Jak wynika z badań przeprowadzonych przez markę Kneipp¹ w Polsce, zaledwie 21 procent Polek czuje się naprawdę szczęśliwych! Najczęściej wymieniany powód takiego stanu rzeczy? Brak umiejętności, brak możliwości i brak czasu na odpoczynek. Marka Kneipp postanowiła wziąć więc sprawy w swoje ręce i pomóc Polkom w zadbaniu o siebie i w osiągnięciu szczęścia. W jaki sposób? Jak najbardziej naturalny. Poznaj szczegóły niezwykłych działań marki i dołącz do nich!
Spis treści
Zanim wprowadzimy Cię w tajniki niezwykłych akcji, które stworzyła marka Kneipp, poznajmy jej wartości oraz wyjątkową historię. Sięga ona końca XIX wieku i łączy się nierozerwanie z osobą Sebastiana Kneippa, bawarskiego teologa i księdza, którego obszar zainteresowań oraz działalności dziś nazwalibyśmy czymś niezwykle modnym, wizjonerskim i ponadczasowym. Sebastian Kneipp dostrzegał siłę w małych, prozdrowotnych codziennych rytuałach oraz doceniał moc płynącą prosto z natury. "Natura to najlepsza apteka" mawiał nawet. Był aktywnym propagatorem hydroterapii, ziołolecznictwa, urozmaicania swojej diety, zachęcał do jak najbardziej aktywnego i świadomego czerpania z mocy roślin. Swoją filozofię Sebastian Kneipp opierał na:
Synergia tych 5 elementów połączona z fazami odpoczynku to zdaniem Sebastiana Kneippa prosta do osiągnięcia szczęścia. Prawo do opracowywania produktów medycznych i kosmetycznych na podstawie swojej niezwykłej filozofii przekazał w 1891 roku swojemu dobremu przyjacielowi, aptekarzowi Leonhardowi Oberhäußerowi z Würzburga. Tak właśnie wyglądały początki firmy Kneipp.
Wyświetl ten post na Instagramie
Filozofia Sebastiana Kneippa i jego ponadczasowe, dobroczynne dla organizmu wartości przyświecają stworzonej przez niego marce przez cały czas. W jej ofercie znajdziemy dziesiątki rozpieszczających skórę oraz zmysły produktów do pielęgnacji ciała oraz do kąpieli. Wszystkie naturalne! W końcu to właśnie moc natury leży u podstaw filozofii tej firmy. Dziś firma Kneipp chce za pomocą swojej niezwykłej filozofii wesprzeć Polki w osiągnięciu harmonii i balansu w zabieganym świecie, w którym coraz częściej zdarza się nam zapominać o pięciu składnikach szczęśliwego życia, o których mówił Sebastian Kneipp.
Marka Kneipp przeszła od słów do czynów: stworzyła kampanię, serię podcastów oraz specjalne campy, które mają na celu przede wszystkim jedną wartość: stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której kobiety docenią siebie i swoją wyjątkowość, okażą sobie czułość i odkryją sposoby, aby troskliwie i uważnie zadbać o siebie i swoje szczęście.
Jak Marka Kneipp chce zainspirować kobiety do zmiany postaw i postrzegania naturalnego szczęścia?
Stworzyłyśmy kampanię 'Naturalnie szczęśliwe'. Kampania skierowana jest do kobiet w każdym wieku, z każdego zakątka Polski, a jej głównym elementem jest zachęcenie kobiet do powrotu do naturalnych, prostych sposobów na zadbanie o ciało i ducha, aby finalnie odnaleźć prawdziwe szczęście, zdrowie oraz równowagę w życiu. Dlatego symbolem kampanii jest pięciolistna koniczyna, oznaka prawdziwego stałego szczęścia i spełnienia, w drodze do którego chcemy wspierać kobiety", mówi Ewa Łusiak, marketing manager marki Kneipp
W ramach kampanii "Naturalnie szczęśliwe" marka chce wspierać Polki w odnajdywaniu swojej drogi do harmonii i szczęścia. Bez wątpienia pomoże w tym seria szalenie ciekawych i wciągających podcastów "Świat Kneippa", w których krok po kroku wspólnie z ekspertkami słuchaczki odkrywać będą fundamenty zdrowego i szczęśliwego życia. Bo choć dziś tak wiele mamy narzędzi do jego osiągnięcia, czasem zapominamy o priorytetach i wartościach, które pomagają nam w osiągnięciu radości czy wdzięczności. A wystarczy zwrócić się ku naturze! W serii podcastów "Świat Kneippa" rozmówczynie zgłębiają m.in. tajniki endorfin, (nie)docenionej mocy natury, zdrowia na talerzu, jedzenia intuicyjnego oraz niezwykłej siły i mocy, jaka drzemie w wodzie.
Mówiąc o marce Kneipp i jej niezwykłych, nakierowanych na siłę kobiet i ich siostrzeństwo działaniach, nie można zapomnieć o samej ambasadorce marki. Została nią Aleksandra Taistra, jedna z najbardziej utytułowanych Polek we wspinaczce sportowej na arenie światowej, trenerka i instruktorka, miłośniczka natury, której życiowa i zawodowa filozofia bliska jest wartościom wyznawanym przez markę Kneipp. "Skąd czerpię energię? Z natury, z tego co mnie otacza. Nie ma większej siły niż ta ukryta w otaczającej nas przyrodzie. Wchodzę z naturą w bardzo przyjacielską relację i zawsze czuję wzajemność", mówi ambasadorka marki Kneipp, Aleksndra Taistra.
Kolejną niezwykłą inicjatywą marki Kneipp, która ma na celu zachęcenie Polek do odnalezienia w życiu balansu, harmonii i szczęścia jest Camp Kneipp - inny niż wszystkie, przepełniony magiczną, siostrzaną atmosferą wyjazd, który odbył się jesienią 2021 roku. Trzydzieści uczestniczek przez trzy dni na licznych warsztatach i zajęciach dzieliło się swoimi emocjami i doświadczeniem, zgłębiały źródła swojej mocy, uczyły się, jak zadbać o swoje ciało, umysł, jak odnaleźć w życiu harmonię i jak w zabieganym świecie znaleźć czas dla swoich potrzeb i spojrzeć na siebie łaskawszym, czułym okiem. Wszystko to odbywało się pod okiem pięciu wyjątkowych ekspertek marki Kneipp.
Agata Ziemnicka, psychodietyczka i współzałożycielka Fundacji Kobiety bez Diety razem z uczestniczkami zgłębiała tajniki filaru Odżywianie. Zachęcała do porzucenia pościgu za dietą-cud, za traktowaniem jedzenia jako narzędzia tylko do osiągnięcia idealnej sylwetki. Przekonywała, aby zamiast na dietach skupić się na różnorodnym, intuicyjnym, pełnowartościowym odżywianiu, które będzie dla nas w pierwszej kolejności przyjemnością.
Małgorzata Jachacz-Łopata, uroginekolożka, fizjoterapeutka odpowiedzialna była za wprowadzenie uczestniczek w sekrety filaru Woda - najważniejszego filaru w filozofii Kneippa, na swoich warsztatach pomagała zrozumieć opartą na przypływach i odpływach cykliczność, jaką rządzi się kobiece ciało i starała się zachęcić uczestniczki do jak najbardziej świadomego i aktywnego i czerpania ze swojej kobiecości.
Agnieszka Cegielska, dziennikarka i propagatorka zdrowego stylu życia w ramach filaru Moc roślin zachęcała do budowania swojej odporności oraz witalności za pomocą skrytych w roślinach mocy. Ale nie tylko. Na swoich warsztatach skupiała się również na tematyce kobiecości, na różnych jej odsłonach, odmianach i sposobach na jej celebrowanie.
Ola Żelazo, trenerka fitness i joginka podczas warsztatów zadbała o filar Regularny ruch i udowadniała, jak odpowiednio dobrana aktywność fizyczna może nas pobudzić do działania lub uspokoić i zregenerować po wyczerpującym, pracowitym dniu.
Jesteście zainteresowane uczestnictwem w takich niezwykłych warsztatach? Obserwujcie kanały marki Kneipp w mediach społecznościowych. Może już niedługo pojawią się na nich informacje o kolejnym campie!
¹ Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 2019, metodą CAWI (ComputerAssisted Web Interviews) na panelu badawczym epanel.pl. Próba wyniosła N=1009 kobiet i jest reprezentatywna ze względu na wiek, poziom wykształcenia, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo – wyniki można uogólniać na całą populację kobiet w Polsce.