Premiery

Zaskakująca kolaboracja Fendi i Versace. Kolekcja Fendace nareszcie trafiła do sprzedaży

Zaskakująca kolaboracja Fendi i Versace. Kolekcja Fendace nareszcie trafiła do sprzedaży
Fot. IMAXTree

Do sprzedaży trafiły w końcu efekty współpracy marek Fendi i Versace. Wyrazista kolekcja Fendace to "produkt" skazany na sukces. Dlaczego?

Swoją wspólną kolekcje marki Fendi i Versace zaprezentowały już pod koniec zeszłego roku. Ale dopiero teraz można zaopatrzyć się ubrania i dodatki opatrzone logiem Fendace. Kolekcja powstała, by "celebrować dziedzictwo i symbole obu marek", a twórcza wymiana ich dyrektorów kreatywnych przyniosła spektakularny efekt. Eksperci przewidują, że dzięki tej współpracy obie marki rozbiją bank. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fendi (@fendi)

Fendace – precyzyjnie zaplanowany sukces

Współpraca dwóch, w zasadzie konkurujących ze sobą, marek musiała wzbudzić duże zainteresowanie. Dlatego, już sam fakt, że projektanci Fendi – Kim Jones i Silvia Venturini Fendi – oraz dyrektor kreatywna Versace, Donatella Versace stworzyli wspólną kolekcję, sprawił, że efektami tej kolaboracji zainteresował się każdy mniejszy lub większy fan mody.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Versace (@versace)

Ale obie marki dodatkowo zapewniły sobie rozgłos, angażując do promowania Fendace najbardziej "gorące" nazwiska związane ze światem mody: modelki Anję Rubik, Kristen McMenamy, Amber Vallettę, Naomi Campbell, Shalom Harlow, Kate Moss i jej córkę Lilę Grace, fotografa Stevena Meisela czy makijażystkę Pat McGrath. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fendi (@fendi)

Fandace, czyli sprawiedliwa kolaboracja

Obie marki zadbały o to, by w kolekcji Fandace widoczne były kojarzone z nimi symbole: dwie litery "F" oraz głowa Meduzy. Kolekcja Fandace jest sprzedawana przez sklepy obu marek, ale w ich asortymencie nie znajdziemy dokładnie tych samych ubrań i dodatków. Bo Fandace to tak naprawdę dwie kolekcje: "The Versace by Fendy Collection" i "Fendi by Versace".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Versace (@versace)

Składające się na Fandace kolekcje mają pewne elementy wspólne – na przykład zarówno Versace, jak i Fendi oferują swoim klientom torbę typu tote, ozdobioną agrafkami torebkę baguette czy inkrustowany cyrkoniami kubek podróżny. Ale poza tymi kilkoma wspólnymi elementami, Fendi i Versace sprzedają swoje własne interpretacje tego, co reprezentuje sobą współpracująca marka.  

 

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również