niskim zużyciem prądu oraz imponującym zasięgiem, co potwierdzają niezależne testy. 

Dziś elektryfikacja aut marki Hyundai postępuje pod submarką IONIQ, oferującą innowacyjnego crossovera IONIQ 5 z możliwością superszybkiego ładowania. Inżynierowie koncernu mają świadomość, że transport odpowiada za około 20% globalnej emisji CO2, z czego większość pochodzi z transportu drogowego.

Wysiłki koncernu zostały docenione. Podczas New York International Auto Show w pełni elektryczny IONIQ 5 został nagrodzony przez World Car Awards we wszystkich trzech kategoriach, w których był nominowany. W pełni elektryczny, średniej wielkości SUV zdobył tytuły World Car of the Year (Światowy Samochód Roku), World Electric Vehicle of the Year (Światowy Elektryczny Samochód Roku) i World Car Design of the Year (Światowy Design Samochodu Roku).

Jesteśmy naprawdę zaszczyceni otrzymaniem tych prestiżowych nagród, które są wyrazami uznania dla talentu i wysiłku wszystkich naszych pracowników i partnerów w Hyundai Motor Company. Naszą wizją jest tworzenie Postępu dla Ludzkości, a to wyróżnienie naszego podejścia z pewnością przyczyni się do dodatkowej motywacji aby urzeczywistnić tą wizję - mówi Jaehoon Chang, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company. 

Samochody elektryczne mogą znacząco zmniejszyć tę emisję, a zwiększenie ich udziału stanowi kamień milowy na rzecz neutralności węglowej. Z tego względu od 2035 r. wszystkie modele marki Hyundai sprzedawane w Europie będą pojazdami elektrycznymi – bateryjnymi lub wodorowymi. Wodór kompletuje strategię koncernu jako źródło napędu nie tylko dla aut osobowych, ale też ciężarówek i autobusów.

Równocześnie Hyundai rozwija cały ekosystem dla pojazdów ładowanych z gniazdka – od sieci stacji szybkiego ładowania po magazyny energii budowane z wycofanych akumulatorów. Neutralność węglowa w wizji „Postęp dla Ludzkości” dotyczy zresztą całego cyklu życia samochodu, włącznie z przyjazną środowisku produkcją, opartą na odnawialnych źródłach energii. To nie wszystko: producent pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów z recyklingu, np. tapicerki wytwarzanej przy użyciu butelek PET, i angażuje się w projekty środowiskowe – wspólnie z fundacją „Healthy Seas” pomaga w oczyszczaniu oceanów.

A ponieważ przyszłość mobilności będzie dotyczyć nie tylko samochodów, inżynierowie koncernu zajmują się rozwojem robotów, takich jak egzoszkielety czy łaziki, tworzone m.in. z myślą o osobach niepełnosprawnych. Opracowywane przez markę Hyundai inteligentne technologie mogą też pozwolić ludziom zmienić sposób dojazdów do pracy. Aby przyspieszyć te zmiany, producent inwestuje znaczące środki w rozwój systemów autonomicznej jazdy, sztucznej inteligencji, a także rozwiązań transportowych dla miast przyszłości. Składają się na nie miejska mobilność powietrzna (UAM), pojazdy specjalnego przeznaczenia (PBV) oraz huby, które zapewnią kluczowe połączenia transferowe pomiędzy tymi usługami, wraz z przestrzenią dla relaksu.

hyundai-ces-2020-uber-partnership-10

Miejska mobilność powietrzna umożliwi podróże lotnicze przez miasto z jednego węzła do drugiego z wykorzystaniem lekkich, cichych i bezpiecznych samolotów z napędem elektrycznym. W hubie pasażerowie będą mogli przesiąść się do pojazdów specjalnego przeznaczenia, które zaoferują transport naziemny pomiędzy punktami docelowymi. Nadrzędnym celem marki Hyundai jest stworzenie ekosystemu, który łączy wszystkie rodzaje mobilności.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również