28 procent firm w Polsce prowadzą kobiety! Tak mówi przeprowadzony przez Mastercard Index of Women Entrepreneurs ranking. Wynik ten stawia Polskę w europejskiej czołówce. Skoro tyle z nas ma szansę prowadzić własną firmę, może warto uczyć się od innych kobiet, które już kroczą tą ścieżką? Polecamy książki, e-booki oraz kanały social media poświęcone firmom prowadzonym przez kobiety. Czego mogą nas nauczyć?
To właśnie książka Sophie Amoruso rozpropagowała określenie #girlboss. Ta autobiografia opowiada o spektakularnej karierze i wszystkich jej szczeblach - od sprzedawania w internecie ubrań wygrzebanych w second handach po stworzenie sklepu internetowego Nasty Gal, przynoszącego setki milionów dolarów przychodu. Historia o tyle inspirująca, że Amoruso doszła do wszystkiego sama, bez wyższego wykształcenia, z trudem wiążąc koniec z koniec dzięki pracom tymczasowym. Jej przykład to prawdziwy "american dream", który pokazuje, że wystarczy robić rzeczy tylko trochę inaczej i trochę lepiej, aby odnieść sukces - jak pisze Amoruso, na eBayu było wiele sprzedawców ciuchów, ale ona wyróżniała się wyjątkowymi zdjęciami oraz znajomością mody vintage. Chociaż po wycofaniu się Amoruso ze stanowiska prezesa, firma Nasty Gal zbankrutowała, to autorka stworzyła kolejną firmę Girlboss Media, zaś poza bestsellerową książką, jej historię przedstawia również serial na platformie Netflix pod tym samym tytułem.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Sheryl Sandberg, była prezeska Facebooka (a dokładnie szefowa operacyjna), w swojej książce opowiada jak zrobić karierę w pełnym wyzwań świecie technologii i w jaki sposób połączyć to z obowiązkami matki i żony. Przedstawia techniki negocjacji, doradza w sprawie mentoringu i budowy kariery. Chociaż książka spotkała się z krytyką za próbę przekonania kobiet, że mogą osiągnąć wszystko w tym samym czasie, to jeśli interesuje Cię imponująca kariera w największych światowych korporacjach, która zaowocowała wartym ponad miliard dolarów majątkiem, sięgnij po tę pozycję.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Założycielka marki odzieżowej Monika Kamińska, specjalizującej się w ubraniach z wysokiej jakości materiałów, wydała na początku pandemii ebook o... swoich błędach popełnionych w biznesie. "Postanowiłam opisać wszystkie kryzysowe sytuacje, błędy i złe decyzje, jakie podjęłam w swojej marce. Z tego e-booka dowiecie się, jak do nich doszło, co zrobiłam źle, ale też co dobrze oraz jak finalnie wszystkie te sytuacje się zakończyły" - pisze we wstępie Kamińska: . Mówią, że nie da się uczyć na cudzych błędach, ale Monika Kamińska pokazuje, czego można uniknąć i na co zwracać uwagę prowadząc markę odzieżową.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Ola Budzyńska, czyli Pani Swojego Czasu, na swoim profilu na Instagramie regularnie pokazuje kulisy prowadzenia swojego biznesu. Biznesu o tyle ciekawego, że stale rosnącego. PSC zaczęło się od eproduktów, aby wzbogacić się nie tylko o produkty fizyczne, ale również własną przestrzeń biznesową z coworkingiem i kawiarnią. 2020 rok PSC zakończyła z ponad 10 mln obrotu oraz kilkukrotnym wzrostem zespołu. Jeśli interesuje Cię obserwowanie "bebechów" prowadzenia biznesu, zarówno pod kątem rekrutacji, tworzenia i sprzedaży nowych produktów, jak również firmowych fuck-upów bez ściemy, profil PSC jest dla Ciebie.
Wyświetl ten post na Instagramie.