Certyfikat od Cruelty Free International jest kolejnym przykładem zielonej transformacji Garnier, którą marka zapoczątkowała w 2014 roku.
Marka zaczynała 14 lat przed tym, gdy Unia Europejska wprowadziła oficjalny zakaz testowania kosmetyków w taki sposób. W 2014 roku Garnier przeszedł zieloną transformację – z marki inspirowanej naturą w podejmującą konkretne działania, takie jak zmiany opakowań czy formuł kosmetyków na jeszcze bardziej zielone.
Przełomowym rokiem dla marki był 2020, gdy została uruchomiona globalna inicjatywa Green Beauty. Jej celem jest kompleksowe podejście do proekologicznej działalności i zminimalizowania wpływu kosmetyków na środowisko naturalne. Certyfikacja Garnier przez Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny jest jednym z kluczowych elementów Green Beauty i kolejnym proekologicznym krokiem w kierunku stania się w pełni zaangażowaną, prawdziwie zrównoważoną, przejrzystą marką, która dostarcza piękno w zgodzie z naturą.
Program Leaping Bunny wymaga od marek zbadania całego łańcucha dostaw. Dlatego Garnier zweryfikował ponad 500 swoich dostawców na całym świecie, którzy pozyskują ponad 3000 surowców używanych do powstania kosmetyków.