Portret

Jessica Mercedes – od szafiarki do wpływowej gwiazdy Instagrama

Jessica Mercedes – od szafiarki do wpływowej gwiazdy Instagrama
Jessica Mercedes na pokazie mody Gosi Baczyńskiej
Fot. AKPA

Jessica Mercedes Kirchner to jedna z pierwszych i najbardziej rozpoznawalnych blogerek modowych w Polsce. Zaczynała w 2010 roku, a dziś jest zapraszana na światowe tygodnie mody i współpracuje z Chanel. Jak zmieniało się jej podejście do blogowania?

Internetowa kariera i sukces Jessiki Mercedes to efekt jej uporu i prawdziwej miłości do mody. Influencerka zawsze potrafiła bawić się trendami i tworzyć stylizacje, które inspirowały jej czytelników.

Pierwsze kroki w świecie mody – blog i stylizacje z wyprzedaży

Życie nie rozpieszczało Jessiki Mercedes – młoda pasjonatka mody od zawsze musiała sama zarabiać na ubrania i kosmetyki. Dzięki determinacji i kreatywności tworzyła niebanalne stylizacje niskim kosztem – korzystając z second-handów i przecen w sieciówkach. Nie przeszkodziło jej to w inspirowaniu innych.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)

Jessica Mercedes zaczęła od publikowania zdjęć w serwisie Photoblog, podobnie jak tysiące nastolatków w tamtym czasie. W 2010 roku postanowiła założyć bloga modowego jemerced.com i zasilić szeregi szafiarek. Publikowała stylizacje skompletowane niskim kosztem i inspirowane pracami ulubionych projektantów. Pierwszy wpis na blogu to zdjęcie stylizacji w stylu retro, z zielonym płaszczykiem z wyprzedaży, białą koszulą, czarnymi dodatkami i karnawałową maską przypiętą do włosów. Od razu widać, że Jessica myśli nieszablonowo.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)

Na początku blogerskiej działalności Jessica Mercedes podejmowała współpracę barterową. Marki przysyłały jej swoje ubrania, akcesoria, buty i inne produkty w zamian za reklamę, czyli wpis na blogu. Dla licealistki kochającej modę taki układ był zadowalający i pomagał w rozkręceniu działalności.

Od bloga do serwisu modowego

Już w 2014 roku Jessica Mercedes jako pierwsza w Polsce zdecydowała się na przekształcenie prowadzonego samodzielnie bloga w większe przedsięwzięcie. Zatrudniła ekipę, która była odpowiedzialna za tworzenie i obróbkę treści. W jej zespole znalazł się fotograf, grafik, dziennikarz, menedżer i asystentka. Blog zamienił się w serwis modowy z działami Fashion, Beauty i Runway.

Popularność Jessiki Mercedes systematycznie rosła. Serwis notował co miesiąc milion odsłon, przekładając się na zainteresowanie największych marek modowych i mediów. Młoda influencerka po raz pierwszy wyjechała na New York Fashion Week, a jej stylizacje znajdowały uznanie światowych wydań magazynów „Vogue”, „Glamour”, „Harper’s Bazaar”, „ELLE”, Vanity Fair” i wielu innych. Publikowała także w polskim wydaniu „Glamour”. Zaproszenia na pokazy wysyłane od projektantów z całego świata stały się dla Jessiki codziennością.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)

Na stronie jemerced.com mogliśmy czytać relacje z najważniejszych wydarzeń w świecie mody, a także oglądać coraz to ciekawsze stylizacje influencerki. Nie brakowało przeglądu trendów obowiązujących w kolejnych sezonach, zestawień najmodniejszych sukienek czy swetrów lub propozycji stylizacji inspirowanych wizerunkiem gwiazd. Ważne miejsce zajmowały oczywiście posty sponsorowane, dzięki którym influencerka zarabiała spore kwoty.

Działalność na Instagramie

W 2019 roku Jessica Mercedes zaczęła powoli rezygnować z publikowania treści na swojej stronie internetowej. Idąc za najnowszymi tendencjami w Internecie, przerzuciła się na Instagram. Teraz to tam wrzuca zdjęcia swoich stylizacji, wnętrz i przedmiotów, którymi się otacza. Jej profil to prawdziwa uczta estetyczna.

Gust Jessiki bardzo się zmienił przez ponad dekadę blogowania. Teraz możemy podziwiać efekty artystycznych sesji zdjęciowych w klimacie high fashion, zrealizowane na przykład dla Chanel – ukochanej marki Jessiki Mercedes. Influencerka promuje także produkty własnej marki Veclaim i pokazuje wystrój swojego stylowego mieszkania.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)

Na profilu pojawiają się krótkie filmiki z codziennego życia lub udziału w wydarzeniach z branży mody – instastories chętnie śledzą obserwatorzy influencerki. Profil doczekał się niemal miliona obserwatorów!

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również