Shopping

Zobacz pierwszą sezonową kolekcję Teddy'ego Santisa jako dyrektora kreatywnego New Balance Made in USA

Zobacz pierwszą sezonową kolekcję Teddy'ego Santisa jako dyrektora kreatywnego New Balance Made in USA
Fot. mat. prasowe

Pierwsza kolekcja nowego dyrektora kreatywnego marki New Balance Made in USA jest podwójnie wyjątkowa. Powstała bowiem przy okazji 40. rocznica kultowej sylwetki 990.

Teddy Santis, założyciel i dyrektor kreatywny nowojorskiego brandu modowego Aimé Leon Dore (ALD), wypuścił swoją pierwszą sezonową kolekcję jako dyrektor kreatywny platformy New Balance MADE in USA. W ramach kolekcji "Made in USA" ­– i z okazji obchodzonej w 2022 roku 40. rocznicy kultowej sylwetki 990 ­ Santis zaprojektował sezonowe, limitowane modele 990v1, 990v2 i 990v3.

New Balance_buty
Źródło: Mat. prasowe

Oprócz sezonowych modeli 990v1, 990v2 i 990v3 w kolekcji znajdzie się również klasyczna amerykańska odzież sportowa. Santis zaprojektował szereg bluz, spodni dresowych, szortów, koszulek z długim i krótkim rękawem.

220111_NB_MADE_S1_LB_SHOT_12_049
Źródło: Mat. prasowe

Teddy Santis dla New Balance – wizja nowego dyrektora kreatywnego

Santis zyskał sławę dzięki projektowaniu produktów, za pomocą których przekazuje ducha i historię Nowego Jorku. Jest również wysoko ceniony za przywiązanie do autentycznego storytellingu, co jest ważnym wątkiem, który będzie przewijał się w jego pracy z New Balance*.

Wizja Santisa dla linii MADE skupia się na projektach, które poprzez produkty, materiały i użycie kolorów podkreślają historię, dziedzictwo i rzemiosło New Balance. Wykorzystując tę narrację jako nadrzędną inspirację dla kolekcji, Santis podzielił ją na trzy odrębne kategorie:

  • elevated legacy – kultywowanie podstawowych, klasycznych kolorów marki za pomocą najwyższej jakości projektów,
  • uniform staple – łatwe do stosowania kolory, które stają się podstawowymi elementami codziennych stylizacji,
  • quickstrike – wprowadzanie innowacyjnych kolorów i materiałów, które zapewniają unikalne podejście do kluczowych modeli.

Jako marka, New Balance zawsze cenił sobie oryginalnych i niezależnych twórców, co sprawia, że Teddy idealnie pasuje do New Balance MADE in the USA – mówi Chris Davis, Dyrektor ds. Marketingu w New Balance. – Jest on nie tylko niezwykle autentyczny i pełen pasji dla New Balance, ale ma również wyjątkową okazję, aby pomóc zachować historię serii MADE, która jest fundamentem marki, a jednocześnie przeprowadzić jej ewolucję poprzez swoją unikalną wrażliwość projektową.

Prace Teddy’ego Santisa inspirowane są miastem, w którym tworzy – nie są to byle jakie, sztampowe, nostalgiczne projekty. Teddy prezentuje szczere produkty, które mówią o teraźniejszości, ale i przyszłości Nowego Jorku.

Do New Balance przyciągnęło mnie to, że marka zbudowała swój biznes w oparciu o wartości takie jak uczciwość i autentyczność, a nie wzbudzenie chwilowego zainteresowania. Widzę ogromną szansę w opowiadaniu autentycznych historii z prawdziwymi ludźmi na pierwszym planie, które przekażą światu nasze podstawowe wartości – mówi Santis.

Made in USA zawsze było znane jako wyjątkowy, wyróżniający markę element. Krajowa produkcja modeli MADE jest unikalna. Zainspirowany jej założeniami, Teddy Santis jako dyrektor kreatywny stworzył swoją premierową kampanię Made in USA, w której wzięło udział sześciu "twórców" i prawdziwych amerykańskich rzemieślników.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by New Balance (@newbalance)

Osoby te są wzorcowymi przedstawicielami dbałości o jakość i kunszt. Rzemiosło każdej i każdego z nich ma bardzo wyraźny, namacalny charakter: Piekarze, Rzeźnicy, Barberzy, Krawcowie, Malarze, Floryści. Są to zawody, które wymagają poświęcenia długich lat, aby dojść do perfekcji. Wysiłek wkładany w wykonywanie każdego z nich i dbałość o najwyższą jakość to sztuka, której znaczenie nie jest wystarczająco podkreślane.

W Polsce w ramach kolekcji w pierwszej kolejności pojawią się limitowane modele M990TA1, M990TD2 oraz M990TG3 i będą dostępne na stronie nbsklep.pl oraz u wybranych partnerów.

 

*New Balance to działająca od 1906 roku firma produkująca obuwie oraz odzież i akcesoria sportowe. Powstała w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie funkcjonuje pięć jej fabryk. Szósta zlokalizowana jest w Wielkiej Brytanii. Firma zatrudnia 7000 współpracowników na całym świecie. W 2021 roku jej przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 4,4 mld dolarów. New Balance MADE U.S. to kolekcja premium, w której udział rodzimych materiałów wynosi 70% lub więcej. Produkty New Balance MADE i USA są produkowane w Stanach Zjednoczonych od ponad 75 lat i stanowią jedynie niewielką część sprzedaży na tym rynku. W Polsce produkty firmy dostępne są od lat 90. XX wieku. New Balance jest dziś jedną z najchętniej wybieranych marek obuwia sportowego.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również