Sportowy, elegancki, z innowacyjnym napędem hybrydowym. Taki jest nowy SUV Renault Rafale kusi nową wersją Atelier Alpine z podwoziem i systemem kontroli dynamicznej jazdy opracowanymi przez inżynierów Alpine Cars.
Nie każdy samochód potrafi wywołać efekt „wow” jeszcze zanim silnik zdąży zamruczeć pod maską. Renault Rafale, najnowszy przedstawiciel rodziny SUV coupé od francuskiej marki, robi to jednak niemal bez wysiłku. Model ten to hołd dla odważnego designu, w którym każdy szczegół i każda linia zyskują wyjątkowe znaczenie.
Wśród SUV-ów segmentu D trudno spotkać auto o równie rasowej sylwetce. Rafale przyciąga spojrzenia mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami bocznymi, zdecydowanymi krawędziami i kantami, które czasem spotykają się w samym środku krągłości nadwozia. To właśnie kontrast między ostrymi liniami a miękkimi przejściami buduje sportowy, a zarazem wyrafinowany wizerunek samochodu. Im bliżej mu się przyglądasz, tym lepiej widać dbałość o detale – to samochód zaprojektowany z pasją i konsekwencją.
Mierzący 4,71 m długości, 1,86 m szerokości i 1,61 m wysokości, Rafale to prawdziwy atletyczny gracz w swojej klasie. Nowoczesne, duże obręcze kół – nawet do 21 cali – podkreślają jego sportowy gen. Rozstaw osi 2,74 m pozwolił na stworzenie doskonale wyprofilowanej, płynnej linii dachu, która nie tylko cieszy oko, ale zapewnia też komfort podróżowania wszystkim pasażerom – z przodu i z tyłu.
Unikalność wyglądu Rafale to także zasługa mistrzowskiej gry światła i tekstur. Osłona chłodnicy zachwyca trójwymiarowymi rombami, które – zależnie od kąta patrzenia – podświetlają się na głęboką niebieskość lub szlachetną szarość. Emblemat Renault w centralnej części grilla to znak rozpoznawczy, którego nie pomylisz z żadnym innym autem na rynku.
Światła przednie, inspirowane legendarnym rombem marki, emanują solidnością i siłą. Reflektory LED Matrix vision (dostępne opcjonalnie) to innowacja, która nie tylko buduje efekt wizualny, ale dba też o bezpieczeństwo – nocna jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa.
Jednak prawdziwa magia dzieje się z tyłu auta. Tylne światła, korzystając z mikrooptycznej technologii, nawiązują do chińskiej układanki Tangram. Gdy są aktywne – ich kształt zmienia się w figlarną, geometryczną kompozycję. Po ich wyłączeniu na klapie bagażnika pojawia się zaskakujący efekt „pływającej kostki lodu” – subtelny, a jednak przyciągający spojrzenia każdego przechodnia.
Granica między osiągami, a ekologią zaciera się coraz bardziej, a przykład Renault Rafale jest na to najlepszym dowodem. Ten SUV coupé, oprócz unikatowego stylu i luksusowego charakteru, skrywa pod maską coś, co robi wrażenie nie tylko na miłośnikach motoryzacji, ale także na osobach szukających praktyczności w codziennym użytkowaniu.
Serce wersji o wysokich osiągach to nowy, zaawansowany napęd hybrydowy plug-in E-Tech 4x4 dysponujący mocą aż 300 KM. Cztery silniki — jeden spalinowy i aż trzy elektryczne — pracują w doskonałej harmonii, aby zapewnić nie tylko moc godną sportowych aut, ale też niedoścignioną wydajność. Efekt? Sprint od 80 do 120 km/h w zaledwie 4 sekundy, a przy tym aż do 1 000 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu i tankowaniu.
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM daje swobodę wyboru stylu jazdy. W codziennych dojazdach możesz przemieszczać się w 100% na silniku elektrycznym z zasięgiem do 105 kilometrów – cicho, ekologicznie i tanio. Gdy chcesz poczuć dawny, analogowy „pazur”, wybierz tryb „full hybrid”, łączący osiągi i oszczędność dzięki inteligentnemu zarządzaniu wszystkimi czterema silnikami.
Mocny akumulator o pojemności 22 kWh z łatwością naładujesz zarówno w domu, jak i w trasie – także podczas jazdy, dzięki zaawansowanemu systemowi rekuperacji energii.
Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM to nie tylko samochód. To śmiały krok ku przyszłości, w której wysokie osiągi mogą iść w parze z troską o środowisko, designem oraz wygodą codziennego użytkowania.