"Aby stworzyć perfumy, słuchamy o czym mówi się na świecie, jakie emocje obecnie są dominujące. Z tą wiedzą dopiero wiemy jak wybrać składniki i skomponować zapach. To zawsze jest opowieść o uczuciach", mówi Karine Lebret, szefowa działu badań i projektowania zapachów w grupie L'Oréal.
Największa zmiana, jaką obserwuję przez ostatnie lata, nastąpiła po pandemii. To wtedy wszyscy na świecie zrozumieli i nagle uświadomili sobie, jak ważny jest zmysł powonienia. Dziś, po kilku latach, widzimy doskonale jak niezwykle mocno pragniemy zapachu, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej Wcześniej nie odczuwaliśmy tego pragnienia aż na taką skalę. Teraz ludzie wręcz domagają się zapachu wszędzie! Na skórze, na włosach, w pomieszczeniach, biurach, na ulicach, w samochodach. Jako ludzkość zrozumieliśmy, że zapach łączy nas z innymi ludźmi, ale też z nami samymi. A także ze wspomnieniami czy naturą..
Chcemy różnorodnych zapachów i poszukujemy tych oryginalnych. W L'Oréal Luxe mamy szerokie portfolio perfum, od klasycznych i prestiżowych zapachów, przez delikatne aż po pełne mocy i nowoczesne. Każdy z nich znajduje swoich klientów. Ale zdecydowanie widzimy postpandemiczny renesans zainteresowania perfumami.
Zawsze na początku odpowiadamy sobie na pytanie: o jakiej emocji opowiadamy? Od tego wszystko się zaczyna. To emocja jest w sercu każdych perfum i daje nam wizję, tzn. określa, po jakie składniki sięgniemy, by stworzyć zapach. Tylko wtedy możemy uruchomić cały proces, ponieważ mamy inspirację. Następnie łączymy dwa ważne elementy, czyli sztukę i naukę. Oba zespoły muszą współpracować, aby stworzyć zapach idealny. To zawsze praca zespołowa, gdzie chemicy przekładają na swój język inspiracje kreatorów. Równocześnie, nieustannie szukamy kolejnych sposobów na ekstrakcję składników w taki sposób, by działać ekologicznie i aby nasza produkcja była możliwie najbardziej zrównoważona.
Ludzie. Oczywiście sam twórca czy twórczyni zapachu, kreatorzy marki, ale i konsumenci są w tym procesie niezwykle ważni. Aby dowiedzieć się, co drzemie w ludziach, jakie emocje krążą we współczesnym świecie, przyglądamy im się uważnie. Patrzymy i staramy się zrozumieć, zbadać, co jest ważne dla naszych odbiorców, co ich inspiruje, czego pragną, o czym marzą. W ten sposób staramy się przewidzieć, jakie mają potrzeby i czego poszukują. Zarówno ci starsi odbiorcy, jak i najmłodsi.
Och, dzisiejsi młodzi ludzie są niezwykle otwarci na kompletnie nowe składniki a jednocześnie szukają czegoś autentycznego. Chcą się uczyć, poznawać, eksplorować. Bardzo dużo też wiedzą o procesie produkcji, dbają o ekologię i zwracają uwagę na zrównoważone procesy produkcyjne. Młodzi z pokolenia Z szukają prawdziwych historii stojących za zapachami. Oglądają mnóstwo filmów na temat perfum i chcą w nich znaleźć prawdziwą inspirację. Naszym zadaniem jest opowiedzieć o zapachu tak, by poczuli go jeszcze zanim go powąchają.