"Maria" to jeden z najbardziej cenionych serwisów na świecie i bestseller znanej marki Rosenthal. Historia tej eleganckiej i ponadczasowej zastawy jest związana z jedną z najpiękniejszych historii miłosnych z początków ubiegłego stulecia.
"Maria" zachwyca kolejne pokolenia. O niesamowitej popularności tego serwisu świadczy chociażby 5 milionów filiżanek i 15 milionów talerzy sprzedanych w ciągu ostatnich 25 lat. Brzegi talerzy, spodków, półmisków i mis o ośmiokątnych kształtach należących do tej kolekcji marki Rosenthal zdobi charakterystyczny wąski pas reliefu z motywem kwiatowym – elegancki, klasyczny i ponadczasowy.
Na przestrzeni minionego stulecia serwis "Maria" pokryło aż 200 różnych dekoracji – między innymi "Bukiet Letni", "Jeżyna", "Pinia", "Kwiat Migdałowca" czy "St. Germain". Obecnie składa się na niego aż 80 elementów dostępnych w regularnej ofercie Rosenthal. Ale wszystko zaczęło się od "Białej Marii" – serwisu, do którego stworzenia zainspirował Philipa Rosenthala seniora odkryty podczas jednej z podróży zestaw do podawania herbaty oraz... miłość do wyjątkowej kobiety.
Podczas podróży do Anglii, Philip Rosenthal, twórca słynnego porcelanowego imperium, zakupił pochodzący z 1815 roku srebrny serwis do podawania herbaty. Jego subtelna elegancja zainspirowała ambitnego niemieckiego przedsiębiorcę do stworzenia porcelanowego serwisu, w którym udało się z powodzeniem połączyć elementy klasyczne i romantyczne. Serwis powstał w 1916 roku. W tym samym roku Philip Rosenthal poślubił piękną Marię.
Miłość Marii Frank i Philipa Rosenthala łamała konwenanse. I mogła też szokować, bo gorące uczucie połączyło ich, gdy oboje byli w innych związkach (Philip by żonaty, a Maria była mężatką). Ponadto dzieliła ich duża różnica wieku – Maria była młodsza od 61-letniego Philipa aż o 35 lat. Wywodzili się też z różnych środowisk: Rosenthal był właścicielem fabryki, a jego ukochana córką znanego adwokata i królewskiego doradcy. Pomimo tych różnic i przeszkód udało im się stworzyć wyjątkowo szczęśliwy związek. Razem podróżowali po świecie, gościli znamienitych gości, dochowali się dwóch synów...
O ile historia tej niezłomnej pary pozostaje dziś wspomnieniem, o tyle czas legendarnego serwisu trwa dalej. "Maria" to wciąż jeden z największych bestsellerów marki Rosenthal. Jego doskonałym uzupełnieniem okazała się linia "Maria Crystal", na którą składają się wykonane ze szkła salatery, szklanki do macchiato, różnego rodzaju pucharki i kieliszki oraz świeczniki, pozwalające stworzyć kompletną aranżację stołu. Mimo swoich szacownych 100 lat serwis "Maria" nie traci na uniwersalności. Jego elegancki i oszczędny wzór jest równie aktualny, jak współczesne kolekcje porcelany z działu Studio-Line. W najbliższych tygodniach miłośnicy ponadczasowej elegancji mogą skorzystać z oferty specjalnej – wybrane elementy "Maria Crystal" dostępne są w ofercie 2+1 gratis! Szczegóły: www.rosenthal.pl.