Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce MODIVO zdradza nam, jakie trendy kupujemy najchętniej i jak kompletujemy szafę w czasach pandemii.
Mimo pandemii zainteresowanie modą wciąż jest duże. W jakie trendy najchętniej teraz inwestujemy?
Aleksandra Szol: Inwestujemy w ubrania czy dodatki, które są uniwersalne, ponadczasowe, cechują się dobrą jakością. Chętnie też w naszych wyborach wspieramy lokalność. Stawiamy na elementy ubioru, które możemy między sobą dowolnie miksować. Podkreślamy swój styl za pomocą akcesoriów – to one, mam wrażenie, są dzisiaj naszym fashion statement. Co ważne, z powodu pandemii zatęskniliśmy za kolorami i otworzyliśmy się na nie. Niebanalne zestawienia, różnorodne wzory - zakładamy na siebie wszystko, właśnie wyrażając siebie, swoje wnętrze, mówimy do innych i świata “jestem tu”. To fenomenalne zjawisko. Cieszy odważny neon, odmieniany dziś przez przypadki, który króluje - nie tylko u największych projektantów, ale w naszym codziennym życiu. Trwający lockdown wyzwolił naszą kreatywność! Zachęcił do prawdziwej zabawy modą. Po swojemu, bez skrępowania. Zajrzeliśmy do swoich szaf, zaczęliśmy przerabiać ubrania i mądrze je uzupełniać oraz bawić się formą. Genialnie, że według własnej definicji!
Jak zmieniło się nasze podejście do mody w wyniku pandemii?
O kierunku zmian, jeśli chodzi o styl, świadczy również ogromna popularność trendu athleisure, który stał się wręcz znakiem rozpoznawczym niektórych marek. Łatwo też zauważyć, że jest mocno propagowany przez gwiazdy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pozwala na łączenie wielu elementów w formę sportowej elegancji czy też zestawianie różnych ubrań w wielu konfiguracjach. Komfort stał się dla nas podstawą. Wygodne, miękkie tkaniny i nieograniczające ruchów fasony stawiamy na pierwszym miejscu. Styl athleisure pokazał nam również, że w modzie nie ma żadnych ograniczeń – zestawiamy dresy z eleganckim płaszczem i czujemy się w tym super dobrze - wygodnie, modnie i stylowo. Co więcej - coraz częściej pozwalamy sobie na wyjście bez makijażu. Wspaniała zmiana! Uniwersalność trendów to jeden z najwyraźniejszych znaków naszych czasów. W modzie króluje ageless i unisex, co oznacza mniej więcej tyle, że wypada nosić się tak, jak tylko nam się podoba.
Stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, ważne są dla nas marki, które reprezentują zrównoważone podejście do mody. Wybieramy dobrej jakości materiały, jesteśmy coraz bardziej wrażliwi na kwestie związane z odpowiedzialnością społeczną, w tym sustainable fashion. Nie jest tajemnicą, że moda negatywnie wpływa na środowisko, dlatego nasze zakupy są o wiele bardziej przemyślane, a ubrania traktujemy jak inwestycję na lata. Marki doskonale o tym wiedzą, dlatego branża również się zmienia, starając się być przyjazną naszej planecie. Świadomość na temat ochrony środowiska jest coraz większa.
Pandemia zmieniła nie tylko nasze przyzwyczajenia zakupowe, ale wpłynęła również na transformację całej branży.
Tak, widać to chociażby po fashion weekach – projektanci byli zmuszeni zrezygnować z tradycyjnych pokazów i zaprosili gości do internetu. Prezes Balenciagi podczas panelu dyskusyjnego Vogue Global Conversations rok temu powiedział, że już czas, aby zacząć budować pokazy mody z perspektywy digitalu. Tworząc Modivo & eobuwie.pl Supervision Fashion Show, wyszliśmy właśnie z tego samego założenia. Chcieliśmy przedstawić nie tylko najgorętsze trendy, ale przede wszystkim podarować gościom kreatywną rozrywkę i estetyczne doznania, za którymi wszyscy bardzo tęsknimy.
Zakupy robimy teraz głównie przez internet, ale podczas pandemii rozwinęły się również inne kanały sprzedaży digitalowej, m.in. poprzez social mediowe live’y. Mocno wierzymy w ten trend i sami regularnie organizujemy spotkania “na żywo”, podczas których nasi Klienci mogą nie tylko obejrzeć produkty i otrzymać atrakcyjne rabaty, ale przede wszystkim nawiązać kontakt ze stylistą.
Odczuwalne jest jednak to, że mocno wyczekujemy zmian i wrażeń, które przynoszą niebanalne fasony czy wręcz karykaturalne zestawienia, a nawet nietypowe materiały. Pragniemy emocji związanych z kiedyś nazywanym groteskowo „krzykiem” mody. W marcu czy kwietniu dało się to mocno odczuć, gdy marki czy domy mody prezentowały swoje propozycje. Nie zabrakło na przykład cekinów czy brokatu. U wielu projektantów pojawił się wręcz nadmiar, przeskalowanie, chęć szokowania „widza”, mocne zwrócenie jego uwagi, pragnienie zainspirowania w inny, niż dotychczas sposób. Chyba wszyscy mamy wrażenie, że lada moment, znudzeni pewnym „stonowaniem”, koniecznością dostosowania się do pewnego rodzaju nowej rzeczywistości, wejdziemy w okres wyzwolenia oraz swoistego “karnawału” w całkiem nowej, zaskakującej odsłonie. I wspaniale, niech się dzieje! Ważne, by w modowych wyborach być zawsze w zgodzie z samym sobą oraz własnymi upodobaniami. Na szczęście Modivo, ze swoją ofertą 340 marek jest gotowe na fantazje najbardziej wymagających Klientów!
Kto jest pomysłodawcą pokazu?
Jako Zespół spełniliśmy nasze wspólne modowe marzenie, otwierając nową erę #fashiontech. Mamy w Modivo i eobuwie.pl wybitnych ekspertów, których pasją jest moda, dlatego włożyliśmy w Supervision Fashion Show mnóstwo serca, energii i wysiłku. To pierwszy taki projekt, stworzony w co-brandzie. Jesteśmy z niego niesamowicie dumni, bo to przedsięwzięcie na naprawdę ogromną skalę – transmitowane łącznie na 16 rynkach. Zainspirowani tym, co dzieje się w sektorze mody globalnie oraz tym, że większość pokazów z tygodni mody przeniosło się do online’u, postanowiliśmy stworzyć Modivo & eobuwie.pl Supervision Fashion Show i wykorzystaliśmy do tego nasz potencjał, czyli przede wszystkim utalentowany zespół.
Największe wyzwania podczas produkcji pokazu?
Modivo i eobuwie.pl Supervision Fashion Show to było bardzo przyjemne wyzwanie. Wyznaczyliśmy sobie cel, zaplanowaliśmy ten projekt skrupulatnie i koncepcyjnie. Dzięki naszemu Zespołowi, który zaangażował się w projekt i wykazał ogromnym profesjonalizmem, stworzyliśmy wydarzenie na światowym poziomie. Jeżeli mamy w ogóle mówić o wyzwaniach, to naszą największą ambicją było stworzenie spójnej całości wraz z wpasowaniem się w rytm produkowanego wydarzenia. Dynamika zmian w projekcie wymagała od całego Zespołu ogromnej elastyczności oraz umiejętności pogodzenia wszystkiego w krótkim czasie, gdyż czas - jak wiemy - nie zawsze jest sprzymierzeńcem.
Jaka jest wizja współczesnej kobiety według Modivo i eobuwie.pl?
Najbardziej cenimy sobie różnorodność, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Nasza wizja to po prostu wizja współczesnego człowieka. Świadomego, mającego poczucie własnej wartości, niezależnego, wrażliwego na otaczający go świat i dokonującego wyborów z myślą nie tylko o sobie. Dzisiejsza rzeczywistość ma wpływ nie tylko na nasz sposób ubierania się, ale i pozostałe elementy życia. Zdrowa dieta, ekologia, zainteresowanie sztuką i designem, poszukiwanie nowych pasji, redefinicja aktywności fizycznej, a przez to dbałość nie tylko o swoje ciało, ale i umysł. Self-care to hasło przewodnie. Zmieniła się nasza percepcja, a tym samym spojrzenie na siebie i swoje potrzeby. Praktyka medytacji mindfulness, która jest tak silnie skorelowana z dobrym samopoczuciem i zdrowiem, trenuje naszą uważność oraz wewnętrzny spokój. Istotna jest eliminacja stresu i zarządzanie emocjami. Zwracając uwagę na innych przy ogólnym wzroście empatii u wszystkich - nie zapominamy o sobie. Hasło #selflove stało się popularne, a może i nawet modne. To, jak spędzamy dzisiaj czas wolny, celebrujemy wydarzenia, a nawet urządzamy swoje domy, pokazuje, że warto się było zatrzymać.
Wiemy, że nasi Klienci są kreatywni i dajemy im narzędzia, aby mogli tą kreatywność wyrażać. Maksymalnie upraszczamy ścieżkę zakupu, ponieważ szanujemy Ich czas. Dla nas bycie premium to nie kwestia marek, a doświadczeń zakupowych. Nasz Klient jest odważny, świadomy, otwarty i nie boi się żyć według własnych zasad oraz pomysłów. Dlatego idealnie wpisuje się w hasło naszej kampanii „Twój styl, to Twój wybór ”. Jako Modivo tworzymy przestrzeń, która umożliwia kreatywne wyrażanie siebie poprzez modę, a hasło eobuwie.pl “Każda para tworzy nową historię” idealnie wpasowuje się w nowy nurt.