"Feta, owoce morza, ryby - lekkie dania do podziału" - tak opisuje letnią kartę właścicielka Olivy, Julia Adamczyk. Restauracja powstała z myślą o miejscu, w którym każdy znajdzie coś dla siebie: miłośnicy śródziemnomorskiego klimatu, wyśmienitego jedzenia oraz amatorzy dobrego designu. Lokal przenosi smakiem do słonecznych krajów, w których powstaje najlepsza oliwa extra virgin i to właśnie odgrywa główną rolę w tym koncepcie kulinarnym.
Menu to śródziemnopolska fantazja, która łączy kultowe inspiracje z europejskich krajów, znanych z produkcji oliwy, z użyciem lokalnych produktów. Zachowując filozofię “diety śródziemnomorskiej”, Oliva czerpie to, co najlepsze z polskiej kuchni. W karcie pojawiają się sezonowe warzywa, owoce, mięso oraz ryby od zaprzyjaźnionych rolników i hodowców, a na kuchni tworzone są z nich eleganckie, a zarazem otulające komfortem dania z nowoczesnym sznytem.
Oliva to niezwykła kompozycja smaku i stylu. Menu lunchowe zmienia się codziennie i zaskakuje swoją kreatywnością. Karta Aperitivo jest idealna na leniwe popołudnia przeplatane przystawkami i autorskimi koktajlami. Wieczorną wizytę warto spędzić tu na wyśmienitej kolacji, w której królować będą talerzyki do współdzielenia. To wszystko w towarzystwie ulubionej oliwy, zawsze extra virgin, która leje się prosto ze złotych kranów unikalnego Olive Baru.
To tytułowa oliwa jest gwiazdą lokalu i zajmuje centralne miejsce na talerzach oraz w Olive Barze, jedynym takim w Polsce. Zawartość umieszczonych w specjalnej instalacji czterech beczek zmienia się cyklicznie - jednak zawsze na oliwy extra virgin, czyli z pierwszego tłoczenia, o różnym pochodzeniu, stopniu filtracji i dojrzałości owoców. Dostęp do wielu oliw w tym samym czasie do degustowania, porównywania i koniecznie maczania w nich naszego wypiekanego na miejscu pieczywa. Koncept zachęca gości, aby samodzielnie napełniali zaprojektowane oliwne czarki i odkrywali różnorodne oblicza oliwy - tłumaczy właścicielka Julia Adamczyk.
Inspiracją do jasnego, przestronnego wnętrza był śródziemnomorski styl i klimat. Biel z piaskowymi elementami i niebieskie dodatki. Połączenie tradycji i nowoczesności. Zastosowanie naturalnych materiałów, takich jak kwarcyt czy drewno. Całość dopełniają oryginalne detale: antyczne wazy, kamienna umywalka przy wejściu, szklano-mosiężne lampy rysujące na suficie i podłodze wzory niczym z kalejdoskopu. Kolorowe wykończenia na barze oraz kanapach ocieplają stonowaną przestrzeń i nawiązują do identyfikacji wizualnej. Za odświeżonym konceptem przy Ordynackiej stoją nowa właścicielka Julia Adamczyk oraz manager Filip Książek. Za kreację odpowiedzialni byli Łukasz Hendzel i Matylda Iwańska z Paris Hendzel Studio.
Doskonałe menu, śródziemnomorski klimat i nowoczesny dizajn, to nie wszystko, co do zaoferowania ma Oliva. Restauracja rusza z prozdrowotną akcją edukacyjną #LEJESIE, która ma na celu rozpropagowanie niezwykłych właściwości zdrowotnych oliwy.
#LEJESIE ma być długofalową akcją, która będzie uświadamiać odbiorców na temat właściwości prozdrowotnych oliwy z oliwek. Zależy nam na tym, żeby w przystępny sposób tłumaczyć ludziom, dlaczego ten tłuszcz warto wprowadzić do swojej diety oraz jak szeroko można go stosować"– mówi Julia Adamczyk, właścicielka Restauracji Oliva.
Do współpracy nad kampanią Restauracja Oliva zaprosiła dietetyczkę i psychodietetyczkę Katarzynę Błażejewską-Stuhr, która wspiera akcję merytorycznie. Pierwsze informacje już pojawiły się na kanałach Restauracji Oliva oraz na dedykowanym blogu na stronie. Oprócz treści edukacyjnych, głodni wiedzy praktycznej będą mogli odkrywać bogaty świat oliwy dzięki przepisom oraz warsztatom, które są częścią akcji. #LEJESIE ma na celu także obalanie powszechnych mitów o oliwie i przekazanie rzetelnych informacji.
Kampanię #LEJESIE można śledzić na Instagramie @restauracja_oliva oraz na stronie restauracjaoliva.pl.