Chcesz zdobyć wymarzoną pracę lub założyć własny biznes? Zacznij od zbudowania marki osobistej i zaprezentuj się światu jako profesjonalistka skazana na sukces.
Personal branding to strategia marketingowa, za pomoc w zbudowaniu której wiele osób gotowych jest słono zapłacić. Bo "bycie sobą" może nie wystarczyć, żeby potencjalny klient lub pracodawca wybrał właśnie ciebie, a nie kogoś z twojej licznej konkurencji. Brand osobisty ma jeszcze jedną zaletę - ułatwia nie tylko życie zawodowe, ale też porządkuje prywatne. Podpowiadamy, jak skutecznie go wykreować.
Marka osobista to nie tylko sposób, w jaki postrzegają nas klienci, współpracownicy czy pracownicy. Nasz brand osobisty wyznacza także naszą pozycję zawodową, zawodowe ambicje i działania, które podejmujemy, żeby je zrealizować. Tworząc naszą markę osobistą planujemy nasz rozwój i nim zarządzamy.
To połączenie wizerunku i reputacji, którego - o czym nie wolno zapominać - nie zbuduje się, stwarzając tylko pozory. Postawa "fake it till you make it" sprawdza się tylko na krótką metę i nie pozwala na zbudowanie mocnej pozycji na rynku pracy. Dlatego tworząc naszą personalną strategię marketingową nie możemy zapominać o tym, że jej realizacja będzie od nas wymagała konsekwencji, regularności i ciężkiej pracy.
Celem budowania marki osobistej jest stworzenie wiarygodnego wizerunku profesjonalistki. A żeby to osiągnąć trzeba wypracować sobie spójną i konsekwentną komunikację. Tak, żeby potencjalni klienci bez trudu mogli zidentyfikować nasze kompetencje, i wiedzieli, że warto za nie dobrze zapłacić. Tworząc swój osobisty brand należy pamiętać o tym, że chcemy nie tylko być zauważone, ale też zbudować relację opartą na zaufaniu.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez jedną z firm konsultingowych, żeby zbudować silną markę osobistą trzeba mieć tak zwane know how, być autentycznym, mieć charyzmę, być spójnym, a czasem także odważnym. Budowanie marki osobistej powinno się poprzedzić rzetelną autoanalizą: zastanowić się, co jest dla nas ważne, jakie są nasze cele, zasady i wartości; zidentyfikować nie tylko nasze zalety, umiejętności i talenty, ale także nasze wady; odpowiedzieć sobie na pytanie, kto ma być odbiorcą naszego komunikatu na temat nas samych.
Kiedy już odpowiemy sobie, na wszystkie te pytania, możemy rozpocząć tworzenie naszego osobistego brandu:
20 października o godzinie 20:00 na żywo w twojstyl.pl
Transmisja za: