Włosy

Dzięki marce Artego fryzjerzy zyskują nowe kompetencje. Nie zgadniecie, w jakiej dodatkowej dziedzinie mogą o Was zadbać!

Dzięki marce Artego fryzjerzy zyskują nowe kompetencje. Nie zgadniecie, w jakiej dodatkowej dziedzinie mogą o Was zadbać!
Fot. 123rf

2 października 2022 marka Artego zorganizowała niezwykły event wprowadzający ideę Stylista zdrowia - Care for beauty, care for health. Ponad 100 fryzjerów z całej Polski wzięło udział w wydarzeniu zorganizowanym w Cukrowni Żnin i zdobyło nowe kompetencje, dzięki którym jeszcze uważniej będą mogli zatroszczyć się o swoich klientów.

Ale to nie wszystko! Poza edukacją fryzjerów, Artego przekaże 50 000 zł dochodu ze sprzedaży biletów na program Daj Włos! Fundacji RaknRoll. Dzięki temu Fundacja będzie mogła zakupić peruki z włosów syntetycznych i przekazać je podopiecznym w trakcie leczenia.

Artego oraz Fundację Rak’n’Roll łączy wspólny cel - zadbanie o zdrowie osób, z którymi współpracują. Jak mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji:

Fryzjerki i fryzjerzy mają kontakt ze skórą głowy, której sam klient nie widzi. A że są ludźmi biegłymi w rozmowie, mogą też wskazać klientowi właściwe działanie. Ten projekt ma na celu uświadamianie fryzjerom, jak ważna jest otwartość na zauważanie zmian skórnych u klientek i klientów, rozwijanie umiejętności powiedzenia o nich oraz zachęcanie do wizyty u lekarza.

Inicjatywę Stylista zdrowia zainspirowała historia Ani i Ernesta, gości specjalnych eventu, którzy zwrócili uwagę, jak wyjątkowa jest relacja między stylistą a klientem i że wspólna uważność oraz praktyka mogą mieć realny wpływ na dalsze życie klientów. Uczestnicy wydarzenia mieli możliwość wymienić się swoimi doświadczeniami i zgodnie zauważyli, że brakowało do tej pory przestrzeni, aby rozmawiać o zmianach na skórze głowy w salonach fryzjerskich.

Wielu fryzjerów znalazło się wcześniej w podobnej sytuacji i nie mieli pewności, jak reagować. Jak mówi jedna z uczestniczek spotkania:

Artego jako pierwsza marka powiedziała na głos, że możemy powiedzieć klientce o zmianach na skórze głowy. Zawsze się tego bałam, ale teraz to jest mój obowiązek.

Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem, a fryzjerzy szybko zaczęli utożsamiać się z nowym terminem w branży beauty, który wprowadza Artego. Marka wierzy, że każdy stylista powinien zostać stylistą zdrowia. Dlaczego? Dorota Sielużycka, Brand Manager marki wyjaśnia:

Dostrzegliśmy nową rolę fryzjera - Stylista Zdrowia, który dzięki swojej uważności może wesprzeć klienta w zachowaniu zdrowia. Jeżeli choć 1% fryzjerów zdecyduje się szerzej spojrzeć na swój zawód to będzie to wielki sukces kampanii.

W jaki sposób fryzjer powinien rozmawiać z Klientem? Jak przekazać informację, gdy fryzjer zauważył znamię? Na te pytania styliści zdrowia znajdą odpowiedź w filmach przygotowanych na potrzeby kampanii. Psychoonkolog Małgorzata Ciszewska- Korona, która wzięła udział w kampanii Stylista Zdrowia odpowiada w nich:

Najprościej. To jest podstawowa zasada, ponieważ jak zaczynamy „wymyślać” to najczęściej jesteśmy źle odebrani. Fryzjer to nie jest lekarz pierwszego kontaktu, to nie jest dermatolog, to nie jest onkolog. Fryzjer dba o skórę głowy i włosy. Dlatego tak ważne jest, aby był uważny i jeżeli zobaczy zmianę na skórze głowy, za uszami lub na karku, w delikatny sposób powiedział o tym Klientce lub Klientowi i zachęcił do pójścia do lekarza.

Już w połowie listopada na youtube.pl na  kanale artego polska, pojawią się kolejne filmy z psychoonkolog Małgorzatą Ciszewską- Korona, w których razem z Instruktorami marki artego,  będą rozmawiać na temat profilaktyki w salonie fryzjerskim w ramach kampanii Stylista Zdrowia.

Dzięki podjętym działaniom Artego może nie tylko wesprzeć podopiecznych Fundacji, ale również edukować społeczność. Jak mówi dr Adam Cichewicz specjalista dermatolog, który wziął udział w kampanii: bardzo ważna jest samokontrola własnego ciała, własnej skóry. I tutaj właśnie pojawia się rola fryzjera. Ponieważ to tak naprawdę tylko fryzjer jest w stanie, przy okazji wykonywania swojego zawodu, dostrzec tą zmianę, która może być potencjalnie złośliwą.

Więcej o kampanii STYLISTA ZDROWIA można znaleźć na www.stylistazdrowia.pl

1
Źródło: mat. prasowe
Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również