Chiara Ferragni – historia najbardziej znanej blogerki świata
Fot. FaceToFace/REPORTER/Eastnews

Chiara Ferragni – historia najbardziej znanej blogerki świata

Niedawno minęło 11 lat od dnia, w którym Chiara Ferragni opublikowała pierwszy post na swoim blogu The Blonde Salad. Nie przypuszczała wtedy, że w ciągu zaledwie kilku lat stanie się jedną z najpopularniejszych blogerek modowych na świecie.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Kariera

Chiara Ferragni od 16. roku życia pracowała jako modelka w jednej z mediolańskich agencji. Jednak po ukończeniu liceum zdecydowała się porzucić karierę w modelingu i zacząć studia prawnicze na Uniwersytecie Bocconi. Wtedy rozpoczęła przygodę z blogiem. Początkowo miał on poruszać tematykę lifestyle'ową i podróżniczą, ale okazało się, że największe zainteresowanie czytelników wzbudzały prezentowane przez Chiarę stylizacje. Początkowo blog stanowił wyłącznie jej pasję, jednak bardzo szybko stał się dochodowym przedsięwzięciem – Ferragni podjęła współpracę z firmami modowymi, m.in. Louis Vuittonem, Chanel i Diorem.

W 2011 roku Chiara Ferragni została przez „The New York Magazine” uznana za jedną z największych gwiazd street style’u i za „Blogger of The Moment” przez „Teen Vogue”. To sprawiło, że liczba użytkowników czytających The Blonde Salad niesamowicie wzrosła. Równie dużą popularnością zaczął cieszyć się jej profil na Instagramie, który zyskał prawie 20 milionów followersów z całego świata.

W 2013 roku Chiara wydała poradnik pt. „The Blonde Salad”, a w 2014 roku wystąpiła gościnnie jako jurorka w programie telewizyjnym „Project Runway”. Stworzyła również własną linię butów, dzięki której jej działalność biznesowa w 2015 roku przyniosła zysk 6 mln euro. W ciągu następnych kilku lat Ferragni została globalną ambasadorką marki kosmetycznej Pantene i doczekała się własnej lalki Barbie wykonanej przez firmę Mattel. W 2017 roku otworzyła swój pierwszy stacjonarny sklep w Mediolanie. W międzyczasie jej blog The Blonde Salad został kilkakrotnie nagrodzony, a Chiara pojawiła się na liście najbardziej wpływowych ludzi świata mody. Trafiła również na prestiżową listę Forbes 2015 „30 Under 30”.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Miłość

Ferragni założyła blog ze swoim ówczesnym partnerem Riccardo Pozzolim. Choć rozstali się kilka lat temu, nadal są przyjaciółmi i współpracownikami, a w życiu Chiary pojawiła się nowa miłość – włoski raper Fedez. Mężczyzna oświadczył się w 2017 roku podczas swojego koncertu w Weronie, kilka miesięcy później para podzieliła się informacją o ciąży Chiary, a w marcu 2018 roku na świecie pojawił się mały Leone. W niedługim czasie blogerka i raper stanęli na ślubnym kobiercu. Ceremonia, która odbyła się na Sycylii, odbiła się szerokim echem w świecie mody i biznesu. Dior przygotował dla Chiary na tę okazję aż trzy suknie ślubne.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Pasja sekretem sukcesu

Ferragni nie zwalnia tempa. W 2019 r. ukazał się film dokumentalny „Unposted” opowiadający o kulisach jej sławy, dzięki któremu możemy zobaczyć, jak krok po kroku blogerka budowała swoją markę i przekonać się, że nie była to łatwa praca. Chiara Ferragni udowadnia, że robiąc to, co się kocha, można osiągnąć sukces. Pokazuje też, jak ogromną rolę w jego budowaniu mogą odegrać social media. Niepozorny blog przekształcił się w dochodową platformę, a jego autorka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych kobiet na świecie oraz właścicielką marki sygnowanej własnym nazwiskiem.

Więcej na twojstyl.pl

Czytaj również