Szukasz kosmetyków, które wypełnione są naturalnymi, certyfikowanymi, roślinnymi składnikami? Od pielęgnacji wymagasz nie tylko zadbania o skórę "tu i teraz", ale także pobudzenia zmysłów i holistycznego podejścia? Cenisz sobie firmy, które produkują kosmetyki, troszcząc się równocześnie o zrównoważony rozwój, ekologię i zasoby ziemi? Jeśli Twoja odpowiedź na wszystkie powyższe pytania brzmi "tak", musisz poznać markę Weleda, która od dokładnie stu lat tworzy niezwykłe kosmetyki dbające o skórę, zdrowie i... planetę!
Spis treści
Czy kiedykolwiek słyszałaś o antropozofii? Słowo to oznacza "mądrość człowieka", wywodzi się z połączenia dwóch greckich słów: ánthropos (człowiek) oraz sophía (wiedza) i jest przełomowym światopoglądem z początku XX wieku, który zachęca do zgłębiania duchowości za pomocą nauki oraz synergii człowieka z naturą. Dziś jej elementy można odnaleźć w wielu, przeróżnych dziedzinach - jest na przykład bazą dla alternatywnej, popularnej edukacji waldorfskiej, ale i pełnymi garściami z jej idei czerpie na przykład biodynamiczne rolnictwo.
A cóż wspólnego ma antropozofia z marką Weleda? Otóż zarówno idea antropozofii, jak i słynna marka kosmetyków roślinnych Weleda stworzone zostały przez tego samego człowieka. Był nim austriacki filozof i wizjoner Rudolf Steiner. I tak samo jak celem antropozofii jest rozwój całej istoty ludzkiej, tak i celem Weledy jest holistyczny dobrostan człowieka, skupienie się na jego potrzebach, zmysłach i ogólnym zdrowiu. Założyciel marki Weleda był świadomy tego, jak głęboka więź łączy człowieka z naturą. Idąc dalej tym tokiem myślenia, zdaniem Steinera, tylko łącząc się z naturą, jesteśmy w stanie rozwijać się oraz leczyć.
Dziś, obchodząca swoje setne urodziny Weleda, jest głównym światowym producentem holistycznych, naturalnych i organicznych kosmetyków oraz farmaceutyków. Co ważne, po dziś dzień marka pozostaje wierna wartościom, które przyświecały jej założycielom w 1921 roku. Przejawia się to w zrównoważonym rozwoju na różnych płaszczyznach – wewnątrz firmy, we współpracy z partnerami, jak również w poszanowaniu natury i ochronie planety.
Nad stworzeniem marki Weleda z Rudolfem Steinerem pracowali również holenderska lekarka Ita Wegman oraz Oskar Schmiedel, niemiecki chemik i farmaceuta z Monachium. Historia Weledy swój początek bierze w małym laboratorium w Dornach w Szwajcarii. To właśnie tam Steiner, Wegman oraz Schmiedel rozpoczęli produkcję leków i produktów do pielęgnacji skóry. Charakterystyczne logo marki Weleda pozostaje w zasadzie niezmienione od prawie wieku - zaprojektował je sam Rudolf Steiner, a nawiązywać ma do stanowiącej symbol medycyny i sztuki uzdrawiania laski Eksulapa. Nazwa "Weleda" pochodzi z kolei od imienia Veledy, słynnej germańskiej uzdrowicielki.
Twórcy marki za motto obrali hasło: „W harmonii z naturą i człowiekiem”. Od samego początku główną wartością, która im przyświecała była idea, że medycyna powinna dostarczać organizmowi silny bodziec aktywizujący jego własny potencjał leczniczy. Już w ciągu pierwszego roku istnienia marka Weleda posiadała w swojej ofercie aż 120 różnych produktów.
Co ciekawe, w pierwszych dziesięciu latach swojego istnienia, Weleda stworzyła szereg produktów, który cieszy się popularnością i zaufaniem klientów po dziś dzień. Do tych najbardziej znanych należą m.in.
W 1960 roku firma Weleda zrobiła kolejny krok - wprowadziła do swojej oferty olejek z nagietkiem lekarskim, pierwszy produkt stworzony z myślą o pielęgnacji skóry niemowląt oraz dzieci. Również i ten kosmetyk jest jednym z chętniej wybieranych przez fanki Weledy produktów - mimo upływu lat.
W tym czasie Weleda świetnie prosperowała już na wielu zagranicznych rynkach: we Włoszech, Nowej Zelandii, Szwecji, Brazylii i Argentynie (1965). W latach 90. była obecna w już ponad 30-tu krajach, a w jej ofercie znaleźć można było ponad... 10 000 produktów!
To właśnie w latach 90. konsumenci coraz większą uwagę zaczęli zwracać na skład kupowanych kosmetyków. Częściej i głośniej zaczynało się mówić o potrzebie unikania szkodliwych substancji i wybierania przede wszystkich produktów naturalnych, organicznych i certyfikowanych. W tę potrzebę Weleda wpisała się idealnie. Rosnąca popularność i coraz większe zapotrzebowanie oraz zainteresowanie kosmetykami naturalnymi sprawiły, że marka postanowiła zrewidować stare receptury swoich produktów i zastąpić je nowymi.
- Wszystko sprowadza się do uczciwości wobec przyszłych pokoleń, aby zapewnić im wystarczające zasoby do dalszego funkcjonowania na ziemi - mówi Stefan Siemer, Kierownik Działu Zrównoważonego Rozwoju w firmie Weleda
Dziś dzięki swojej wiedzy, doświadczeniu oraz umiejętnościomWeleda jest jednym z liderów ekologicznego trendu. Produkuje w 100% certyfikowane kosmetyki naturalne i organiczne do holistycznej pielęgnacji dla dzieci od 1.dnia życia oraz dla kobiet i mężczyzn. Jakie wartości jej przyświecają?
Choć oferta marki Weleda bogata jest w skuteczne, polecane i kochane przez konsumentki od lat produkty, palma pierwszeństwa zdecydowanie należy do gamy Skin Food. Linia swój początek ma w 1926 roku, kiedy to marka stworzyła bazujący na ekstraktach ziołowych, wszechstronny i wielozadaniowy krem dla całej rodziny, będący "podstawowym produktem do pielęgnacji skóry", w szczególności dla skóry szorstkiej i suchej.
Podczas pracy nad recepturą Skin Food, naukowcy Weleda postawili sobie za cel stworzenie formuły możliwie najbliższej właściwościom skóry, aby zapewnić jej, jako organowi zmysłowemu, naturalną równowagę. W ten właśnie sposób powstał Skin Food, którego skuteczność kryje się w wyjątkowym połączeniu roślin leczniczych, ekstraktów ziołowych, z cennymi tłuszczami, olejkami i odżywczymi woskami. Dziś, podobnie jak i prawie sto lat temu, wszystkie surowce roślinne w Skin Food są ekstrahowane olejem migdałowym, który wykazuje silne właściwości łagodzące. Zawarte w Skin Food wyciągi z liści rozmarynu, nagietka i kwiatów rumianku mają z kolei działanie regenerujące i sprzyjające samoregulacji uszkodzonej i suchej skóry. Rozmaryn za to stymuluje krążenie krwi, a nagietek i rumianek łagodzą oraz koją procesy metaboliczne skóry.
Dziś w skład gamy Skin Food wchodzą cztery produkty:
Produkty z serii Skin Food są nie tylko skuteczne, ale i wielozadaniowe. Mogą być stosowane na całe ciało lub punktowo (na przesuszoną, pękającą skórę łokci, kolan, pięt, dłoni), ale także jako kompres na dłonie lub stopy, jako maska na twarz na wieczór, na skórę twarzy, a nawet pod makijaż (Skin Food dodaje naturalnego pięknego blasku i przy okazji pielęgnuje skórę).