BMW w twojstyl.pl

Elektryczne nowości BMW: kompaktowy SUV oraz luksusowa limuzyna

Elektryczne nowości BMW: kompaktowy SUV oraz luksusowa limuzyna
Nowe BMW iX1
Fot. mat. prasowe

Gama elektrycznych modeli BMW wzbogaca się o dwa kolejne modele. Kompaktowy model BMW iX1 łączy miejską zwinność z funkcjonalnym nadwoziem SUV-a, a luksusowa limuzyna i7 otwiera zupełnie nowy wymiar komfortu.

BMW kontynuuje swoją ofensywę w segmencie elektromobilności. Od stycznia do września na zakup elektrycznego BMW lub MINI (obie marki reprezentują wspólny koncern) zdecydowało się blisko 130 000 klientów, ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2021 r.

Ta popularność ma swoje uzasadnienie – producent luksusowych aut z Monachium dysponuje bogatym doświadczeniem w produkcji „elektryków”. Już w 2013 r. wprowadził na rynek przełomowe i3, znane także z ulic polskich miast. Nowe modele w postaci czterodrzwiowego coupe i4 oraz luksusowego SUV-a BMW iX zbierają doskonałe opinie i notują wyjątkowo korzystne wartości zużycia energii oraz zasięgu, w niektórych przypadkach nawet lepsze niż oficjalne. Do określenia efektywności swoich aut BMW wykorzystuje bowiem realistyczne konfiguracje, które odpowiadają rzeczywistym preferencjom klientów, a nie tylko dobrze wyglądają „na papierze”.

BMW iX1 – elektryzująco wszechstronny SUV

Teraz do gamy BMW dołącza w pełni elektryczne BMW iX1, które łączy pewny siebie design, niespotykany w klasie komfort i typową dla SUV-ów funkcjonalność. W realistycznym cyklu pomiarowym WLTP, uwzględniającym zróżnicowane warunki eksploatacji, model zapewnia do 440 km zasięgu.

BMW iX1 to przestronny SUV, mierzący 4,5 m długości. Z przodu jego charakterystyczny wygląd definiują duża, niemal prostokątna osłona chłodnicy z opcjonalnymi niebieskimi akcentami oraz szeroko rozstawione diodowe reflektory. Profil łączy solidność z dynamiką, a tylne lampy w kształcie litery L – świeża interpretacja stylu BMW – optycznie poszerzają karoserię.

bmw_ix1_xdrive30_m_sport_31
Przestronny SUV BMW iX1 
Źródło: mat. prasowe

Liczne detale, takie jak kurtyny powietrzne w przednim zderzaku, pozwalają osiągnąć wyjątkowo korzystną aerodynamikę, a co za tym idzie – przyczyniają się do obniżenia zużycia energii podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Współczynnik oporu powietrza 0,26 należy do najniższych wśród wszystkich SUV-ów.

Wnętrze BMW iX1 oferuje kierowcy i pasażerom nieznany w tym segmencie poziom jakości i luksusu. Zależnie od preferencji zwraca uwagę metalizowanymi, skórzanymi lub drewnianymi wykończeniami, a także wyrafinowanym wyposażeniem z zakresu komfortu, takim jak aktywne fotele z masażem. Kokpit z innowacyjnym wyświetlaczem łączy dostęp do nowoczesnych funkcji z zakresu informacji i rozrywki z intuicyjną, typową dla BMW obsługą.

bmw_ix1_xdrive30_37
Wnętrze SUV-a BMW iX1 
Źródło: mat. prasowe

2,69-metrowy rozstaw osi przekłada się na przestronną kabinę, a bagażnik o pojemności 490 l zmieści nawet wakacyjne bagaże całej rodziny. Nowe BMW iX1 oferuje szereg praktycznych rozwiązań transportowych, takich jak dzielone 40:20:40 oparcie kanapy z regulacją kąta nachylenia czy hak holowniczy umożliwiający holowanie przyczepy.

BMW iX1 dysponuje bardzo mocnym, 313-konnym napędem obu osi, który zapewnia mu piorunujące osiągi – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jedynie 5,6 s. Doskonała dynamika umożliwia błyskawiczne ruszanie z miejsca i przydaje się zarówno w mieście, jak i podczas dalszych podróży, umożliwiając bezpieczne wyprzedzanie. Elektryczny napęd 4x4 w ułamku sekundy dostosowuje rozkład siły napędowej pomiędzy kołami, zapewniając nienaganną trakcję również zimą.

Pojemny akumulator (64,7 kWh) na odpowiedniej stacji można naładować z poziomu 10 do 80% w zaledwie 29 minut, a 100 km zasięgu zyskuje się już po 8 minutach ładowania. W warunkach domowych doskonale sprawdza się pokładowa ładowarka prądu przemiennego (AC), dzięki której ładowanie od 0 do 100% trwa krócej niż nocny postój samochodu w garażu – jedynie 6,5 h.

Momentalna reakcja na wciśnięcie pedału w połączeniu z cichą pracą napędu zapewniają wyjątkowe doświadczenie z jazdy nowym BMW iX1, podobnie jak bardzo wysoka stabilność w zakrętach oraz zwinne, charakterystyczne dla BMW prowadzenie.

Ceny BMW iX1 rozpoczynają się od 250 000 zł. Już w standardzie model oferuje bardzo bogate wyposażenie, obejmujące m.in. reflektory diodowe, nawigację, 2-strefową klimatyzację, kamerę cofania, elektrycznie regulowaną tylną klapę oraz adaptacyjne zawieszenie. Nowe BMW iX1 jest oferowane w szerokiej gamie atrakcyjnych lakierów nadwozia, w tym w odcieniach zieleni oraz pomarańczowym kolorze Utah.

bmw_ix1_xdrive30_m_sport_43
Ceny BMW iX1 rozpoczynają się od 250 000 zł.
Źródło: mat. prasowe

BMW i7 – luksus nowej ery

Kolejną nowością BMW jest topowy model i7, czyli w 100% elektryczne wydanie najnowszej serii 7. Auta elektryczne są coraz powszechniejsze, ale na rynku brakowało jak dotąd luksusowej limuzyny na prąd z prawdziwego zdarzenia. Innowacyjnej, ale z tradycjami. Oto jest – BMW i7.

Już jego progresywny design symbolizuje pozycję lidera – wystarczy spojrzeć na połączenie dynamicznie stylizowanego przedniego pasa oraz monolityczne formy nadwozia, podkreślające wysublimowaną elegancję. Z bliska i7 oczarowuje futurystycznymi, wysmakowanymi detalami, takimi jak elektrycznie sterowane drzwi czy reflektory BMW Iconic Glow z podświetlanymi kryształami Swarovskiego, które pełnią funkcję świateł pozycyjnych i dziennych.

bmw_i7_xdrive60_35
Luksusowa limuzyna z napędem w 100% elektrycznym – BMW i7

 

Źródło: mat. prasowe

Wnętrze i7 roztacza kojącą atmosferę. Obszerne fotele mogą być na życzenie pokryte wyjątkowo przytulną tapicerką łączącą skórę Merino z kaszmirem, a zakrzywiony ekran, szklane inkrustacje i matowe drewno podkreślają uporządkowaną architekturę kokpitu.

bmw_i7_xdrive60_46
Przestronne wnętrze modelu i7 zachwyca przytulną tapicerką łączącą skórę Merino z kaszmirem.

 

Źródło: mat. prasowe

Wyborne doznania akustyczne zapewnia topowy system audio Bowers & Wilkins, dysponujący 36 głośnikami o łącznej mocy 1965 W. Współpracuje z nim jedna z największych atrakcji nowego i7, dosłownie i w przenośni – to dostępny na życzenie, wysuwany ekran o przekątnej 31,3” dla pasażerów tylnych siedzeń. Pozwala on zamienić luksusową limuzynę w mobilne, prywatne kino. Różnorodną rozrywkę zapewnia wbudowana usługa Amazon Fire z dostępem do filmów i seriali, wiadomości oraz transmisji wydarzeń sportowych na żywo – a to wszystko w rozdzielczości 8K.

bmw_i7_xdrive60l_69

Wysuwany ekran o przekątnej 31,3” dla pasażerów tylnych siedzeń pozwala zamienić luksusową limuzynę w mobilne, prywatne kino.

Źródło: mat. prasowe

Po raz pierwszy kierowca i pasażer obok mogą korzystać ze streamingu YouTube na wyświetlaczu. Szybkie połączenie z siecią w nowym BMW i7 zapewnia wbudowany system antenowy z obsługą 5G. Wygodę podróżowania z tyłu zwiększają opcjonalne fotele wielofunkcyjne z aktywną wentylacją i dziewięcioma programami masażu. A standardową 4-strefową klimatyzację automatyczną z innowacyjnymi nawiewami szczelinowymi uzupełnia podgrzewanie podłokietników i boczków drzwi.

Na pełne rozkoszowanie się wyśmienitym brzmieniem pozwala też bezgłośny napęd elektryczny nowego BMW i7. Samochód korzysta z napędu elektrycznego wszystkich kół z pojemnym akumulatorem. Na jednym ładowaniu może pokonać do 625 km. Zespół napędowy o mocy 544 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s, a więc na poziomie aut sportowych. Wysoka moc napędu idzie w parze z szybkim ładowaniem: korzystając z odpowiedniej stacji, w ciągu 10 min zasięg samochodu można zwiększyć o 170 km (ładowanie DC z mocą do 195 kW).

A jeśli tylko kierowca zechce, może sprawić, że elektryczny napęd i7 zyska futurystyczne brzmienie BMW IconicSounds Electric, skomponowane przez samego Hansa Zimmera, słynnego twórcę muzyki filmowej.

Elektryczna limuzyna łączy zresztą niespotykany wymiar komfortu i luksusu ze znakomitym prowadzeniem. Cyfrowe technologie dbają o komfort i bezpieczeństwo podróżujących także w ruchu: i7 oferuje funkcje jazdy częściowo zautomatyzowanej. Na wsparcie elektroniki można liczyć nawet podczas parkowania – asystent parkowania automatycznie zaparkuje samochód prostopadle lub równolegle do jezdni. Potrafi również automatycznie wyjeżdżać z równoległych miejsc parkingowych.

Cena BMW i7 rozpoczyna się od 650 000 zł.

Z naciskiem na ochronę środowiska

W swojej transformacji w kierunku elektromobilności BMW koncentruje się na redukcji emisji dwutlenku węgla na wszystkich etapach cyklu życia pojazdu, od pozyskania materiałów aż po recykling. Akumulatory w elektrycznych modelach z rodziny BMW są produkowane z kobaltu i litu wydobywanych w sposób odpowiedzialny, a konstrukcja silników elektrycznych nie wymaga stosowania cennych metali ziem rzadkich. Kontrolowany dobór surowców i szerokie wykorzystanie materiałów wtórnych gwarantują, że zarówno nowe BMW iX1, jak również i7 przyczyniają się do osiągnięcia ambitnych celów producenta w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Intuicyjne ładowanie

Wszystkim nabywcom swoich modeli elektrycznych BMW oferuje kartę BMW Charging, która zapewnia dostęp do jednej z największych, wciąż rosnącej publicznej sieci ładowania w Europie (obecnie to już ponad 305 000 punktów). Karta zwalnia z potrzeby osobnej rejestracji u różnych dostawców prądu – wszystko jest rozliczane w ramach jednego rachunku. W rezultacie jazda samochodem elektrycznym nie wymaga skrupulatnego planowania ani wielu subskrypcji.

Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również