Możesz dołączyć do niego w każdym miejscu na świecie i z dowolnego urządzenia. Umożliwia otrzymanie specjalnych zniżek i prezentów do zakupów, eksperckich trików, porad oraz informacji na temat produktów, które cię interesują. Live shopping to bardzo silny trend na 2022. Co dokładnie oznacza? Dlaczego staje się tak bardzo popularny? I czemu warto go wypróbować razem z ekspertkami Douglas? Sprawdzamy, na czym polega fenomen live shoppingu i co w tym temacie przygotowała w najbliższym czasie perfumeria Douglas.
Live shopping, nazywany też social shopping lub live streaming shopping to niezwykle mocny trend, który przywędrował do nas z Chin i zyskuje coraz większe zainteresowanie na całym świecie - szczególnie silny był w dobie pandemii, lockdownów i ograniczonego odwiedzania sklepów stacjonarnych. Na czym konkretnie polega live shopping? Mówiąc najprościej, jest to sprzedaż na żywo, wydarzenie shoppingowe, które odbywa się w sieci, na dedykowanej stronie internetowej i do którego w każdej chwili mogą dołączyć internauci.
Ogromnym plusem live shoppingu, poza wygodnym oglądaniem go na własnym telefonie i dostępnością, jest interakcja i natychmiastowy feedback. Prowadząca live shopping osoba może na bieżąco reagować, odpowiadać na wszelkie pytania widzów, doradzać i rozwiewać wszelkie wątpliwości dotyczące przedstawianych produktów. Live shopping to najczęściej domena firm odzieżowych, ale w ostatnim czasie dołącza do nich sporo firm z branży beauty - live shopping to w końcu nie tylko zakupy, ale również zapoznanie klienta z ofertą danej marki, zaproponowanie mu produktów dopasowanych do jego potrzeb, stylu, typu urody - kosmetyków do pielęgnacji, makijażu oraz perfum.
Live shopping to również okazja aby spotkać się, tylko i aż online, ze stylistami, makijażystami i innymi ekspertami, którzy podczas live streamingu dzielą się z widzami swoją wiedzą i eksperckimi trikami. To nie wszystkie plusy! Podczas live shoppingu udostępniane są klientom specjalne, atrakcyjne rabaty oraz prezenty do zakupów, z których można skorzystać wyłącznie podczas transmisji online.
Perfumeria Douglas to jeden z pionierów w branży beauty w dziedzinie live shoppingów. Jako jedyna prowadzi regularne live streaming shoppingi na swojej stronie internetowej Douglas.pl. Dlaczego warto do nich dołączyć?
To co mi się wydaje najbardziej wartościowe w live'ach, to jest interakcja 'tu i teraz'. To nie jest filmik, który oglądasz i do którego nie możesz się odnieść. Możesz w każdej chwili napisać komentarz, uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, poradę eksperta, dopasowanie kosmetyków do swoich potrzeb czy stylu - mówi Jaga Majkut, National Makeup Artist Douglas Polska.
Live'y Douglasa są więc świetną okazją, aby bez wychodzenia z domu otrzymać ekspercką, spersonalizowaną poradę, odpowiedź na własne, urodowe pytania - dotyczące makijażu, pielęgnacji skóry, włosów oraz perfum. - Ja zawsze mówię o nutach zapachowych, opowiadam przeróżne historie danych zapachów, ale staram się też przybliżać je klientkom, podpowiadając, do jakiego charakteru, temperamentu czy stylu życia będą pasować - mówi Agata Błazińska, Regional Fragrance Expert perfumerii Douglas. - Oczywiście w czasie trwania takich live'ów rozmawiamy nie tylko o produktach, których live'y dotyczą. Klient może nam zadać pytanie na temat każdego zapachu dostępnego w perfumerii Douglas - dodaje Agata Błazińska.
O co najczęściej pytają klienci podczas live'ów? - Najczęściej dopytują o swoje potrzeby: "Mam taką skórę, podpowiedz proszę, jaki produkt będzie dla mnie ok?". Pytają też o cechy danego produktu: "Jak trwały jest ten podkład?", "Czy z moim typem cery mi się nie rozmaże, nie odbije się?". Dopytują też o kolory, np: "Mam niebieski kolor oczu, którą paletę cienie możesz dla mnie polecić" - mówi Jaga Majkut. - Klienci starają się indywidualnie wykorzystać fakt, że mają przed sobą w danej chwili eksperta i dostęp do jego wiedzy - dodaje.
Jaki jest kolejny powód, dla którego warto dołączyć do live'ów na stronie Douglasa? Gifty lub specjalne kody rabatowe na produkty pokazywane w danym live'ie. Kod rabataowy trwa przez czas trwania live'a i godzinę po nim.
Live'y prowadzone na stronie Douglasa bardzo często dotyczą kosmetyków, które dostępne są na wyłączność w perfumerii. Do ich prowadzenia często zapraszani są eksperci danych marek, którzy o ich produktach wiedzą naprawdę wszystko - np. słynna makijażystka Magda Atkins, która poprowadziła live na temat kosmetyków marki Bobbi Brown, Sebastian Bukowski, szkoleniowiec Diparlux, który wprowadził nas w tajniki kosmetyków dla skóry wrażliwej podczas live'u z marką Guerlain lub Bartek Ott, główny szkoleniowiec całego koncernu Estée Lauder Company, pasjonat zapachów, który podczas live'u na temat perfum Toma Forda wprowadził nas w fascynujący świat projektanta.
Live'y prowadzimy na stronie Douglas.pl, ale na przykład na Instagramie pojawia się w relacjach informacja: "właśnie zaczynamy live, dołącz do nas". Można wtedy przesunąć ekran do góry i przenieść się na stronę Douglasa. Live'y dostępne są tylko na naszej stronie internetowej, bo mamy tam live shopping czyli narzędzie, które ułatwia robienie zakupów w trakcie trwania live'a. Klikając na ikonkę domku możemy obejrzeć produkty, o których właśnie mówią eksperci, wrzucić je do kosza, nie trzeba wszystkiego wpisywać ręcznie - opowiada Agata Błazińska.
Już wkrótce, 29 grudnia o godzinie 19:00 na stronie internetowej Douglasa w zakładce LIVE czeka cię z spotkanie z Jagą Majkut, główną makijażystką Douglasa, która przedstawia tajniki hiszpańskiej, marki makijażowej - 3ina. Jej wegańskie kosmetyki do makijażu nie są testowane na zwierzętach, charakteryzują się wysokim poziomem pigmentacji i świetną trwałości.
18 stycznia 2022 o godzinie 18:00 czeka nas z kolei live dotyczący pielęgnacji skóry - eksperci Douglas przedstawią kosmetyki marki Elemis, założonej ponad 30 lat temu przez Brytyjkę Lindę Steiner, której celem było stworzenie linii produktów do pielęgnacji skóry, które są jak najbardziej zbliżone do natury. Dziś marka Elemis uznawana jest za najlepszą markę produktów do pielęgnacji skóry premium w Wielkiej Brytanii. Jej bestsellery poznacie 18 stycznia.
W kolejnym tygodniu, 25 stycznia 2022 o godzinie 18:00 eksperci Douglas zapraszają na kolejny live dotyczący pielęgnacji skóry, historii oraz bestsellerów niemieckiej profesjonalnej marki Babor, która zrodziła się jako odważna wizja naukowca... w kuchni pewnego mieszkania w Kolonii.