Falconeri, elegancka, współczesna marka, zaprosiła gości na swój pierwszy mediolański pokaz mody, aby wyruszyć w podróż odkrywania istoty kaszmiru i jego najgłębszych korzeni. W industrialnej przestrzeni Fonderia Macchi marka zaoferowała wciągające doświadczenie złożone ze smaków, kolorów, zapachów i melodii zdolnych do pobudzenia zmysłów.
Tajemnice fascynującego, magicznego włókna zostały ujawnione poprzez idealną wspólną nić, zamienioną na tę okazję w kaszmir. Przestrzeń zaaranżowana została jako metafora różnych etapów powstawania kaszmiru: od poszukiwania surowca, przez procesy produkcyjne, aż po szpule przędzy. Każda instalacja otaczała gości ciepłą, niepowtarzalną atmosferą. Dzięki przyćmionemu światłu, wciągające doświadczenie rozpoczęło się od surowego kaszmiru, leżącego wewnątrz bel juty.
Na pokazie zaprezentowane zostały nowe kolory i kroje wychodzące spod rąk dyrektorów kreatywnych Giulii Sartini i Pierangelo Fenzi. W centralnej części wybiegu, przędza była głównym bohaterem pokazu, podkreślając miękki kaszmir prezentowany na modelkach I modelach. Marka, która poświęciła się poszukiwaniu najlepszych materiałów, podróżuje aż do odległej Mongolii, aby wybrać najlepsze włókna kaszmirowe, oferując tym samym wyjątkowe doświadczenie luksusu.
Falconeri Superior Cashmere rozpoczyna swoje życie w Azji, dzięki starannemu doborowi najcieńszego i najdelikatniejszego puchu z kóz Hircus. Stamtąd surowy kaszmir jest przewożony do miejscowości Biella we Włoszech, gdzie jest przędzony i kończy swoją podróż w Avio, siedzibie fabryki Falconeri, gdzie szpula przybiera kształt odzieży. Prawdziwa esencja DNA Falconeri jest zawarta w dbałości o surowce, a przede wszystkim w jakości wykonania. Pokaz kolekcji jesienno/zimowej 2023/24 marki to zmysłowa podróż wynikająca z połączenia wyjątkowej historii, która zawsze charakteryzowała Falconeri i doświadczenia Laccio, dyrektora kreatywnego wydarzenia.
W wieczorze wzięło udział wiele znanych twarzy ze świata rozrywki, telewizji i Internetu, przyjaciół marki, którzy chcieli być obecni na tak ważnym wieczorze. Chiara Ferragni, twórca cyfrowy, Matilda Lutz, aktorka o międzynarodowej sławie, Valentina Romani i Nicolas Maupas, który zyskał sławę dzięki udanemu serialowi Mare Fuori, a także aktorki Beatrice Vendramin, Ivana Lotito, Stella Egitto, Desirèe Popper, Emma Valenti i Cristina Marino.
Sieć dystrybucji Falconeri obejmuje obecnie 91 butików we Włoszech i 84 za granicą. Ponadto marka jest obecna online na 22 rynkach, w tym we Włoszech, Wielkiej Brytanii i USA, i dąży do dalszego rozwoju w Europie, kontynuując swoje cele internacjonalizacji. W Polsce działają obecnie dwa butiki Falconeri oraz sklep online.