materiał partnera

O to, na czym polega fenomen niszowych marek kosmetyków do włosów, które pojawiły się w ofercie perfumerii Sephora, pytamy Sergiusza Osmańskiego, dyrektora artystycznego Sephora Polska

O to, na czym polega fenomen niszowych marek kosmetyków do włosów, które pojawiły się w ofercie perfumerii Sephora, pytamy Sergiusza Osmańskiego, dyrektora artystycznego Sephora Polska
Fot. 123rf

Rodzinna marka tworząca kosmetyki oparte na ajurwedyjskich recepturach, połączenie dwóch pasji: pszczelarstwa i naturalnego piękna, a może wąska specjalizacja, czyli cała linia stworzona z myślą o zaawansowanej pielęgnacji loków? Sergiusz Osmański, dyrektor kreatywny Sephora Polska, opowiada o tym, dlaczego to właśnie twórcy niszowych marek kosmetyków potrafią najbardziej trafnie odpowiedzieć na potrzeby naszych włosów.

Dlaczego właśnie teraz w ofercie perfumerii Sephora pojawiło się tyle nowych niszowych marek specjalizu­jących się w pielęgnacji włosów?

Nie są to marki nowe, powstały już parę lat temu, ale do tej pory nie były dostępne w szerokiej dystrybucji. W ofercie Sephory pojawiły się jako odpowiedź na coraz większe zapotrze­bowanie ze strony naszych klientek na tego typu produkty. Zauważyliśmy, że obecnie kobiety przywiązują o wiele większą wagę do zdrowia i wyglądu włosów niż przed pandemią. Ogrom­nym zainteresowaniem cieszą się np. kosmetyki do pielęgnacji skóry takie jak peelingi czy różnego typu wcierki.

Czy te marki mają jakiś wspólny mianownik?

Niektóre z nich są markami rodzinnymi, inne wywodzą się z profesjonalnej ekspertyzy. Wspólne dla wszystkich jest to, że specjalizują się w pielęgnacji włosów i że oferują bardzo szeroki wachlarz produktów do ich pielęgnacji i stylizacji, wśród których każda kobieta znajdzie produkt idealnie odpowiadają­cy potrzebom jej włosów.

Dla kogo przeznaczone są kosmetyki Gisou?

Marka narodziła się z połączenia dwóch pasji: pszczelarstwa i naturalnego piękna. Kontynuując dzieło sześciu pokoleń pszczelarzy, Gisou tworzy kosmetyki pielęgnacyjne na bazie cennych składników, uprawianych i zbieranych w sposób ekologicznie odpowiedzialny.

7434650490417
Kosmetyki do pielęgnacji włosów marki Gisou, sephora.pl
Źródło: mat. prasowe

Czy Fable & Mane ma podobne pochodzenie?

Też jest marką rodzinną. Została stworzona przez rodzeństwo Akasha i Nikitę Mehta. Receptury wszystkich kosmetyków mają swoje źródło w ajurwedzie, czyli tradycyjnej medycy­nie indyjskiej.

F_B

Serum do skóry głowy SahaScalp Amla Soothing Serum marki Fable&Mane, 149 zł 55 ml, sephora.pl

Źródło: mat. prasowe

DevaCurl ma chyba zupełnie inne, bardziej współczesne korzenie?

Tak, historia tej marki zaczęła się w 1994 roku w Nowym Jorku w salonie, który został otwarty z myślą o pielęgna­cji włosów kręconych. Zostały tam stworzone innowacyjne produkty, które nie zawierają siarczanów, parabenów, silikonu, glutenu i ftalanów. W ich skład wchodzą natomiast składniki idealnie dobrane do specyficznych wymagań każdego rodzaju loków.

Deva_GS_FlexFactor_1oz_EU
Serum podkreślające skręt loków FlexFactor marki DevaCurl, 75 zł/88 ml, sephora.pl
Źródło

A co wyróżnia markę Briogeo?

Briogeo to marka kosmetyków do pielęgnacji wszystkich typów włosów. W ich skład wchodzą najlepsze składniki, które oferuje natura. Produkty te nawilżają i chronią zarówno włosy, jak i skórę głowy. Formuły oparto na wydajności oraz nasycono zoptymalizowanymi mieszankami naturalnych olejków, witamin i przeciwutleniaczy.

Brio_1
Olejek wzmacniający Don't Despair, Repair! marki Briogeo, 145 zł/30 ml, sephora.pl
Źródło: mat. prasowe
Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również