Świat się zmienia, trendy na rynku beauty także. Zmieniają się też wizje rozwoju firm kosmetycznych. Mesoestetic® to wie i konsekwentnie wprowadza innowacje dla kobiet na całym świecie. Dzisiaj, już po oficjalnej celebracji 40. jubileuszu marki, Carles Font, CEO i Chief Business Development Officer mesoestetic, opowiada o wyzwaniach, innowacjach i wizji przyszłości rynku beauty a Ewa Kozak, dyrektor zarządzająca polskiego oddziału mesoestetic® - o obecności marki w Polsce.
Za nami już cztery dekady istnienia marki mesoestetic®. Przybliży nam Pan kluczowe momenty w jej rozwoju?
Carles Font: Celebracja 40. rocznicy mesoestetic® to powód do dumy i moment refleksji. Oceniając ten czas, stwierdziłbym, że kamienie milowe w naszym globalnym rozwoju zawsze były związane z trzema spójnymi zasadami: doskonałością naukową, innowacyjnością i długoterminową wizją. Dość wcześnie zaangażowaliśmy się w sektor kosmetologii profesjonalnej i medycyny estetycznej, co doprowadziło do opracowania zaawansowanych, klinicznie sprawdzonych protokołów zabiegowych, takich jak cosmelan®. Kolejnym kamieniem milowym była nasza decyzja o pełnej kontroli nad łańcuchem dostaw. Od badań i rozwoju, przez produkcję, po pakowanie – wszystko odbywa się w naszych zakładach w Viladecans, niedaleko Barcelony. Obecnie wkraczamy w nowy rozdział, budując kampus mesoestetic®, inwestycję o wartości 42 milionów euro, która zwiększy nasze możliwości w zakresie innowacji, szkoleń i zrównoważonego rozwoju.
Z roku na rok portfolio marki rośnie, a popularność terapii depigmentacyjnych zdaje się nie słabnąć. Które produkty mesoestetic® cieszą się obecnie największym uznaniem, a które z nich wskazałby Pan jako swoich ulubieńców?
Carles Font: Jesteśmy uznawani za światowego lidera w dziedzinie depigmentacji, a w dużej mierze ta reputacja wynika z sukcesu naszej metody cosmelan®, jednego z najpopularniejszych profesjonalnych zabiegów depigmentacyjnych na świecie. Uzupełnieniem tej metody jest melan tran3x, sprawdzony i skuteczny protokół do stosowania w domu, służący do ciągłego leczenia zaburzeń pigmentacyjnych. W ostatnich miesiącach dużym zainteresowaniem cieszą się również nowości mesoestetic®, w tym skinretin xpert pack, nasz najbardziej zaawansowany protokół oparty na retinoidach. Kolejnym kluczowym elementem naszego portfolio jest linia produktów przeciwsłonecznych Mesoprotech®, ceniona ze względu na zaawansowaną fotoprotekcję i wszechstronność formuł.
Jakie innowacje produktowe planuje mesoestetic® w najbliższych latach?
Carles Font: W nadchodzących latach nasza oferta produktowa wciąż będzie koncentrować się na naukowych rozwiązaniach nowej generacji, łączących skuteczność i bezpieczeństwo. Inwestujemy w medycynę regeneracyjną, a nadchodzące innowacje obejmują egzosomy i polinukleotydy – dwie silne technologie aktywne o niezwykłym potencjale w zakresie naprawy tkanek, działania przeciwzapalnego i regeneracji skóry. Kluczowe są dla nas ponadto badania nad rozwojem zaawansowanych technologii enkapsulacji, które poprawiają precyzję i biodostępność składników aktywnych.
Jakie wartości społeczne wspiera mesoestetic® i jak wpływają one na Państwa podejście do biznesu i zarządzania?
Carles Font: Jesteśmy głęboko przekonani, że sukces firmy musi być mierzony także jej zdolnością do generowania pozytywnego wpływu na ludzi, społeczność i planetę. Nasze decyzje biznesowe opierają się na zestawie podstawowych wartości, które nas definiują: zaangażowanie w edukację i rozwój talentów, równość i różnorodność, wsparcie dla zdrowia, integracji społecznej i kultury oraz wpływ lokalny. Wszystkie nasze procesy badawcze, produkcyjne i pakowania odbywają się w naszych zakładach w Viladecans (Barcelona). Pozwala nam to zminimalizować nasz wpływ na środowisko, tworzyć lokalne miejsca pracy i zachować pełną kontrolę nad jakością, bezpieczeństwem i standardami etycznymi.
Rynek beauty bardzo dynamicznie się rozwija. Jakie wyzwania przed nim stoją i które trendy rzeczywiście go rewolucjonizują?
Carles Font: Branża kosmetyczna wkracza w nową erę, w której kluczowe są skuteczność, bezpieczeństwo, personalizacja i wiarygodność naukowa. Do najważniejszych trendów kształtujących sektor należy zwrot w kierunku estetyki regeneracyjnej – przestrzeni, w której łączą się medycyna estetyczna i regeneracyjna. Z jednej strony pojawiają się nowe generacje substancji czynnych o działaniu epigenetycznym, które modulują ekspresję genów bez zmiany sekwencji DNA. Składniki te otwierają drogę do ultra-spersonalizowanych zabiegów, wywierając głęboki wpływ na kluczowe procesy biologiczne, takie jak starzenie się skóry, stany zapalne i pigmentacja. Na znaczeniu zyskują m.in. peptydy biomimetyczne, które wykazują zdolność do replikacji naturalnych mechanizmów biologicznych i stymulacji specyficznych funkcji komórkowych, takich jak synteza kolagenu i odnowa naskórka. Ponadto rośnie zainteresowanie czynnikami wzrostu, egzosomami i innymi cząsteczkami pochodzenia biotechnologicznego, które mają duży potencjał w medycynie regeneracyjnej. Szczególnie obiecującym kierunkiem rozwoju jest wykorzystanie polinukleotydów (PDRN), naturalnych fragmentów DNA o silnych właściwościach regeneracyjnych, przeciwzapalnych i biostymulujących. W mesoestetic® prowadzimy również badania nad inteligentnymi technologiami enkapsulacji, które umożliwiają kontrolowane i ukierunkowane uwalnianie składników aktywnych.
Przejdźmy do Polski... Jakie wyzwania napotkała Pani podczas tworzenia polskiego oddziału mesoestetic® od podstaw? Wszystko działo się przecież w dość niepewnych pandemicznych czasach.
Ewa Kozak: Oddział powstał 1 kwietnia 2021 w trakcie pandemii. Stanowiło to dla mnie ogromne wyzwanie. Miałam wizję, ale byłam też świadoma barier logistycznych, konieczności budowania zespołu zdalnie oraz właśnie niepewności rynkowej. Najistotniejsze było dla mnie stworzenie solidnych procesów operacyjnych oraz profesjonalnego i zaangażowanego zespołu. Dzisiaj mijają 4 lata od założenia oddziału i 20 lat odkąd marka mesoestetic® istnieje na polskim rynku. Jej konsumencka świadomość rośnie, protokoły zabiegowe i produkty do pielęgnacji są obecne w prawie 3000 gabinetów i klinik w całej Polsce, także w najlepszych SPA hotelowych w kraju.
Które linie z wciąż rosnącego portfolio mesoestetic® cieszą się w Polsce największym uznaniem i jakie produkty wskazałaby Pani jako swoich faworytów?
Ewa Kozak: W Polsce najbardziej znane i doceniane faktycznie są nasze terapie depigmentacyjne, cosmelan® i dermamelan®, które likwidują przebarwienia, działając na przyczyny ich powstawania. Hitami pielęgnacyjnymi stały się również stosunkowo nowe produkty trychologiczne dla kobiet i mężczyzn oraz linia Age Element oparta na epigenetyce. Moje osobiste faworyty to Hydracream Fusion do mycia twarzy, serum HA Densimatrix z kwasem hialuronowym i cała wspomniana linia Age Element.
W jakim kierunku będą rozwijać się innowacje mesoestetic®?
Ewa Kozak: W przyszłości pojawią się na pewno produkty do zabiegów, kosmetyki domowe oraz suplementy, zgodne z ideologią medycyny regeneracyjnej i prewencyjnej. Naszym priorytetem są składniki aktywne, które skupiają się na odwracaniu procesów starzenia, odbudowie i regeneracji. W tym duchu mamy już na rynku produkty z kwasem bursztynowym, aminokwasami, czynnikami wzrostu czy peptydami biomimetycznymi. Naszym hitem jest glutation i astaksantyna w kosmetyku i suplemencie. To rewelacyjne składniki aktywne, które neutralizują wolne rodniki, wspomagają detoksykacje, regeneracje i naprawę DNA, hamują procesy zapalne w skórze i organizmie.
Prace nad nowymi produktami są determinowane m.in. przez zmieniające się trendy. Co można powiedzieć o bieżących i nadchodzących tendencjach na rynku beauty?
Ewa Kozak: Najsilniejsze trendy na rynku beauty to zdecydowanie medycyna regeneracyjna i longevity oraz połączenie medycyny konwencjonalnej z terapiami naturalnymi popartymi dowodami naukowymi. Branżę podbijają zabiegi stymulujące komórki do odnowy, komórki skóry do produkcji kolagenu, mitochondria do produkcji energii. Kolejnym modnym trendem jest prejuvenation, czyli zabiegi zapobiegające starzeniu się dla młodszych pacjentów. W tym nurcie mamy lekkie peelingi, delikatne lasery i mądrze dobraną pielęgnację domową. Dodatkowo świat, Europa i wkrótce Polska pójdzie w kierunku inkluzywnego pojęcia piękna. Ta zmiana polega na akceptacji szerokiego zakresu standardów piękna i odchodzeniu od wąskich, tradycyjnych definicji atrakcyjności. Do tej pory mieliśmy tzw. look typowo męski (mocno zarysowana żuchwa) i typowo kobiecy (wydatne usta i kości policzkowe). W tym nowym inkluzywnym trendzie pacjent kliniki estetycznej może chcieć ich połączenia. Związane jest to z filozofią gender i będzie wymagało od klinik dużej elastyczności i zrozumienia dla pacjenta.
40-lecie mesoestetic® świętowano w czerwcu w Barcelonie, w towarzystwie dystrybutorów z aż 115 krajów świata. Celebrację zwieńczyła uroczysta gala z udziałem przyjaciół marki ze świata kultury, nauki i polityki, która odbyła się w wyjątkowym i historycznym miejscu – Museu Nacional d'Art de Catalunya. W kilkudniowych uroczystościach wzięła udział również dyrektor zarządzająca polskiego oddziału mesoestetic®, Ewa Kozak, reprezentując nasz kraj w gronie międzynarodowych partnerów marki.