Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jazda nową Škodą Fabia jest nie tylko komfortowa i przyjemna, ale też tańsza. Nowa generacja Fabii to idealny samochód na trudne czasy.
Spis treści
Jak wykazują badania (między innymi te przeprowadzone przez Ośrodek Badania Opinii Publicznej, TNS OBOP) Polacy, kupując auta, od lat niezmiennie kierują się tymi samymi przesłankami. Szukamy samochodu, który przede wszystkim będzie niezawodny, niezbyt drogi w eksploatacji, bezpieczny i wygodny. Nie bez znaczenia jest też dla nas wygląd naszego nowego auta.
Znalezienie takiego ideału do łatwych nie należy. Wiele jednak wskazuje na to, że wszystkie wymagane warunki spełnia nowa Škoda Fabia. Każdy jej element – od zwiększających aerodynamikę ruchomych żaluzji chłodnicy po nawet pięć gniazd USB-C – został zaprojektowany tak, żeby nową Fabią jeździło się komfortowo, bezpiecznie i taniej.
Na zakup samochodu decydujemy się przede wszystkim z miłości do jazdy i dla wygody. Eksperci zwracają też uwagę na nowy powód kupowania auta, który pojawił się wraz epidemią koronawirusa – potrzebę wolności. Własnym samochodem możemy nie tylko wygodnie i bezpiecznie pojechać na duże zakupy, ale też wybrać się gdzieś na weekend.
Najnowsza Škoda Fabia jest większa zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W porównaniu do swojej poprzedniczki, nowa Fabia jest dłuższa o 111 (mierzy 4108 mm) i szersza o 94 mm (ma szerokość 2564 mm). Jej bagażnik o pojemności 380 l – po złożeniu tylnych siedzeń – można zwiększyć do 1190 l. Dzięki temu nowa Fabia sprawdzi się zarówno podczas przeprowadzki, jak i rodzinnej wyprawy na narty.
Nowa Škoda Fabia doskonale sprawdza się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i na długich trasach. Dzięki funkcji Park Assist – która wykrywa przeszkody z przodu lub z tyłu auta oraz w razie potrzeby je hamuje – nową Fabię zdecydowanie łatwiej zaparkować. Ten samochód zapewnia też automatyczne wsparcie wzdłużnego i poprzecznego kierowania pojazdem, koryguje tor jazdy tak, żeby utrzymać się na pasie ruchu oraz sprawdza, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy.
W nowym modelu Škody Fabia standardem jest funkcja sterowania gestami, ale można także zdecydować się na sterowanie głosowe. Rozumiejąca aż 15 języków asystentka głosowa Laura pozwoli na lepsze skupienie się na jeździe, ułatwiając sterowanie nawigacją, multimediami, klimatyzacją czy wiadomościami tekstowym.
Zarówno w trakcie krótkich, jak i tych dłuższych podróży docenimy proste rozwiązania ułatwiające zachowanie porządku w aucie i uprzyjemniających jazdę. Nowa Škoda Fabia została wyposażona w dodatkowe schowki (między innymi wielofunkcyjną kieszeń, którą można przymocować pod osłoną bagażnika), zdejmowany uchwyt na kubek i Phone Box umożliwiający indukcyjne ładowanie smartfona.
Można też zamówić Fabię z dwustrefową klimatyzacją Climatronic i nawiewami powietrza z tyłu konsoli środkowej, które umożliwiają ustawienie różnych temperatur po prawej i lewej stronie pojazdu. Škoda Fabia ma też tylne lampki do czytania, które można obsługiwać z przodu, oraz systemy infotainment (trzy różne do wyboru), dzięki którym nawet wielogodzinna podróż z wymagającym dwulatkiem stanie się łatwiejsza do zniesienia.
Jak już wspominaliśmy, kupując samochód, szukamy przede wszystkim takiego, który nie będzie drogi w eksploatacji. A rosnące ostatnio ceny paliwa czynią to kryterium wyboru nowego auta jeszcze istotniejszym. I tym razem Škoda Fabia także nie zawodzi. Wszystkie silniki zastosowane w nowym modelu Fabia są wydajniejsze oraz bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Ich zwiększonej o 4 kW mocy towarzyszy mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2.
Mniejsze zużycie paliwa Škoda Fabia zawdzięcza przede wszystkim rozwiązaniom, dzięki którym stała się ona najbardziej aerodynamicznym samochodem w swojej klasie. Ruchome żaluzje chłodnicy, boczne wloty czy tylny spojler minimalizują opór powietrza, co skutkuje oszczędnością paliwa (do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h).