Rodzinna marka tworząca kosmetyki oparte na ajurwedyjskich recepturach, połączenie dwóch pasji: pszczelarstwa i naturalnego piękna, a może wąska specjalizacja, czyli cała linia stworzona z myślą o zaawansowanej pielęgnacji loków? Sergiusz Osmański, dyrektor kreatywny Sephora Polska, opowiada o tym, dlaczego to właśnie twórcy niszowych marek kosmetyków potrafią najbardziej trafnie odpowiedzieć na potrzeby naszych włosów.
Dlaczego właśnie teraz w ofercie perfumerii Sephora pojawiło się tyle nowych niszowych marek specjalizujących się w pielęgnacji włosów?
Nie są to marki nowe, powstały już parę lat temu, ale do tej pory nie były dostępne w szerokiej dystrybucji. W ofercie Sephory pojawiły się jako odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie ze strony naszych klientek na tego typu produkty. Zauważyliśmy, że obecnie kobiety przywiązują o wiele większą wagę do zdrowia i wyglądu włosów niż przed pandemią. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się np. kosmetyki do pielęgnacji skóry takie jak peelingi czy różnego typu wcierki.
Czy te marki mają jakiś wspólny mianownik?
Niektóre z nich są markami rodzinnymi, inne wywodzą się z profesjonalnej ekspertyzy. Wspólne dla wszystkich jest to, że specjalizują się w pielęgnacji włosów i że oferują bardzo szeroki wachlarz produktów do ich pielęgnacji i stylizacji, wśród których każda kobieta znajdzie produkt idealnie odpowiadający potrzebom jej włosów.
Dla kogo przeznaczone są kosmetyki Gisou?
Marka narodziła się z połączenia dwóch pasji: pszczelarstwa i naturalnego piękna. Kontynuując dzieło sześciu pokoleń pszczelarzy, Gisou tworzy kosmetyki pielęgnacyjne na bazie cennych składników, uprawianych i zbieranych w sposób ekologicznie odpowiedzialny.
Czy Fable & Mane ma podobne pochodzenie?
Też jest marką rodzinną. Została stworzona przez rodzeństwo Akasha i Nikitę Mehta. Receptury wszystkich kosmetyków mają swoje źródło w ajurwedzie, czyli tradycyjnej medycynie indyjskiej.
DevaCurl ma chyba zupełnie inne, bardziej współczesne korzenie?
Tak, historia tej marki zaczęła się w 1994 roku w Nowym Jorku w salonie, który został otwarty z myślą o pielęgnacji włosów kręconych. Zostały tam stworzone innowacyjne produkty, które nie zawierają siarczanów, parabenów, silikonu, glutenu i ftalanów. W ich skład wchodzą natomiast składniki idealnie dobrane do specyficznych wymagań każdego rodzaju loków.
A co wyróżnia markę Briogeo?
Briogeo to marka kosmetyków do pielęgnacji wszystkich typów włosów. W ich skład wchodzą najlepsze składniki, które oferuje natura. Produkty te nawilżają i chronią zarówno włosy, jak i skórę głowy. Formuły oparto na wydajności oraz nasycono zoptymalizowanymi mieszankami naturalnych olejków, witamin i przeciwutleniaczy.