artykuł sponsorowany

Dwa najsłynniejsze serwisy porcelany Rosenthal - idealne prezenty ślubne i nie tylko

Dwa najsłynniejsze serwisy porcelany Rosenthal - idealne prezenty ślubne i nie tylko
Serwis "Maria" Rosenthal
Fot. Materiały Prasowe

Porcelanowy serwis "Biała Maria" od ponad wieku zachwyca miłośników eleganckich stołów na całym świecie, a jego kolejne warianty wciąż potrafią zaskoczyć. Nie inaczej jest z nowoczesnym "TAC" – serwisem-ikoną projektu Waltera Gropiusa, który był założycielem szkoły Bauhaus. Co łączy te dwa zestawy?

W 1879 roku Philip Rosenthal rozpoczął swoją przygodę z porcelaną, otwierając w Bawarii niewielką pracownię malarską zajmującą się dekorowaniem wyrobów, które nabywał od lokalnych producentów. Nie wiedział jeszcze, że ta skromna firma wkrótce przerodzi się w rozpoznawalną markę.

1 Rosenthal - romantyczny serwis Maria i nowoczesny TAC
Romantyczny serwis "Maria" i nowoczesny "TAC"
materiały prasowe

Po przeniesieniu działalności do miasteczka Selb powstała jego pierwsza własna fabryka, która – wchłaniając tamtejsze manufaktury – stworzyła prawdziwe "porcelanowe imperium". To właśnie tutaj, w 1916 roku, narodziła się "Maria" – jeden z najsłynniejszych i najbardziej cenionych wzorów w historii. Serwis z białej porcelany wyróżniają charakterystyczne ośmiokątne kształty talerzy, spodków, mis czy półmisków, a ozdobione subtelnym pasem reliefu na brzegach są rozpoznawalne wśród miłośników "białego złota".

2 Rosenthal Maria En Vogue Blue
Rosenthal Maria En Vogue Blue
materiały prasowe

W tle historii tego serwisu kryje się też romantyczny akcent, który być może sprawia, że "Maria" jest jednym z najczęściej wybieranych upominków ślubnych. Nazwa zestawu miała być wyrazem miłości Philipa do jego żony, francuskiej księżnej Marii de Beurges. Także dekoracja serwisu "Maria" kryje w sobie symbolikę: w misternym reliefie, który na pierwszy rzut oka wydaje się nieregularny, można dostrzec motyw granatowca – śródziemnomorskiego krzewu uznawanego od średniowiecza za symbol płodności i miłości. Philip Rosenthal, tworząc ten projekt, z pewnością chciał uczynić go wyrazem uczuć do swojej żony, nie mógł natomiast przewidzieć, że stanie się on też światowym hitem. Dziś "Maria" to prawdziwy fenomen – tylko w ostatnim ćwierćwieczu sprzedano aż 5 milionów filiżanek i 15 milionów talerzy! Przez ponad sto lat kolekcja doczekała się blisko 200 wariantów dekoracji, a obecnie obejmuje 80 elementów, które są częścią regularnej oferty marki.

3 Rosenthal Maria En Vogue
Rosenthal Maria En Vogue
materiały prasowe

Coroczne premiery pokazują, że "Maria" potrafi iść z duchem czasu, wciąż zaskakując miłośników "białego złota" nowymi pomysłami. Wśród ostatnich propozycji znalazły się m.in. kubki z ozdobnym inicjałem z serii "Maria Alfabet" oraz pastelowe wersje "Mint", "Sand" i "Blue", znane z kolekcji "Maria En Vogue". Serwis porcelanowy można też uzupełnić o eleganckie dodatki z linii "Maria Kryształowa" – od salater i szklanek, po kieliszki, świeczniki i wazony, które harmonijnie dopełniają klasyczną zastawę, sprawiając, że z powodzeniem towarzyszy ona codziennym i odświętnym spotkaniom przy stole.

4 Rosenthal TAC
Rosenthal TAC
materiały prasowe

"Maria" nie jest jedynym serwisem Rosenthal, który zachwyca ponadczasowym stylem, bogactwem elementów i niezwykłą historią. Na uwagę zasługuje także „TAC” – nowoczesny klasyk, zaprojektowany pod koniec lat 60. XX wieku przez twórcę szkoły Bauhaus, Waltera Gropiusa. Formy poszczególnych elementów zestawu są ściśle podporządkowane funkcji, a każdy przedmiot z tej kolekcji urzeka prostotą i nawiązaniem do czystych kształtów geometrycznych, inspirując kolejne pokolenia minimalizmu we wnętrzach.

Obie kolekcje – romantyczna "Maria" i minimalistyczny "TAC" – do 21 września 2025 roku dostępne są w ramach specjalnej oferty Letnia Promocja, w której można otrzymać bonus 1000 zł. Szczegóły znajdziesz w salonach Rosenthal oraz na stronie www.rosenthal.pl

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również