Estée Lauder chce zachęcać kobiety do budowania pewności siebie, dlatego marka stworzyła inicjatywę "jESTÉEm sobą", która ma łączyć i wspierać wszystkie kobiety niezależnie od ich celów, planów na przyszłość, sytuacji życiowej czy priorytetów.
Estée Lauder to marka, która powstała z myślą o kobietach, zaś jej założycielką była silna kobieta, która stworzyła kosmetyczne imperium w czasach niesprzyjających kobiecej przedsiębiorczości. Nic więc dziwnego, że jedną z misji marki jest wspieranie pewności nie tylko poprzez produkty, które oferuje, ale również poprzez bycie częścią społeczności i realne działania.
Jako kobiety bardzo często ulegamy stereotypom. Bywa, że już jako małe dziewczynki jesteśmy zaszufladkowane w ramy bycia grzecznymi, wychodzącymi naprzeciw oczekiwaniom otoczenia i poruszającymi się w granicach narzuconych nam przez społeczeństwo. Poprzez projekt jESTÉEm sobą marka Estée Lauder chce wspierać kobiety w budowaniu pewności siebie, bez względu na oczekiwania stawiane przez innych, życiowe wybory czy też utarte stereotypy - mówią przedstawiciele Estée Lauder.
Żeby jednak móc wspierać, trzeba to dobrze zbadać. Dlatego marka Estée Lauder we współpracy z Kołem Naukowym Psycholog w Biznesie, Uniwersytetu SWPS w Warszawie pod nadzorem Prof. Dr Hab. Andrzeja Falkowskiego - przeprowadziła dwuetapowe (ilościowe i jakościowe) badanie na temat pewności siebie wśród polskich kobiet w Polsce.
Było to szeroko zakrojone badanie, zaś przebadanych zostało łącznie ponad 2500 respondentek, w przedziale wiekowym 18-25.
Badanie miało na celu poznanie czynników, które mają wpływ na pewność siebie oraz w jaki sposób je postrzegają. Marce zależało również na poznaniu wartości, którymi kierują się młode kobiety, jak na przykład: wyznaczone cele, pasje, czy jak postrzegają siebie i innych.
Wyniki badania wpłynęły na samą akcję. Nazwa projektu jESTÉEm sobą nie jest przypadkowa – nawiązuje do przekonania, że młode kobiety mogą pozostać sobą, niezależnie od wyborów jakie podejmują.
Wśród wyników badań znajdziemy np. informację, która pewnie nie zaskoczy wiele z nas - pewność siebie rośnie z wiekiem. Wśród badanych najwyższy poziom samoakceptacji (80 proc.) prezentowały kobiety w wieku 35-44. Z kolei najmłodsze respondentki (18-25 lat) mogły się pochwalić największą otwartością na zmiany - 22 proc. z nich deklarowało otwartość na zmiany. Wyniki badań przy współpracy z SWPS dla inicjatywy „jESTÉEm sobą” zostały opracowane w formie infografiki oraz udostępnione są w oficjalnych kanałach marki (Social Media).
Wyświetl ten post na Instagramie
Jednak badania to nie jedyna inicjatywa Estée Lauder. Marka przy współpracy z organizacją HerImpact stworzyła również serię rozmów, w których jako rolę prowadzącej wcieliła się Nicole Petters z HerImpact. Wśród gości znalazła się m.in. Marta Lech-Maciejewska, znana jako superstyleblog i założycielka marki Spadiora.
Wyświetl ten post na Instagramie
Z gośćmi poruszane są tematy oparte na wynikach badań, a materiały dostępne na kanałach IG @esteelauderpoland oraz @herimpact.co.
W ramach projektu Estée Lauder wspiera Fundację Sukcesu Pisanego Szminką – 10 zł ze sprzedaży każdej kolekcjonerskiej buteleczki kultowego podkładu Double Wear Stay-in-Place, sprzedanej we wrześniu 2022 roku, marka przekazuje na rzecz Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, która od 14 lat kompleksowo wspiera kobiety w rozwoju osobistym i zawodowym.
Limitowana edycja kultowego podkładu Double Wear występuje w 15 bestsellerowych odcieniach. Projekt graweru oraz ilustracji na opakowaniu zewnętrznym powstał we współpracy z ilustratorką, Magdaleną Pankiewicz.