Chcesz zdobyć wymarzoną pracę lub założyć własny biznes? Zacznij od zbudowania marki osobistej i zaprezentuj się światu jako profesjonalistka skazana na sukces.
Personal branding to strategia marketingowa, za pomoc w zbudowaniu której wiele osób gotowych jest słono zapłacić. Bo "bycie sobą" może nie wystarczyć, żeby potencjalny klient lub pracodawca wybrał właśnie ciebie, a nie kogoś z twojej licznej konkurencji. Brand osobisty ma jeszcze jedną zaletę - ułatwia nie tylko życie zawodowe, ale też porządkuje prywatne. Podpowiadamy, jak skutecznie go wykreować.
Marka osobista - co to jest?
Marka osobista to nie tylko sposób, w jaki postrzegają nas klienci, współpracownicy czy pracownicy. Nasz brand osobisty wyznacza także naszą pozycję zawodową, zawodowe ambicje i działania, które podejmujemy, żeby je zrealizować. Tworząc naszą markę osobistą planujemy nasz rozwój i nim zarządzamy.
To połączenie wizerunku i reputacji, którego - o czym nie wolno zapominać - nie zbuduje się, stwarzając tylko pozory. Postawa "fake it till you make it" sprawdza się tylko na krótką metę i nie pozwala na zbudowanie mocnej pozycji na rynku pracy. Dlatego tworząc naszą personalną strategię marketingową nie możemy zapominać o tym, że jej realizacja będzie od nas wymagała konsekwencji, regularności i ciężkiej pracy.
Celem budowania marki osobistej jest stworzenie wiarygodnego wizerunku profesjonalistki. A żeby to osiągnąć trzeba wypracować sobie spójną i konsekwentną komunikację. Tak, żeby potencjalni klienci bez trudu mogli zidentyfikować nasze kompetencje, i wiedzieli, że warto za nie dobrze zapłacić. Tworząc swój osobisty brand należy pamiętać o tym, że chcemy nie tylko być zauważone, ale też zbudować relację opartą na zaufaniu.
Jak zbudować markę osobistą krok po kroku
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez jedną z firm konsultingowych, żeby zbudować silną markę osobistą trzeba mieć tak zwane know how, być autentycznym, mieć charyzmę, być spójnym, a czasem także odważnym. Budowanie marki osobistej powinno się poprzedzić rzetelną autoanalizą: zastanowić się, co jest dla nas ważne, jakie są nasze cele, zasady i wartości; zidentyfikować nie tylko nasze zalety, umiejętności i talenty, ale także nasze wady; odpowiedzieć sobie na pytanie, kto ma być odbiorcą naszego komunikatu na temat nas samych.
Kiedy już odpowiemy sobie, na wszystkie te pytania, możemy rozpocząć tworzenie naszego osobistego brandu:
Zacznij od opisania samej siebie - swoich mocnych stron i korzyści, które czerpią osoby z Tobą współpracujące. Przedstaw siebie jako eksperta w swojej dziedzinie. Połóż nacisk na cechy, które wyróżniają Cię na tle konkurencji - innych ekspertów w tej samej dziedzinie.
Stwórz stronę ze swoim profesjonalnym portfolio, bloga lub e-booka. Wykup sobie domenę i twórz treści korzystając z gotowych templatów. Pracę nad własną stroną www, e-bookiem czy blogiem ułatwi Ci dobry sprzęt. Dołączone do laptopów HP Spectre x360cyfrowe pióro pozwala na najbardziej płynny i dokładny sposób szkicowania, pisania i nawigacji. Za do darmowa aplikacja do rysowania i malowania Adobe Fresco oferuje tysiące pędzli i nowoczesny interfejs.
Aktywnie komunikuj swoją markę. Korzystaj w tym celu z mediów społecznościowych - regularne publikowanie postów na Twitterze czy artykułów na LinkedInie pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Przyłącz się do grup związanych z Twoją branżą na Facebooku lub LinkedInie. W ten sposób nie tylko będziesz miała okazję wzmocnić swój brand, ale też zdobyć ważną wiedzę.
Bierz udział w wydarzeniach branżowych, które są okazją do spotkania innych ekspertów oraz potencjalnych klientów. Korzystając z któregoś z laptopów HP Spectre x360 - dzięki możliwości zmiany ustawienia wyświetlacza - w każdej chwili będziesz w stanie zaprezentować efekty swojej pracy i umiejętności.
Zadbaj o to, jak prezentujesz się klientowi. Dobry sprzęt sprawi, że wirtualne spotkania na Teamsach czy Zoomie będą przebiegały gładko. Laptopy HP Spectre mają tak mocną baterię, że pozwalają na nieprzerwaną pracę od blisko 12 do prawie 17 godzin. Wyświetlacz 3K2K OLED zapewnia wyraziste i intensywne barwy na przyjaznym dla oczu ekranie z certyfikatem Eyesafe® potwierdzającym redukcję niebieskiego światła. A powłoka antyrefleksyjna redukuje odbicia i zwiększa kontrast, zapewniając doskonałą widoczność w każdych warunkach. Za to dzięki HP QuickDrop treści z telefonu komórkowego mogą być natychmiast udostępniane na komputerze za pośrednictwem sieci Wi-Fi.
Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem z serwisu twojstyl.pl jest Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j.
Klikając w „akceptuję i przechodzę do serwisu” wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak pliki cookies oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wydawnictwo Bauer i zaufanych partnerów zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analityki internetowej oraz marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać za pośrednictwem ustawień zaawansowanych.
Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz sposobu realizacji Twoich uprawnień.
Ustawienia prywatności
Poniżej możesz wprowadzić ustawienia w zakresie przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu i wykorzystywania ich w poniższych celach.
Informacje przetwarzane za pomocą plików cookies lub innych podobnych technologii dotyczą aktywności użytkownika na odwiedzanych stronach internetowych, historii wizyt, a także informacji o lokalizacji urządzenia. Osobno możesz określić swoje preferencje wobec wykorzystywania tych informacji przez naszych partnerów (wycofanie zgody na przetwarzanie informacji zapisanych w plikach cookies) oraz osobno przez Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j. (zgłoszenie sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 RODO). Za pomocą ustawień możesz skonfigurować ustawienia prywatności i określić w jaki sposób chcesz, aby Twoje dane były używane w oparciu o poniższe cele.
Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j.
Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o. Sp. j. oraz wybrani partnerzy używają plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia poprzez zmiany ustawień przeglądarki, szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności.