Twój Styl
5 sposobów, by zadbać o siebie bez wychodzenia z domu
Fot. iStock

5 sposobów, by zadbać o siebie bez wychodzenia z domu

Nie  trzeba inwestować w  specjalistyczne kursy czy produkty, by pięknie wyglądać, rozwijać się i mieć poczucie szczęścia. Możesz zadbać o siebie nie wychodząc  z domu i nie wydając pieniędzy.

 Oto lista aktywności dostępnych za darmo : 

1. Skincare w wydaniu DIY

Zamiast kupować maskę do twarzy, możesz ją zrobić sama z produktów spożywczych, które masz w domu. Przykład? Do przygotowania odżywczej potrzebujesz łyżki miodu, łyżeczki soku z cytryny, 3 łyżek płatków owsianych i trochę ciepłej wody. Płatki zalej wodą, poczekaj aż napęcznieją, następnie dodaj pozostałe składniki, wymieszaj i gotowe. Darmowym sposobem pielęgnacji są joga twarzy i automasaż – poprzez napinanie mięśni twarzy, a także ugniatanie, oklepywanie, rozcieranie i uciskanie możesz osiągnąć efekt wygładzonej i rozświetlonej skóry.

2. Ćwicz z YouTube!

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Ewa Chodakowska Fitness Expert (@chodakowskaewa)

Nie potrzebujesz karnetu na siłownię, by zadbać o sylwetkę i kondycję. YouTube oferuje treningi za darmo. Popularne kanały fitnessowe prowadzą m.in.:  Ewa Chodakowska, Monika Kołakowska, Paulina Piotrkowska, Marta Hennig, Natalia Gacka i Katarzyna Dziurska. Te ekspertki dokładają starań, by fankom ich treningów nie spadła motywacja do ćwiczenia.

3. Rozwijaj się z TED Talks

Chodzi ci po głowie pomysł, by zmienić ścieżkę kariery albo po prostu chcesz poszerzyć wiedzę w dziedzinie, którą się zajmujesz? Może zainspirują cię wystąpienia ekspertów z całego świata  zamieszczone na TED Talks (TED to Technology Entertainment, Design). Do obejrzenia ponad 3400 filmów podzielonych na kilkaset kategorii – znajdziesz wśród nich zarówno „ekonomię behawioralną”, jak „ekologię” czy „wzornictwo przemysłowe”.

4. Zatrzymaj się na chwilę, czyli mindfulness

Na co dzień zwykle brakuje ci czasu na relaks? Jednym ze sposobów odprężania się jest mindfulness, czyli trening uważności. Chodzi w nim o to, by skupić się na chwili, która trwa. Idealnie jest zacząć od koncentracji na najprostszych czynnościach. Jedziesz tramwajem? Zamiast z gonitwy myśli wyłapywać sprawy, które są do załatwienia, pozwól sobie na przyglądanie się temu, co widzisz na oknem – po prostu tyle. Zaparzasz herbatę? Delektuj się jej aromatem zamiast układać w głowie odpowiedź na mail, który zaraz będziesz pisać. Gdy nabierzesz wprawy w świadomym byciu tu i teraz, z większą łatwością zaczniesz łapać dystans do tego, co było, i z większym spokojem będziesz podchodzić do tego, co prawdopodobnie cię czeka. Przekonasz się, że wykonywanie zwykłych codziennych czynności, może dawać radość. Częściej będziesz czuć się szczęśliwa.

5. Zrób to, co sprawia ci przyjemność

Zadbaj o dobre samopoczucie, a dzięki temu poczujesz się atrakcyjniejsza. Zastanów się co sprawia ci przyjemność, i staraj znajdować czas na ulubione aktywności. Pieczenie muffinów, jazdę na rowerze, pielęgnację roślin – cokolwiek, co  pobudza wydzielanie hormonów szczęścia. Poczucie zadowolenia nie zmieni wprawdzie twojego wyglądu, ale wpłynie na jego ocenę.

Więcej na twojstyl.pl

Czytaj również