Jak L’Oréal angażuje się w walkę z globalnymi wyzwaniami kryzysu ekologicznego
27.04.2021 13:00
Fot. istock
Marka L’Oréal Professionnel Paris jest pionierem w branży w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzisiaj jeszcze bardziej angażuje się w tworzenie lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Troszczymy się nie tylko o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientek, lecz także o dobro planety.
Marka L’Oréal Professionnel Paris powstała w Paryżu jako jedno z dzieł jej założyciela Eugène’a Schuellera. Ten francuski naukowiec, chemik poświęcił całą swoją wiedzę i życie, aby pomagać fryzjerom w ich codziennej pracy, a konsumentkom i konsumentom dać możliwość wyrażenia siebie.
To dziedzictwo zapoczątkowane ponad 100 lat temu sprawia, że L’Oréal Professionnel Paris jest marką, której ufają dzisiaj miliony profesjonalistów. Nawiązuje bliskie relacje ze stylistami, a z ich pomocą z klientkami salonów fryzjerskich. Od 2013 r., kiedy Grupa L’Oréal zainaugurowała pierwszy program zrównoważonego rozwoju, świat się zmienił. Skala wyzwań, przed jakimi stajemy obecnie, jest bezprecedensowa. Program „L’Oréal for the Future” ma dziś dwa wymiary pokazujące, co dla firmy oznacza społeczna odpowiedzialnośćbiznesu: to transformacja firmy w kierunku jeszcze jeszcze bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz udział w rozwiązywaniu globalnych wyzwań, przed którymi stoi świat. Przekonaj się, jak to robimy.
Priorytetem i pierwszym etapem transformacji jest ograniczenie wpływu wywieranego na środowisko przez fabryki Grupy i centra dystrybucyjne. Do końca roku 2019 udało się zmniejszyć emisję CO₂ w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 78 proc. w porównaniu z rokiem 2005 (przy wzroście produkcji w tym samym okresie o 37 proc.).
Hiszpańska fabryka w Burgos, od 2015 roku neutralna pod względem emisji CO₂, jest też pierwszym zakładem produkcyjnym Grupy L’Oréal, który od 2017 jest tzw. suchą fabryką, czyli przetwarza wodę w obiegu zamkniętym. Wszystko po to, aby oszczędzać ten jeden z naszych najcenniejszych zasobów. Zobowiązujemy się, że do 2030 r. 100 proc. wody używanej w procesach przemysłowych będzie odzyskiwane.
Opakowania to kolejny obszar, gdzie marka L’Oréal Professionnel Paris wprowadza innowacje w trosce o środowisko naturalne. Jako lider w zakresie zrównoważonych opakowań starannie dobiera najlepsze materiały, aby chronić zasoby naszej planety. Zmienione nakrętki farb Majirel pochodzą w 100 proc. z recyklingowanego plastiku, co umożliwia oszczędność nawet 7 ton tego surowca rocznie. W 2021 marka zmieni opakowania wszystkich produktów do pielęgnacji Serie Expert. Będą tworzone z materiałów pochodzących do 100 proc. z recyklingu, co pozwoli radykalnie zmniejszyć zużycie pierwotnego plastiku.
W Polsce marka L’Oréal Professionnel Paris prowadzi liczne szkolenia dla stylistów i właścicieli salonów fryzjerskich, aby uczyć ich nowoczesnych i bardziej ekologicznych rozwiązań dla biznesu. Wszelkie papierowe materiały edukacyjne zostały zastąpione wersjami cyfrowymi. Szkolenia odbywają się w akademiach marki, ale można też skorzystać z darmowej platformy szkoleniowej online L’Oréal Access dostępnej 24 godziny na dobę.
Salony fryzjerskie i styliści współpracujący z marką coraz częściej sami decydują się na wprowadzenie nowoczesnych i jednocześnie ekologicznych rozwiązań. Jednym z bardzo popularnych trendów jest rezygnacja z palet kolorystycznych. Zamiast nich podczas konsultacji nowego koloru włosów z klientkami salonu fryzjerzy używają nowoczesnej aplikacji Style My Hair Pro. Style My Hair Pro daje zupełnie nowe możliwości: dostęp do regularnie aktualizowanych inspiracji z całego świata, wirtualną paletę ponad 400 odcieni, a przede wszystkim możliwość doboru nowego koloru w 3D w czasie rzeczywistym w trakcie konsultacji.
W styczniu L’Oréal zaprezentował na targach CES 2021 innowacyjne rozwiązanie: L’Oréal Water Saver. To pierwszy tego rodzaju produkt, który łączy stuletnie doświadczenie L’Oréal w zakresie formulacji z technologią redukcji zużycia wody. Zastosowano w nim zasadę frakcjonowania powietrza podobną do wykorzystywanej w silnikach rakietowych. Pozwala 10-krotnie zmniejszyć rozmiar kropelek oraz zwiększyć prędkość przepływu wody. Dzięki temu każda jej kropla zostaje wykorzystana w procesie mycia i płukania włosów w salonie fryzjerskim. Dodatkowo nowa technologia sprawia, że szampony, odżywki i inne produkty stają się łatwiejsze do spłukania. Efektem innowacji jest redukcja aż do 80 proc. zużycia wody w porównaniu ze standardowym myciem włosów. Oprócz tego dla marek Kérastase i L’Oréal Professionnel Paris stworzyliśmy opatentowany system, który – wprowadzając specjalnie zaprojektowane, zmikronizowane formuły do pielęgnacji włosów bezpośrednio do strumienia wody – zapewnia nowe doświadczenie w pielęgnacji włosów.