Jessica Mercedes Kirchner to jedna z pierwszych i najbardziej rozpoznawalnych blogerek modowych w Polsce. Zaczynała w 2010 roku, a dziś jest zapraszana na światowe tygodnie mody i współpracuje z Chanel. Jak zmieniało się jej podejście do blogowania?
Internetowa kariera i sukces Jessiki Mercedes to efekt jej uporu i prawdziwej miłości do mody. Influencerka zawsze potrafiła bawić się trendami i tworzyć stylizacje, które inspirowały jej czytelników.
Życie nie rozpieszczało Jessiki Mercedes – młoda pasjonatka mody od zawsze musiała sama zarabiać na ubrania i kosmetyki. Dzięki determinacji i kreatywności tworzyła niebanalne stylizacje niskim kosztem – korzystając z second-handów i przecen w sieciówkach. Nie przeszkodziło jej to w inspirowaniu innych.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Jessica Mercedes zaczęła od publikowania zdjęć w serwisie Photoblog, podobnie jak tysiące nastolatków w tamtym czasie. W 2010 roku postanowiła założyć bloga modowego jemerced.com i zasilić szeregi szafiarek. Publikowała stylizacje skompletowane niskim kosztem i inspirowane pracami ulubionych projektantów. Pierwszy wpis na blogu to zdjęcie stylizacji w stylu retro, z zielonym płaszczykiem z wyprzedaży, białą koszulą, czarnymi dodatkami i karnawałową maską przypiętą do włosów. Od razu widać, że Jessica myśli nieszablonowo.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Na początku blogerskiej działalności Jessica Mercedes podejmowała współpracę barterową. Marki przysyłały jej swoje ubrania, akcesoria, buty i inne produkty w zamian za reklamę, czyli wpis na blogu. Dla licealistki kochającej modę taki układ był zadowalający i pomagał w rozkręceniu działalności.
Już w 2014 roku Jessica Mercedes jako pierwsza w Polsce zdecydowała się na przekształcenie prowadzonego samodzielnie bloga w większe przedsięwzięcie. Zatrudniła ekipę, która była odpowiedzialna za tworzenie i obróbkę treści. W jej zespole znalazł się fotograf, grafik, dziennikarz, menedżer i asystentka. Blog zamienił się w serwis modowy z działami Fashion, Beauty i Runway.
Popularność Jessiki Mercedes systematycznie rosła. Serwis notował co miesiąc milion odsłon, przekładając się na zainteresowanie największych marek modowych i mediów. Młoda influencerka po raz pierwszy wyjechała na New York Fashion Week, a jej stylizacje znajdowały uznanie światowych wydań magazynów „Vogue”, „Glamour”, „Harper’s Bazaar”, „ELLE”, Vanity Fair” i wielu innych. Publikowała także w polskim wydaniu „Glamour”. Zaproszenia na pokazy wysyłane od projektantów z całego świata stały się dla Jessiki codziennością.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Na stronie jemerced.com mogliśmy czytać relacje z najważniejszych wydarzeń w świecie mody, a także oglądać coraz to ciekawsze stylizacje influencerki. Nie brakowało przeglądu trendów obowiązujących w kolejnych sezonach, zestawień najmodniejszych sukienek czy swetrów lub propozycji stylizacji inspirowanych wizerunkiem gwiazd. Ważne miejsce zajmowały oczywiście posty sponsorowane, dzięki którym influencerka zarabiała spore kwoty.
W 2019 roku Jessica Mercedes zaczęła powoli rezygnować z publikowania treści na swojej stronie internetowej. Idąc za najnowszymi tendencjami w Internecie, przerzuciła się na Instagram. Teraz to tam wrzuca zdjęcia swoich stylizacji, wnętrz i przedmiotów, którymi się otacza. Jej profil to prawdziwa uczta estetyczna.
Gust Jessiki bardzo się zmienił przez ponad dekadę blogowania. Teraz możemy podziwiać efekty artystycznych sesji zdjęciowych w klimacie high fashion, zrealizowane na przykład dla Chanel – ukochanej marki Jessiki Mercedes. Influencerka promuje także produkty własnej marki Veclaim i pokazuje wystrój swojego stylowego mieszkania.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Na profilu pojawiają się krótkie filmiki z codziennego życia lub udziału w wydarzeniach z branży mody – instastories chętnie śledzą obserwatorzy influencerki. Profil doczekał się niemal miliona obserwatorów!