artykuł sponsorowany

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji dzieci

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji dzieci
Fot. Materiały partnera

Z inicjatywy E. Wedel trwa akcja charytatywna na rzecz wspierania edukacji uczniów z domów dziecka. W ramach projektu powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów, które zaprojektował Jan Kallwejt, jeden z najbardziej wyróżniających się polskich ilustratorów.

Stworzone przez artystę plakaty można  kupić wyłącznie na platformie zaprojektowanej przez Empik. Dlaczego warto? Ponieważ dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów, które dostaną polskie domy dziecka.

Razem możemy więcej

Ostatnio dostęp do edukacji dla wielu tego typu placówek stał się nie lada wyzwaniem. Aby można było zapewnić ich wychowankom komfort pracy podczas zajęć online, niezbędna jest odpowiednia liczba komputerów. Dlatego E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik pod hasłem „#Każdy plakat pomaga” zorganizowali wsparcie dla uczniów z domów dziecka – Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach działalności swojej fundacji koordynuje zakup laptopów.

– Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager w E. Wedel. Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku, dodaje, że od lat misją firmy, którą reprezentuje, jest wspieranie edukacji najmłodszych. – Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę – również w trybie zdalnym – podkreśla.

Tradycja pomagania i inwestowania w sztukę

Omenaa Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, których celem jest pomaganie zarówno dzieciom z Polski, jak i z Ghany. Dotychczas ich działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. – Wybuch pandemii sprawił, że wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa – mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje, że od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im niemal 300 komputerów stacjonarnych oraz laptopów. – Choć rok szkolny się skończył, prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom – mówi Omenaa Mensah.

Natomiast E.Wedel jest mecenasem sztuki z bogatym portfolio. Marka już w XX wieku współpracowała z wieloma cenionymi artystami, m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Martyna Wójcik-Śmierska, która znalazła się w tej grupie,  zaprojektowała mural na ścianie Fabryki E.Wedel. Jan Kallwejt, autor prac stworzonych w ramach akcji „#Każdy plakat pomaga”, wypracował własny bardzo charakterystyczny styl ilustrowania, co przyniosło mu popularność i w Polsce, i za zagranicą.

Wyjątkowe projekty Jana Kallwejta

Prace artysty z limitowanej edycji „#Każdy plakat pomaga” przedstawiają ciekawe historie związane zarówno z marką E.Wedel, np. z produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:

„Moc edukacji”

„Chłopiec na zebrze”

„Jak powstaje słodka przyjemność?”

„Sekret ziarna z Ghany”

„Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”

„Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również