Urządzanie domu może być czystą przyjemnością. Nie trzeba robić generalnego remontu, aby zmienić charakter wnętrza. Wystarczy jeden nowy mebel i kilka oryginalnych dodatków. Oto najmodniejsze trendy wnętrzarskie w Polsce, co potwierdzają wyniki badań zrealizowane wśród dwóch grup Polek – synowych i teściowych. Wszystkie niezbędne elementy do ich realizacji znajdziecie w Salonach Agata.
Charakteryzuje się on prostymi formami i liniami, ściętymi kształtami brył oraz wykończeniami ich na wysoki połysk, co optycznie powiększa pomieszczenia. Przeważa stonowana kolorystyka, która składa się na przejrzysty efekt wnętrza, ale nie wyklucza to obecności mocnego akcentu kolorystycznego w detalach. W nadchodzących sezonach styl ten we wnętrzach będzie mocno podbijany przez geometryczne printy oraz neonową kolorystykę i „galaktyczne” barwy. Mimo że występuje niewielka ilość dekoracji, nie wyklucza to obecności chromowanych elementów i nietypowych łączeń materiałów. Jeśli chodzi o meble, to królują te tapicerowane bez haftów i zdobień na prostych nóżkach.
Swoje inspiracje czerpie z nowojorskiej dzielnicy SoHo, gdzie znajdują się liczne pracownie artystyczne, hale fabryczne czy inne otwarte, wysokie pomieszczenia, zlokalizowane w kamienicach. Typowe są surowe bądź imitujące naturalne materiały konstrukcyjne elementy takie jak: metal, beton, cegła, gołe belki sufitowe. Zachowana jest stonowana kolorystyka, podobnie jak w stylu nowoczesnym dominują szarości, beże, biele i czernie, ale w nadchodzących sezonach podstawowe kolory charakterystyczne dla stylu loftowego będą uzupełniane subtelnymi, rozbielanymi barwami (lawendowy, mięta, gołębia szarość) i kolorami przywodzącymi na myśl naturę i barwy ziemi (zieleń, rdza). Ściany i inne powierzchnie posiadają przecierane lub imitujące przecierane faktury. Pośród mebli i dodatków znajdziemy takie materiały jak beton, szkło, metal, ale także przecierane drewno czy skóra. Istotnym elementem jest również oryginalne oświetlenie – np. metalowe lampy w miedzianych odcieniach.
Te trendy znajdują też odzwierciedlenie w wynikach badania opinii Polek. W związku z kampanią „Synowa i Teściowa. Dla każdego coś” marka Agata przeprowadziła badania na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna w lipcu br. Grupa ponad 1000 kobiet odpowiedziała na pytania dotyczące relacji Synowa-Teściowa i preferencji w zakresie urządzania wnętrz. Styl nowoczesny był najczęściej wskazywany przez grupę synowych jako ulubiony (41%), a styl loftowy znalazł się na trzecim miejscu (21%). Mimo to 31% Synowych wciąż wierna jest skandynawskiej stylistyce, kojarzonej głównie z szarymi, białymi lub błękitnymi ścianami, meblami w odcieniach drewna oraz tapicerowanymi meblami na nóżkach. Co ciekawe, Teściowe, kojarzone głównie ze stylem klasycznym, również chętnie wybierają nowoczesną (29%) i loftową stylistykę (18%). Badane Panie wskazały też, że około 40% Synowych oraz Teściowych zdarzają się wspólne zakupy mebli, dodatków oraz akcesoriów do domu. Jednocześnie obydwie grupy przyznają, że lubią wprowadzać zmiany w swoich domach i mieszkaniach, a zmiany dokonywane w domu motywowane są sprawieniem sobie przyjemności i chęcią kupienia sobie czegoś nowego.Warto podkreślić, że zarówno Teściowe jak i Synowe mogą zaspokoić swoje wnętrzarskie inspiracje w Salonach Agata.