Otulające, ale i soczyste. Mroczne, tajemnicze, choć też pełne rześkich nut świeżo ciętych kwiatów. Jesienne nowości zapachowe to królestwo białych kwiatów i głębokich nut ambry, piżma i drewna cedrowego. Choć niektóre swoją premierę miały jeszcze przed początkiem kalendarzowej jesieni, spokojnie sprawdzą się nawet w tej najbardziej chłodne dni.
Wraz z nadejściem chłodnych dni, do szuflady chowamy te energetyczne, orzeźwiające, wypełnione cytrusami i rześkimi nutami lata zapachy. Zamiast nich poszukujemy perfum odrobinę cięższych, lekko orientalnych, sowicie przyprawionych wanilią, szafranem czy różowym pieprzem. Lekkie, zwiewne tkaniny zamieniamy na ciepłe, wełniane płaszcze i taka sama zmiana warty następuje w naszych perfumeryjnych upodobaniach. Poznaj najpiękniejsze perfumy damskie na jesień i zimę 2020. Może jeden z nich odnajdziesz pod choinką?
Główną rolę w tej kompozycji grają białe kwiaty - bergamotka z Kalabrii, egipskie kwiaty pomarańczy, szczypta jaśminu, burbońska wanilia z Madagaskaru i amerykański cedr wirginijski. To lekki, soczysty zapach z subtelnymi owocowymi nutami w tle, a wiodąca bergamotka nadaje mu energii i iskry. Zapach ten jest przełomowy, ale nie z uwagi na użyte do jego skomponowania nuty, a z powodu idei, jaka przyświecała jej twórcom. Chcieli stworzyć zapach, którego powstanie jak najmniej szkodliwie wpłynie na środowisko. Materiały użyte do stworzenia flakonu pochodzą z recyklingu, a sam flakon można po zużyciu napełnić na nowo. Twarzą kampanii perfum My Way została amerykańska aktorka Adria Arjona, którą w 2021 zobaczymy w filmie "Morbius".
Wyświetl ten post na Instagramie.
W nowym, kolejnym już zapachu, należącym do rodziny J'adore Dior, pierwsze skrzypce gra szlachetna, dostojna tuberoza z Grasse. Wkomponowana została w wyjątkowo kwiatową kompozycją, w której wyczuwamy nuty stulistnej róży, konwalii i jaśminu sambac. Całość doprawiona różowym pieprzem i odrobiną otulającego sandałowca. J'adore Infinissime to kompozycja zdecydowanie bardziej słodka i otulająca niż kultowy J'adore.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Legendarny miś przeistoczył się w piękny, kwiatowy zapach opakowany w kunsztowny, przypominający piękną biżuterię flakon. Słynna jubilerska marka świętuje w tym roku okrągłe sto lat i z tej okazji Olivier Cresp, jeden z największych perfumiarzy świata, stworzył dla niej Love Me. Nowa woda perfumowana jest przede wszystkim królestwem kwiatów: z peonią, stulistną różą i jaśminem w rolach głównych. W nucie głowy wyczujemy różowy grejpfrut, liczi i różowy pieprz, a w bazie - ciepły kaszmir i drzewo cedrowe.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Fig&Lotus Flower Cologne to jedna z dwóch nowości brytyjskiej marki Jo Malone. Razem z Cypress & Grapevine wchodzi w skład inspirowanej starożytnymi wiszącymi ogrodami Semiramidy kolekcji Lost in Wonder. Skomponowana na bazie soczystych fig i delikatnych kwiatów lotusa tworzy subtelną, słodką całość. Tak jak wszystkie pozostałe zapachy marki Jo Malone, została stworzone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Można ją dowolnie łączyć z innymi produktami Jo Malone w poszukiwaniu swojego własnego, indywidualnego zapachu.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Silna, nieobojętna, odważna - taka jest ambasadorka zapachu Voce Viva, Lady Gaga, która za jego pomocą inspirować chce kobiety do spełniania swoich marzeń, pasji, dążenia do celu i podążania własną, indywidualną drogą. W kompozycji Voce Viva odnajdziemy akordy cytrusowe, piżmowe, owocowe, drzewne i kwiatowe. Całość otwierają mandarynka, bergamotka i imbir, w nucie serca wyczujemy rześki kwiat pomarańczy i gardenię, a w bazie - wanilię, piżmo i mech dębowy. "Ten zapach przyszedł mi do głowy jako wzmacniająca wszystkie zmysły symfonia" - mówi o nowości Valentino, dyrektor kreatywny Valentino, Pierpaolo Piccioli.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Indompté to jeden z ośmiu zapachów, które tworzą najnowszą zapachową kolekcję marki Givenchy - La Collection Particuliere. W kolekcji zainspirowanej modą, kluczem wyboru nie jest płeć, a osobowość. Indompté oznacza nieposkromiony, gwałtowny, zawiadacki i właśnie taki jest ten głęboki, musujący zapach. Esencja oud miesza się w nim z nutami sycylijskiej mandarynki, pomarańczy, akordami skórzano-drzewnymi oraz szafranem. Każda z perfumowanych wód z tej kolekcji dostępna jest w jednej pojemności - 100 ml.
Wyświetl ten post na Instagramie.
"Mam na imię Lila i jestem idealna taka, jaka jestem" - słowa padające na początku promującego zapach spotu to esencja zapachu Perfect. Afirmuje on samoakceptację, optymizm, zachęca do oryginalności i głośnego wyrażania swojego własnego "ja". Powtarzane jak mantra "Perfect", to zresztą słowo, które sam Marc Jacobs wytatuaował na swoim nadgarstku. W kampanii wystąpiła Lila Moss, wschodzą gwiazda modellingu, prywatnie córka samej Kate Moss. Zapach pełen jest świeżych, kwiatowych akordów. Znajdziemy w nim m.in. nuty żonkila, mleko migdałowe, soczysty rabarbar oraz drewno cedrowe. Uwagę przyciąga też sam flakon, szczególnie pomysłowy korek zwieńczony kolekcją najróżniejszych charmsów.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Rzut oka wystarczy aby domyślić się, co zainspirowało twórcę marki, Kiliana Hennessy'ego do stworzenia tego zapachu. Wraz z Roses on Ice wchodzi on w skład nowej olfaktorycznej rodziny - The Liquors. Hennessy sięgnął do dziedzictwa swojego rodu, który od kilku wieków (a konkretnie od ośmiu pokoleń!) tworzy kultowy już koniak. Co ciekawe, nawiązujący do szklanek w stylu art deco flakon może być ponownie napełniany perfumami. Sama woda perfumowana skrywa nutę olejku koniaku, absolut dębu, esencję cynamonu, wanilię, drewno sandałowe i... pralinki!
Wyświetl ten post na Instagramie.
To najcieplejsza, najbardziej świetlista i tajemnicza ze wszystkich wersji zapachu Narciso, których podstawą jest ukochany przez projektanta akord piżmowy. W kultowym już flakonie, tym razem w bursztynowej tonacji kolorystycznej, autor zapachu Aurélien Guichard zawarł też ylang-ylang, drzewo kaszmirowe, cedr i odrobinę soli. W kampanii reklamowej Narciso Ambrée wystąpiła nowa muza projektanta, holenderska modelka Laurijn Bijnen.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Dobra zabawa i szaleństwo - to hasła przewodnie tego zapachu, który zaskakuje już w nucie głowy. Okazuje się bowiem, że ukryty jest w niej akord... coca-coli! Towarzyszy jej słodka, ale i rześka gruszka, bób tonka, wanilia, paczula i drewno sandałowe. To już trzeci, po Girls Can Do Anything oraz Girls Can Say Everything zapach, za pomocą którego Zadig&Voltaire tworzy swego rodzaju manifest nowej, wyzwolonej, niezależnej i stanowiącej o sobie kobiecości. Jakże aktualny!
Wyświetl ten post na Instagramie.
Szerszej publiczności Huda Kattan znana jest jako założycielka marki Huda Beauty. Dwa lata temu wystartowała z autorską marką perfum o nazwie Kayali, a Déjà Vu to jej najnowsza propozycja. Hudę i jej siostrę Monę (która tworzy Kayali razem z nią) zainspirował zapach świeżo ściętych białych kwiatów - tuberozy, gardenii, jaśminu, tuberozy i wanilii.
Wyświetl ten post na Instagramie.