Rabanne w twojstyl.pl

Wszechmocna kobiecość - oto idea nowego zapachu Rabanne. Jego twarzą została modelka Gigi Hadid

Wszechmocna kobiecość - oto idea nowego zapachu Rabanne. Jego twarzą została modelka Gigi Hadid
Gigi Hadid i nowy zapach Rabanne "Million Gold For Her"
Fot. mat. pras.

To premiera roku. Marka Rabanne przedstawia swój najnowszy zapach Million Gold For Her, a jego ambasadorką została supermodelka Gigi Hadid! O powstawaniu tego niezwykłego zapachu, gdzie musująca róża i kobiece białe kwiaty łączą się ze słonym akordem mineralnego piżma, opowiada nam jego twórczyni Alienor Massenet.

Zapach Million Gold For Her otwiera nową, kwiatową linię marki - Grand Floral. Zapach opiera się na nowej dwoistości: połączeniu musującej róży i kobiecych białych kwiatów skontrastowanych ze słonym akordem mineralnego piżma. I to daje niesamowity efekt!

Kobiecy flakon

Do tego wyrafinowany flakon Million Gold For Her o wielowymiarowym designie, ozdobiony kultowym Ogniwem XL, inspirowanym łańcuchami przy łodziach w Bretanii – miejsca, które było źródłem natchnienia zarówno dla Monsieur Rabanne’a. Charakterystyczna biżuteria La Maison składa się z szeregu przeplatanych dużych i małych ogniw. Motyw ten doczekał się do tej pory 184 wersji i w tym roku odradza się w Million Gold For Her. 

Million Gold for her_ingredient_ compo
Ociekający złotem Million Gold For Her
mat. pras. 

Niezwykła ambasadorka

Któż lepiej niż supermodelka Gigi Hadid mógłby uosabiać nową perfumeryjną perspektywę opartą na kultowej kobiecości? Wpływowa supermodelka, prezenterka telewizyjna i  światowa gwiazda dołącza do La Maison jako nowa ambasadorka.

Olśniewająca i dynamiczna, jest zawsze sobą. Gigi Hadid jest wzorem do naśladowania dla ponad 78 milionów followersów na Instagramie, inspiruje kolejne pokolenie do odrzucenia zasad i afirmowania własnej indywidualności i idealnie wpisuje się w dynamicznego ducha Rabanne, wyznaczając drogę dla nowej ery nieodpartej złotej zmysłowości. 

RABANNE_0349_C 1920x1080
Gigi Hadid w reklamie "Million Gold For Her"
mat. pras.

Ultrakobiecość

Twórcy tego zapachu, Alienor Massenet, Suzy Le Helley, Nathalie Benareau i Loc Dong, mówią, że tworząc go wyobrazili sobie perfumy jako biżuterię, a punktem wyjścia był naszyjnik Rabanne XL Link. Bawili się kobiecością i elegancją w połączeniu z aspektem androgynicznym, widocznym także w legendarnej metalowej sukience Rabanne, która "gra" w reklamie.

"Z Million Gold For Her napisaliśmy nowy rozdział damskich zapachów Domu Rabanne charakteryzujący się kwiatowym kontrastem: połączyliśmy piękną jakość jaśminu z tlenkiem róży (Rose Oxide L), który wnosi do kompozycji niezgłębione metaliczne oblicze", opowiadają twórcy perfum.

Dla zapachu Million Gold For Her jego twórcy stworzyli ekskluzywny surowiec zarezerwowany na wyłączność dla Domu Rabanne: produkt kodestylacji olejku lawendowego x Tonkalactone. Połączyli go z jaśminem, olejkiem mandarynkowym oraz z wanilią z Madagaskaru. Efekt: zapach odważny, bogaty, kobiecy, zmysłowy i zaskakujący. To zapach dla każdej kobiety.

RABANNE_0279_C 1080x1080
Zmysłowa reklama Million Gold For Her
mat. pras. 

Współczesne perfumiarstwo

Udało nam się porozmawiać z Alienor Massenet, współtwórczynią tego niezwykłego zapachu. Zapytana czym różni się dziś praca w branży perfumiarskiej od tej sprzed 100 czy 50 lat, opowiedziała, że zmieniło się naprawdę wiele. "Nasza branża, jak wszystko inne, ewoluuje z czasem i innowacjami, dzięki czemu perfumy sprzed stu lat znacznie różnią się od tych dzisiejszych. Początkowo receptury perfum były bardziej złożone. Zostały stworzone przy użyciu tak zwanych formuł „szufladowych”, które obejmowały liczne podstawy i składniki. Te cenne, ręcznie pisane formuły trzymano pod kluczem. Perfumy stworzone 50 lat temu miały znacznie dłuższe formuły w porównaniu do dzisiejszych standardów. Oprogramowanie znacznie uprościło proces formułowania, szczególnie w przypadku bardziej złożonych zapachów", tłumaczy Massenet.

Opowiada, że sto lat temu trendy zapachowe skupiały się na wodach kolońskich, a następnie przesunęły się w stronę nut orientalnych, szyprowych, fougères i nut kwiatowych. "Sukces zapachu wynika z tego, że w jego formule pojawił się nowy syntetyczny składnik lub zapach został zbudowany w nowy sposób. Obecnie, ze względu na ograniczenia toksykologiczne, niektóre składniki nie są wykorzystywane tak często, jak inne. Trendy konsumenckie również uległy znacznej zmianie, a ludzie szukają obecnie bardziej wykwintnych i uzależniających zapachów", opowiada.

Million Gold for her_rose
Nowe spojrzenie na różę czyli zapach Million Gold For Her
mat. pras. 

Skąd przychodzą inspiracje?

Twórcy perfum podróżują po świecie, szukając nowych olfaktorycznych doznań, ale natchnienie może przyjść w zaskakującym momencie, nie związanym z zapachem. "Na przyk ład podczas patrzenia na ocean, oglądania baletu lub wizyty w muzeum. Jestem szczególnie wyczulona na historię sztuki. W przypadku perfum MGFH, które ucieleśniają kobiecość, inspirację czerpałam patrząc na rzeźbę Afrodyty, którą oglądałam w Luwrze. Inspirację znajduję także, słuchając ludzi rozmawiających w perfumeriach, dowiadując się o tym, co chcieliby nosić lub czego ich zdaniem brakuje na rynku. Inspirację mogę znaleźć nawet w jedzeniu, gdy spróbuję czegoś nowego! Natchnienie może pochodzić z dowolnego miejsca, pod warunkiem, że mamy dociekliwy umysł".

Jak się zostaje perfumiarskim nosem?

Alienor Massenet zaczęła pracę w zapachowym biznesie 30 lat temu, ucząc się pod okiem Monique Schlienger w Cinquième Sens, a potem odbyła kilka staży u znanych perfumiarzy, którzy dali mi swoją wiedzę, a następnie zacząłem w IFF NYC (International Flavors & Fragrances Inc.) pod okiem Sophii Grojsman, Pierre'a Wargnye i Carlosa Benaïma. Marzeniem było pracować i uczyć się od nich. A teraz moim marzeniem jest dalsze wyrażanie siebie za pomocą zapachów i tworzenie olfaktorycznych wspomnień dla ludzi.

Czy istnieją nieśmiertelne zapachy?

Na to pytanie Alienor ma ciekawą odpowiedź. "Nieśmiertelne to oczywiście te, które utrzymują się na rynku i cieszą z pokolenia na pokolenie, ale dla mnie to coś znacznie więcej. Perfumy nieśmiertelne to te, które mają aspekty duchowe; ponownie łączą się ze swoim pochodzeniem „per fumum”: poprzez dym. W szczególności zapachy z mirrą i kadzidłem, tradycyjnymi surowcami komunikującymi się z zaświatami", tłumaczy perfumiarka. I dodaje, że kraje też mają swoje własne zapachy. "Na przykład Hiszpania pachnie neroli i wodą kolońską. We Włoszech Rzym w maju pachnie jaśminem, a Sewilla przepełniona jest zapachem kwiatu pomarańczy. W Rosji Moskwa ma mieszankę naparu z herbaty owocowo-miodowej, zmieszanej z zimnym, cebulowym zapachem. Kiedy przyjedziesz na Madagaskar, wszędzie pachnie paczuli! Dla mnie każdy kraj, a nawet niektóre miasta, mają swój charakterystyczny zapach", uśmiecha się Massenet.

Zapach miłości

Zadaliśmy jej jeszcze jedno ważne pytanie: Jak pachnie miłość? Zamyśliła się i powiedziała: "Miłość pachnie dwoma ciałami zaangażowanymi w interakcję seksualną, mieszanką piżma i potu. Zapach miłości jest bardzo złożony, bo zależy od rodzaju miłości. W każdym razie jest to zapach bardzo intymny".

Alienor Massenet włożyła całą swoją wrażliwość i serce w nowy zapach Million Gold For Her. Nie sposób przejść obok niego obojętnie. 

Zapach Million Gold For Her dostępny jest w sprzedaży w perfumeriach Douglas i Sephora oraz na douglas.plsephora.pl

 

 

 

 

 

 

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również