materiał partnera

Zrównoważona przyszłość piękna

Zrównoważona przyszłość piękna
Fot. mat. partnera

Mamy coraz większą świadomość, że zrównoważony rozwój to nie tylko potrzeba, ale wręcz konieczność. Wielu z nas ma już w nawyku konkretne działania, jak chociażby segregowanie śmieci, czy picie wody z kranu lub z filtra na wodę. 

Jako konsumenci dobrze zdajemy sobie sprawę z tego, że największe firmy mogą najmocniej wpływać na zmianę w przemyśle czy zachowanie konsumentów. Od nich oczekujemy więcej. Patrząc na działania biznesu, widzimy coraz silniejsze zaangażowanie się właśnie w tematykę ekologii dla wspólnego dobra nas wszystkich.

Czym dla L’Oréal jest zrównoważony rozwój?

Zrównoważony rozwój oznacza dla nas szacunekodpowiedzialność. Szacunek wobec wszystkich zasobów, z jakich korzystamy: składników, wody, energii, ludzi. Oraz odpowiedzialność za jakość i poziom naszego wpływu. Jako firma o zasięgu globalnym mamy duży wpływ na środowisko, ale robimy wszystko, aby był on neutralny, a nawet pozytywny dla naszej planety

Jak przejawiają się nasze działania?

Zacznijmy od tego, co zostało wdrożone w latach 2013-2020 oraz zobaczmy, jakie cele środowiskowe i społeczne wyznaczyła sobie Grupa L'Oréal do roku 2030.

Lata 2013-2020

  • Redukcja emisji CO2 o 81% w fabrykach i centrach dystrybucyjnych L’Oréal przy jednoczesnym wzroście produkcji o 29%
  • Redukcja zużycia wody o 49% w fabrykach i centrach dystrybucjnych L’Oréal
  • 96% nowych lub odnowionych produktów ma lepszy profil środowiskowy lub społeczny

Lata 2025-2030

LOREAL_0091410_BD
Do 2025 100% neutralność pod względem emisji CO2. Do 2030 roku innowacje umożliwiające konsumentom ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wynikających z użytkowania naszych produktów o 25%*
mat. partnera
LOREAL_0283622_BD
Do 2030 r. 100% wody w fabrykach będzie poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane w obiegu.
mat. partnera
LOREAL_0295921_BD
Do 2030 r. 100% formuł i opakowań będzie pochodzić ze zrównoważonych źródeł, żadne z nich nie będzie powiązane z wylesianiem.
mat. partnera

Fabryka L’Oréal Warsaw Plant w Kaniach zainwestowała w stację recyklingu wody, która obecnie odzyskuje do 5500 m3 miesięcznie, co odpowiada 11 milionom półlitrowych butelek. W fabryce L’Oréal Warsaw Plant dążymy do obiegu zamkniętego, w którym woda z miejskiej sieci wodociągowej trafia wyłącznie do produktu gotowego i jest wykorzystywana do celów sanitarnych, natomiast pozostała woda używana w fabryce jest oczyszczana i wykorzystywana ponownie w zamkniętej pętli.

Marka L’Oréal Professionnel Paris 

"Jako lider na rynku produktów profesjonalnych do włosów w Polsce chcemy wyznaczać kierunek dla branży, pracując nad formułami produktów, ich opakowaniami czy śladem środowiskowym naszej aktywności na rynku lokalnym. Fryzjerom i konsumentom już dziś oferujemy produkty, których formuły szybciej się spłukują, czy produkty, których opakowania powstały z materiałów pochodzących z recyklingu w fabrykach neutralnych emisyjnie”, mówi Aleksandra Krukowska, Dyrektorka Marki L’Oréal Professionnel Paris, HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Jak wygląda poprawa śladu węglowego naszych produktów?

Odświeżając gamę pielęgnacyjną Serie Expert w roku 2021, zaprojektowaliśmy nowe opakowania z plastiku pochodzącego w 95% z recyklingu. Produkty z tej serii powstają m.in. w hiszpańskiej fabryce w Burgos, która jest neutralna pod względem emisji CO2 oraz przetwarza wodę w obiegu zamkniętym. Odświeżenie gamy do profesjonalnej koloryzacji włosów Dia Light pokazało, że całe opakowanie, które musi spełniać normy dla produktów do koloryzacji, może być w pełni ekologiczne. Tubka, zakrętka i karton pochodzą z recyklingu i nadają do ponownego przetworzenia. Jako marka, zobowiązaliśmy się do tego, że kolejne produkty wprowadzane na rynek, zarówno nowości, jak i produkty po renowacji, będą mieć lepszy profil środowiskowy lub społeczny.

opakowania
Opakowania gamy Serie Expert zaprojektowane zostały z plastiku pochodzącego w 95% z recyklingu.
mat. partner

Czy wiesz, czym jest Episkin?

Od 30 lat Grupa L’Oréal inwestuje w swoje laboratoria: centrum Episkin w Lyonie i Szanghaju, gdzie produkuje się sztuczną skórę. Dzięki temu w roku 1989 mogliśmy zaprzestać testowania produktów i składników na zwierzętach. Modelem sztucznej skóry Episkin dzielimy się z wieloma firmami na świecie, dbając o dostęp do najlepszych i bezpiecznych technologii. 

Episkin
Episkin to opracowany przez model sztucznej skóry, dzięki któremu testowanie drażniących substancji na zwierzętach przechodzi do historii.
mat. partnera

Działamy, wspólnie dbając o nasze lepsze jutro. Tworzymy piękno, które porusza świat

  1. Siedziba L’Oreal w Warszawie: wybierając nowe miejsce na siedzibę L’Oréal w Warszawie, zdecydowano się na biurowiec ekologiczny, posiadający certyfikat BREEAM, przyznawany budynkom powstałym w sposób zrównoważony. Jest on zaprojektowany i wykonany jako maksymalnie oszczędzający zużycie wody, ciepła i elektryczności.
  2. Cyfryzacja zamiast druku: marka L’Oréal Professionnel Paris wdrożyła bardziej ekologiczne rozwiązania dla salonów. Materiały edukacyjne czy większość marketingowych materiałów zostało zastąpionych cyfrowymi. Edukujemy, spotykając się w Akademiach lub online przez platofrmę szkoleniową Access, dostępną 24/7.
  3. Aplikacja zamiast palet kolorystycznych: nowocześniejszym rozwiązaniem, wdrożonym już przez wiele salonów w Polsce, jest aplikacja Style My Hair Pro. Dzięki niej w czasie rzeczywistym konsumentka wspólnie z fryzjerem może obejrzeć siebie w kilku różnych odcieniach i wybrać wymarzony kolor.
  4. Gjosa - oszczędność wody w salonach: Gjosa to słuchawka prysznicowa, w której zastosowano głowicę z frakcjonowanym powietrzem, w technologii podobnej do tej wykorzystywanej w silnikach rakietowych. Pozwala to 10-krotnie zmniejszyć rozmiar kropelek oraz zwiększyć prędkość przepływu wody. Ta innowacja umożliwia na oszczędność wody aż o 61%. Do mycia głowy zużywa się 8 litrów wody na minutę, a stosując gjosę – tylko 2 litry! Wyobraźcie sobie, ile wody można zaoszczędzić w setkach myjek w salonach fryzjerskich na całym świecie! Jaka ogromna zmiana wpływu na środowisko.
Więcej na twojstyl.pl

Zobacz również