Doskonałość Roku

"Wyobraźnia twórców kosmetyków imponuje". Rozmawiamy z jurorkami podczas obrad konkursu Doskonałość Roku

"Wyobraźnia twórców kosmetyków imponuje". Rozmawiamy z jurorkami podczas obrad konkursu Doskonałość Roku
Fot. Twój STYL

Dużymi krokami zbliża się kolejna, 29. już edycja konkursu Doskonałość Roku miesięcznika Twój STYL, czyli najbardziej prestiżowego plebiscytu kosmetycznego w Polsce. Oto, co mówią o nim jurorki!

Już niedługo, bo 6 listopada br. w hotelu Verte Autograph Collection w Warszawie odbędzie się uroczysta gala 29. edycji konkursu Doskonałość Roku Twój STYL 2023. Pozostaje on nie tylko wyznacznikiem trendów w świecie urody, ale także cenną wskazówką dla Czytelniczek i doskonałą inspiracją dla wszystkich tych, którzy dążą do doskonałości.

Jury w składzie Agnieszka Grochowska, Magdalena Cielecka, Anna Maria Jopek, Urszula Dudziak, Ewa Sarnowicz, dermatolog Elżbieta Kowalska-Olędzka oraz Monika Krokiewicz przetestowało i oceniło najciekawsze damskie premiery kosmetyczne tego roku, a także wybrało sposób nich te, które zasługują na wyróżnienie w jednej z ocenianych kategorii (ekskluzywne, superekskluzywne, polskie, apteczne, popularne, profesjonalne, naturalne i organiczne, niszowe oraz męskie).

W dniu obrad jury udało się nam porozmawiać z dwiema jurorkami, Agnieszką Grochowską i Anną Marią Jopek.

Agnieszka Grochowska, która pełni tę funkcję w konkursie Twojego STYLU niezmiennie od 15 lat, zapytana o wrażenia i to, co zwraca jej uwagę w dynamicznie rozwijające się branży beauty, bez wahania wskazuje na produkty z polskim logo.

Agnieszka Grochowska_page-0001

Mój największy zachwyt dotyczy tego, jak na przestrzeni ostatnich kilku czy kilkunastu lat rozwinął się w rynek kosmetyków w Polsce i to zarówno w segmencie produktów popularnych, jak też aptecznych, niszowych czy naturalnych. Mam poczucie, że jest ich z roku na rok coraz więcej i że są naprawdę niesamowite.”

Dodaje też, że obserwując rynek z bliska wyraźnie dostrzega, że u źródeł jego rozwoju leżą najlepsze polskie cechy: kreatywność, życzliwość, gotowość do podjęcia ryzyka i próbowania nowych rzeczy. Jak tłumaczy, być może nie są one główną siłą napędową życia społecznego w Polsce, ale na pewno są silnie obecne w różnego rodzaju działaniach quazi-kosmetycznych.

„Bo żeby tworzyć kosmetyki, trzeba mieć niesamowitą odwagę i wyobraźnię, to mi szalenie imponuje”, podsumowuje Grochowska i dodaje, że przyglądanie się im z bliska i obserwowanie, jak się rozwijają, jest dla niej nie tylko przyjemnością, ale też powodem do dumy.

 

Polska to wspaniałe miejsce, bo są tu świetni, mądrzy ludzie, którzy chcą robić wyjątkowe rzeczy. Bardzo lubię tę energię.”

Aktorka podkreśla też, że jest pełna uznania i szacunku zarówno dla dużych wiodących polskich firm, które mają tu własne laboratoria i regularnie wypuszczają na rynek nowe świetne produkty, jak też dla napędzanych ogromną pasją małych rodzinnych biznesów.

„To są absolutnie fenomenalne kosmetyki, które można polecić każdemu, w każdym miejscu na świecie ze stuprocentową pewnością, że będą się znakomicie sprawdzać”, zapewnia i zdradza, że sama ma słabość przede wszystkim do różnego rodzaju masek do twarzy.

„Bardzo je lubię i mam przekonanie, że doskonale działają”, zapewnia i wyjaśnia, że jeśli tylko ma taka możliwość, nakłada je w drodze na plan. Tak było na przykład w przypadku pracy nad ostatnim filmem, czyli produkcją „Brat”, która wymagała od aktorki codziennych dojazdów do Żyrardowa. 40 minut za kółkiem w jedną stronę okazało się być doskonałą okazją do tego, by wypróbować ich skuteczności.

Choć kosmetyków zgłoszonych do nagrody Doskonałość Roku jest naprawdę dużo,  Anna Maria też nie ma problemu z wskazaniem tych najlepszych.

Anna Maria JOPEK

Nie wydaje mi się, żeby trudno było coś tu wybrać. Mam wrażenie, że jest z nas, jurorek, zwarta drużyna, która umie te rzeczy ocenić i docenić.”

Jak przyznaje, ona także z całego serca kibicuje polskim firmom, bo będąc podobnie jak Agnieszka Grochowska jurorką Doskonałości Roku od lat, z rosnącym zachwytem obserwuje niesamowity rozwój polskiego rynku kosmetyków. Cieszy ją szczególnie to, że pojawia się coraz więcej doskonałych produktów dobrych na każdą kieszeń – o jakości nie ustępującej tym z sektora premium, ale w cenie, na którą może sobie pozwolić każda z nas.

Czy jest jakiś obszar, w którym jurorom trudniej o zgodę? Jako taki Anna Maria Jopek wskazuje kategorię zapachów. „Najtrudniej jest nam być jednomyślnymi w kwestii perfum, bo to, co się komu podoba, jest bardzo indywidulaną sprawą i każdy ma osobiste wyobrażenie tego, jak powinna pachnieć kobieta.”

Artystka przyznaje też, że sama niechętnie eksperymentuje, pozostając wierną jednej grupie zapachów, dlatego akurat w tej dziedzinie chętnie oddaje pola pozostałym członkom jury.

Często godzimy się na zapach, który jest jakąś kreacją artystyczną. Nasze wybory są naprawdę wspólne i świadome.”, zapewnia.

Jeśli zaś chodzi o pielęgnację, Anna Maria Jopek ma słabość do dwóch grup kosmetyków, do których należą produkty do demakijażu i te zapewniające ochronę przed słońcem.

W mojej łazience najwięcej jest kosmetyków do pielęgnacji skóry, a zwłaszcza tych służących do demakijażu. Bardzo ważne są dla mnie też kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi – zwracam uwagę na te najlepsze, które nie uczulają, nie są zbyt agresywne, ale robią dobrą robotę.”

O tym, jakie kosmetyki zdobędą laur zwycięstwa w tegorocznej, 29. już edycji konkursu Doskonałość Roku przekonamy się już wkrótce. 

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również