"Chopard loves cinema" to nowy projekt kultowej marki jubilerskiej, którego Ambasadorką jest Julia Roberts. Jak pracę przy nim wspomina gwiazda i osoby z produkcji?
Twarz kolekcji Happy Sport i Happy Diamonds od 2021 roku, globalna ambasadorka Chopard, Julia Roberts, stała się muzą wszystkich kobiecych kolekcji zegarkowych i biżuteryjnych marki. Pragnąc celebrować tę wyjątkową więź, marka Chopard i Julia Roberts wyrazili swoją wspólną miłość do kina w kampanii reklamowej reżyserowanej przez Jamesa Graya i składającej się z 12 klipów video, których premierę zaplanowano na 20. marca 2023 roku, w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Reżyserowi udało się uchwycić całą nieskrępowaną śmiałość, radość z życia i wrażliwość na ludzi Julii Roberts, które uczyniły z niej jedną ze współczesnych ikon.
Kampanię reklamową współtworzą zdjęcia autorstwa fotografa Alasdaira McLellana. Najpiękniejszy i najsłynniejszy uśmiech kina, z całą mocą swojego słonecznego usposobienia, uosabia to wszystko, co czyni markę Chopard wyjątkową: wirtuozerię, radość życia i pozytywnego ducha. Optymistyczna energia rozpływa się jak fale przypływu, dając kobietom niezachwianą pewność siebie. Talizmany wybrane przez Julię Roberts - zegarki i biżuteria Chopard symbolizują rozkwit każdej jednostki, dobre samopoczucie przekraczające daleko ideę Joie de Vivre oraz emanują niezaprzeczalnie promiennym blaskiem.
Kto z was nigdy nie marzył, by znaleźć się za kulisami hollywoodzkiej produkcji? Dziś, Chopard i James Gray zapraszają, by na moment wślizgnąć się tam w sekrecie. James w najnowszej kampanii Chopard Loves Cinema uchwycił obiektywem kamery słynne i zazwyczaj ukryte dla naszych oczu obrazy z backstage’u, które stanowią integralną część magii filmowego świata.
Dwanaście wyjątkowych epizodów będzie prezentowanych kolejno w nadchodzących miesiącach, począwszy od 20. marca 2023 roku - Międzynarodowego Dnia Szczęścia, który marka Chopard stara się promować na całym świecie. „Dla mnie, każdy dzień to międzynarodowy dzień szczęścia, Globalny Dzień Szczęścia!”, mówi aktorka. Współprezes i Dyrektor Artystyczny Chopard zdradza nam więcej szczegółów: „Po naszej kampanii Happy Diamonds z 2021 roku, reżyserowanej przez Xaviera Dolana, gdzie czarująca i wirująca Julia Roberts ilustrowała czyste, dostępne na wyciągnięcie ręki i komunikatywne szczęście, będące zawsze w samym sercu ducha Chopard, ta nowa seria rozszerza spektrum tego początkowego momentum. Pokazujemy nowy aspekt naszej tożsamości. Aurę dobrego samopoczucia. Pewność siebie zakodowaną w biżuterii i zegarkach Chopard, wyczuwalną w powietrzu i zarażającą cały otaczający świat pozytywną energią.”
Oto Julia Roberts w akcji, żartująca poza oczami kamer, zarażająca radością i śmiechem. Robi na drutach, dla każdego zawsze znajdzie miłe słowo, wskakuje w dresy pod elegancką sukienkę, przejmuje kamerę od operatora lub przerywa próbę, aby pogłaskać swojego psa Myrtle, który właśnie wskoczył jej na kolana.
Angażując się całym sercem w grę, gdzieś pomiędzy improwizacją i scenariuszem, Julia Roberts wspomina swoje najlepsze chwile na Festiwalu w Cannes. Spędziła je z Chopard w 2016 roku: „Byłam tam po raz pierwszy. Spóźniona. Biegłam przez korytarz. Ktoś wciąż próbował dopasować moją sukienkę. Pomimo że wszyscy biegliśmy do windy, to on nie przestawał szyć. Pomyślałam sobie „ale klasyka”. To był moment, gdy po prostu robiliśmy „Cannes”.”
Julia Roberts zostaje uchwycona, jako uosobienie spełnionej kobiety. Filmując ukradkiem te skradzione zakulisowe momenty James Gray ma możliwość pokazać to, co zwykle dzieje się poza oczami kamer. To esencja życia i magii, które sprawiają, że pozytywne filmy z Julią Roberts odnoszą takie wielkie sukcesy.
Ubrana w biżuterię Chopard i pełna wiary w siebie Julia Roberts wnosi na plan unikalną magię. W tworzeniu filmu chodzi przede wszystkim o to, by każdy poczuł pozytywną energię oraz miał pewność, że jest dla niego miejsce w tej wspólnej przygodzie i nikt nie pozostaje z boku.
Wraz z rozwojem akcji zaglądamy do przedsionka dużego budynku pełnego wielkich, tętniących życiem studiów nagraniowych z mnóstwem personelu, zabezpieczeń, rekwizytów i skomplikowanej logistyki – na backstage filmu z Julią Roberts. Zdajemy sobie także sprawę, że ta nieprawdopodobna choreografia nie znaczyła by wiele, bez serdecznych gestów w genialny sposób wychwyconych przez kamerę prowadzoną przez Jamesa Graya. Reżyser postanowił odwiedzić kulisy hollywoodzkiej produkcji i pokazać je pod takim kątem, ponieważ właśnie tam duch Chopard jest najsubtelniej widoczny, a zarazem najbardziej autentycznie wyraźny. Ludzka energia jest w centrum obrazu, otoczona cenną biżuterią i zegarkami tworzonymi przez markę.
Filmowe podejście Jamesa Graya podkreśla ducha Chopard. Dla marki w naturze każdej kolekcji leży misja wydobycia piękna z każdej kobiety i każdego mężczyzny, a przede wszystkim umożliwienie im dalszej podróży do osobistego spełnienia i osobistej wolności. Bicie serca jest najważniejsze. To ono wiąże się nierozerwalnie z emocjami i jest gotowe hojnie dzielić się nimi z całym światem.
Laureat kilku międzynarodowych nagród, James Gray, którego filmy pięciokrotnie znalazły się w oficjalnej selekcji Festiwalu Filmowego w Cannes, zawsze umieszczał relacje międzyludzkie w centrum kalejdoskopu tematów, które podejmował w swojej twórczości. Od debiutanckiej Małej Odessy, która momentalnie stała się filmem kultowym, poprzez Imigrantkę, aż do najnowszego Armagedonu, zaprezentowanego podczas Festiwalu w Cannes 2022, James Gray próbuje dotknąć zagadnienia czasu. Zastanawia się co powinniśmy zostawić za sobą, a czego warto bronić w ulotnej tkance pamięci.
Charakterystyczne oświetlenie w jego filmów oddaje dialektyczne napięcie pomiędzy nostalgią i konieczną rekompozycją zdarzeń, a także niemal sakralną energię nowego początku. James Gray to humanista, a każde z jego dzieł promuje chęć zachowania tego, co jest kluczowe dla społeczności i życia w godności. Te wartości wplótł także w tę kampanię, która w inteligentny sposób odwołuje się do różnych rejestrów poprzez momenty z życia całkowicie nasycone dobrym samopoczuciem.
Reżyser dzieli się swoim spojrzeniem: „Julia Roberts to rzadkość: prawdziwa gwiazda filmowa. Jest także osobą, która patrzy na to wszystko z cudownym poczuciem humoru. Jakimś sposobem nie pozwoliła, by status legendy zawrócił jej w głowie. Zawsze chętnie przystaję na każdą okazję, by z nią popracować. Kumplujemy się, wzajemnie szanując i darząc uczuciem. Uważam mój dzień za udany, gdy potrafię wywołać uśmiech na jej twarzy. Nasza współpraca jest zawsze wielką przyjemnością, choćby dlatego, że oko kamery jest tak samo wielkim fanem Julii, jak ja! Julia i Chopard uosabiają to samo poczucie szczęścia, dlatego praca z nimi przy tej kampanii była wspaniałą szansą.”
Od Happy Diamonds po kreacje Haute Joaillerie, w tym linie Ice Cube, L'Heure du Diamant i Alpine Eagle, Julia Roberts uosabia ducha marki w serii nowatorskich ujęć uchwyconych przez fotografa Alasdaira McLellana. Artysta słynie z wrażliwego, fotograficznego podejścia, a jego prace ze świata mody, portrety, pejzaże i serie dokumentalne wywołują szerokie spektrum emocji. Alasdair McLellan stawia na połączenie klasycznych i popkulturowych odniesień, prowokując dialog pomiędzy gatunkami i tożsamościami. Przed jego obiektywem muza Choparda pozuje z wrodzoną gracją ikony, prezentując przy tym swój legendarny uśmiech, najjaśniejszy w świecie kina. Julia Roberts nie próbuje ukrywać autentycznej przyjemności, jaką sprawia jej ubieranie magicznych wytworów marki. Aktorka pozwala by naturalne dobre samopoczucie i uczucie spełnienia, jakie zagwarantować może wyłącznie Chopard, płynęły z obrazów. Sam fotograf wspomina sesję zdjęciową słowami: „Trudno jest opisać pracę z Julią nie brzmiąc nieprawdopodobnie banalnie, ale ona naprawdę jest wszystkim, na co mógłbym mieć nadzieję w takim projekcie. Edycja zdjęć była nadspodziewanie trudna, bo Julia wyglądała znakomicie w każdym kadrze. Każdy z nich było łatwo wyobrazić sobie na billboardzie.”
Dopełniając zespół wspaniałych artystów obrazu, Chopard poprosił o pomoc specjalistę od zdjęć z backstage’u i fotografa Grega Williamsa, aby ten uwiecznił kulisy produkcji kampanii. Były fotoreporter prasowy, Greg Williams, wyrobił sobie markę w przemyśle filmowym dzięki szczerości emanującej z jego portretów gwiazd, stanowiących synonim autentycznego glamour. Greg, tłumacząc w jaki sposób udało mu się uchwycić spontaniczność Julii Roberts w akcji, mówi: „Dość często mam okazję przyglądać się radości i staram się tworzyć doświadczenia nią przepełnione. Bliska współpraca z Julią przy tej kampanii była w wielu aspektach idealnym zleceniem, ponieważ ona jest przede wszystkim radosną osobą.”
Najnowsze kolekcje biżuterii i zegarków Chopard dostępne są w wybranych salonach W.KRUK oraz na wkruk.pl.